Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHar hatt husrens i dag !!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Har hatt husrens i dag !!

Innlegg av lolah »

jeg vil bare dele med dere hva jeg opplevde på min svært så etterlengta husrens i dag :) fikk endelig huket tak på et menneske som trodde han kunne hjelpe og som har erfaring med husrens.

Uten å ha fått noen informasjon om hva jeg plages med konkret, gikk han rett opp i andre etasje inn til barnesenga..(her er det aller værst) han fortalte meg at det står en dame her å stryker barnet mitt over kinnet og brer på henne teppet.... Hun døde i 1960 hadde aldri mye penger men klarte seg godt.. hun hadde ikke noe stor slekt å vegret seg for å gi slipp å gå inn i lyset med det samme.. han lot henne vente litt og gikk deretter inn på badet (den andre plassen jeg har følt ubehag)

Ganske riktig sto det en mann dær :oops: en meget hyggelig og pratesalg mann litt opp i årene... babbla hans gikk visst masse.. han fortalte at han likte å ha det ryddig rundt seg.. han ville vise mediumet noe (dette ble litt komisk) mediumet gikk inn på boden min..som er noe overfyllt..han fortalte at mannen står oppgitt å ser på skrotet å sier "se på dette hær, har du opplevd maken?" hahahaha :notworthy:

Han ledet han også inn på kjøkkenet å pekte på kaffemaskina å sa "hva er dette for slaks nymotens tull?" hihi.. men hyggelig var han dog.. han sa han følte seg litt stolt over at han hadde klart å vekke min oppmerksomhet men at det aldri var meningen å plage oss.. han var villig til å gå over når mediumet ba han om det,men han ville ha en klem av meg først.. noe han fikk..eller i allefall tok,uten at jeg merket noenting... døra som sto på gløtt åpnet seg mer da han dro (håper han skjønte poenget med å gå over til den andre siden og ikke bare forlate rommet :? )) mediumet mente han dro...

så var det tilbake til damen på rommet.. hun hadde ikke veldig lyst..men etter endel forhandlinger (som jeg ikke hørte) og tromming med ei diger skinntromme så høyt at jeg serriøst trodde vinduene en stund skulle komme til å blåses ut..var hun visstnok dratt...

Nå håper jeg på forbedring, dem kan ha etterlatt et slaks "ekko" så han mente det kunne ta opp til 3 dager før vi merker at det er vekk... vi avtalte at jeg ringer han om ei uke for å la han høre hvordan det har gått...

Jeg føler meg glad og letta nå :D
Antall ord: 433

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Har hatt husrens i dag !!

Innlegg av jeditrond »

Spennende og fascinerende lesning. Håper du er kvitt plagene for godt nå! :)
Antall ord: 13
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

lolah skrev:<klippet ned bittelitt... >Nå håper jeg på forbedring, dem kan ha etterlatt et slaks "ekko" så han mente det kunne ta opp til 3 dager før vi merker at det er vekk... vi avtalte at jeg ringer han om ei uke for å la han høre hvordan det har gått...

Jeg føler meg glad og letta nå :D
Faktisk kan det ta så lang tid som opp mot en måned,- det kommer an på hvor kraftige energiene var. Men regner med at Mediumet merket seg energien, og derfor kan fortelle litt om hvor "spent" huset er... ( spent som ei pil og bue - at strengen er dradd slik at buen er i spenn....)
Det som skjer er at når årsaken til uroen er vekke, - vil også restenergien avta fort.
Slike "energislipp" kan faktisk bråke litt de nærmeste dagene...

Et annet eksempel på "restenergi" - er om man har en sten i haven, som har hatt sollys på seg hele dagen.
Når sola går ned, eller forsvinner bak en sky, - vil temperaturen i stenen være merkbart høyere enn tempen i gresset ved siden av.
Men ettersom tiden går, - vil stenen gå tilbake til omgivelsestemperatur...

Noen bruker å si de vil sjekke etter noen dager, - noen velger lengre tid, opp mot 3 måneder, før de sjekker igjen...

Rett og slett fordi sterkere energier overdøver svakere, - slik at de svakere energiene kansje ikke blir merket når man holder på første gang.
( omtrent som å lytte etter en katt som går over gulvet, når heavyrocken dundrer i høytalerene ;) )

Dette kommer dog an på mediumet, og dets egenskap til å identifisere urokildene.

Så ; Vi hører gjerne om hva som skjer nå de nærmeste dagene, men også når det har gått ei uke eller tre...

A
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av lolah »

så bra forklart asbjørn :) ja jeg er veldig spent på hvordan det blir fremmover nå... akkurat nå er det samme guffne følelsen på badet, men nå er det jo bare noen timer siden han var her da.. skal prøve og ikke være for utålmodig :-P kan ikke nedlegge at jeg glemte å spørre etter hvorfor disse energiene var her... han nevnte heller ikke noe om at dem hadde noe med huset å gjøre..

Han fikk opp bokstaven O og tallet 60 på mannen... Bestefaren min het Odd og ble 60 år.. jeg vet IKKE om det er han, men mye stemte.. ser så godt for meg at han står å trykker og er irritert på kaffemaskinen ja.. husker veldig godt for en diskusjon bestemoren min hadde med han for å få tilatelse til å kjøpe oppvaskemaskin for 17-18 år siden..han kunne da ikke begripe hva man skulle med den..hehe

På damen fikk han frem bokstaven P Bestemor het ellen Petrine...

Desutten sa han DEM hadde ingen stor slekt.. og verken bestemor eller bestefar kom fra storfamilier, familien dem sammen skapte var ikke stor heller..

Kanskje jeg kan spørre når jeg ringer han.. om han klarer å huske tilbake..
ellers kommer jeg til å tolke og overtolke dette i det uendelige tror jeg hehe
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
12

- - Har hatt husrens i dag !!

Innlegg av lolah »

lolah skrev:så bra forklart asbjørn :) ja jeg er veldig spent på hvordan det blir fremmover nå... akkurat nå er det samme guffne følelsen på badet, men nå er det jo bare noen timer siden han var her da.. skal prøve og ikke være for utålmodig :-P kan ikke nedlegge at jeg glemte å spørre etter hvorfor disse energiene var her... han nevnte heller ikke noe om at dem hadde noe med huset å gjøre..

Han fikk opp bokstaven O og tallet 60 på mannen... Bestefaren min het Odd og ble 60 år.. jeg vet IKKE om det er han, men mye stemte.. ser så godt for meg at han står å trykker og er irritert på kaffemaskinen ja.. husker veldig godt for en diskusjon bestemoren min hadde med han for å få tilatelse til å kjøpe oppvaskemaskin for 17-18 år siden..han kunne da ikke begripe hva man skulle med den..hehe

På damen fikk han frem bokstaven P Bestemor het ellen Petrine...

Desutten sa han DEM hadde ingen stor slekt.. og verken bestemor eller bestefar kom fra storfamilier, familien dem sammen skapte var ikke stor heller..

Kanskje jeg kan spørre når jeg ringer han.. om han klarer å huske tilbake..
ellers kommer jeg til å tolke og overtolke dette i det uendelige tror jeg hehe
meeeen bestemoren min døde jo ikke i 1960 da.... :dobbelt
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Innlegg av Jeppski »

Liker hvordan Asbjørn bruker begrepet spent, nesten som en analogi mot volt og ampere. Det bør "dere" bruke oftere. Gjør det lettere å forstå hva som menes.

Har ikke noe å tilføye til trådstarter, bortsett fra at jeg mener du har kastet bort tid og (kanskje?) penger. Men hvis du trenger noen til å ekspedere/dekapitere ånder fra huset ditt for å bo der, er det vel greit.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeppski skrev:Liker hvordan Asbjørn bruker begrepet spent, nesten som en analogi mot volt og ampere. Det bør "dere" bruke oftere. Gjør det lettere å forstå hva som menes.
Nå er det så at de fleste her ikke skjønner Volt og Ampere, og har forstand på hva som menes med URI og W . . ( med vilje ikke satt inn matematiske tegn ;)
Det er ikke så lett å skjønne om man ikke har lært om det...
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av lolah »

Jeppski skrev:Liker hvordan Asbjørn bruker begrepet spent, nesten som en analogi mot volt og ampere. Det bør "dere" bruke oftere. Gjør det lettere å forstå hva som menes.

Har ikke noe å tilføye til trådstarter, bortsett fra at jeg mener du har kastet bort tid og (kanskje?) penger. Men hvis du trenger noen til å ekspedere/dekapitere ånder fra huset ditt for å bo der, er det vel greit.
ekspedere/dekapitere ånder fra huset ditt for å bo der ??
Ja det får du mene, det er opp til deg..jeg har en helt anen oppfattning.. du kastet bort 3 sekund av ditt liv som du aldri får tilbake på å skrive en slik useriøs kommentar til meg!
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
14

- - - Har hatt husrens i dag !!

Innlegg av Jeppski »

lolah skrev:

Ja det får du mene, det er opp til deg..jeg har en helt anen oppfattning.. du kastet bort 3 sekund av ditt liv som du aldri får tilbake på å skrive en slik useriøs kommentar til meg!
Jeg har langt ifra kastet bort 3 sekunder. Ser du tok kommentaren min, og tolket den negativt, noe som absolutt ikke var meningen. Kommentaren var ei heller useriøs, noe den siste setningen (håper jeg) viste til. Uansett, postet en video på populærvitenskap-tråden om akkurat volt.
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
12

- - - - Har hatt husrens i dag !!

Innlegg av lolah »

Jeppski skrev:
lolah skrev:

Jeg har langt ifra kastet bort 3 sekunder. Ser du tok kommentaren min, og tolket den negativt, noe som absolutt ikke var meningen. Kommentaren var ei heller useriøs, noe den siste setningen (håper jeg) viste til. Uansett, postet en video på populærvitenskap-tråden om akkurat volt.
var ikke helt greit å tolke bortkastet tid og penger i en positiv rettning. men helt greit. Volt har jeg egentlig ikke så mye interesse for..
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
14

- - - - - Har hatt husrens i dag !!

Innlegg av Jeppski »

lolah skrev:
var ikke helt greit å tolke bortkastet tid og penger i en positiv rettning. men helt greit. Volt har jeg egentlig ikke så mye interesse for..
Jeg ville bare at du skulle vite at det ikke var for å irritere deg. Postet mest pga Asbjørn sin tilnærming med strøm, men synes det var å gå veldig off-topic.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
12

- - - - - - Har hatt husrens i dag !!

Innlegg av lolah »

Jeppski skrev:
lolah skrev:
Jeg ville bare at du skulle vite at det ikke var for å irritere deg. Postet mest pga Asbjørn sin tilnærming med strøm, men synes det var å gå veldig off-topic.

hehe kan hende, men la det være sakt.. jeg skjønte med en gang hva asbjørn ville frem til.. jeg skjønte ikke veldig masse av det du svarte han for å si det slikt...men skjønner du har interesse og kunnskap for kjemi og vil at vi skal skille mellom begrepene..
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
14

- - - - - - - Har hatt husrens i dag !!

Innlegg av Jeppski »

lolah skrev:
Jeppski skrev:
lolah skrev:

hehe kan hende, men la det være sakt.. jeg skjønte med en gang hva asbjørn ville frem til.. jeg skjønte ikke veldig masse av det du svarte han for å si det slikt...men skjønner du har interesse og kunnskap for kjemi og vil at vi skal skille mellom begrepene..
Nei jeg har ingen problemer med å bruke begreper fra fysikken, kjemien eller fysikken, så lenge man bruker de rett. I de få debattene rundt paranormalitet mellom "ikke-troende" og "troende" som foregår på forumet, kan det til og med være rett av de "troende" å bruke slike begrep, da de "ikke-troende" ofte har en interesse for slik vitenskap, og skjønner begrepene. Men det er så lenge de blir brukt rett. Den analogien Asbjørn brukte f.eks. syntes jeg var et veldig bra eksempel, og det gjør hele debatten mye enklere. Men hvis man skal diskutere rundt homeopati eller akupunktur, må man begrunne sine meninger vitenskapelig. All annen medisin må begrunne vitenskapelige hvorfor deres behandling er rett, og det burde homeopatene, akunpunktørene, osv. også. Så når man drar inn kjente krefter og ulike begrep tatt fra vitenskapen, og blander de med paranormale begrep får å argumentere, har man et svakt argument. Så det eneste jeg har å si om saken, er: Bruk vitenskapelige begrep og argumenter hvis det er rom og mening for det, men ikke kom med utsagn lignende "Ånder har en høy elektronegativitet." Fordi man kan ikke blande slike ulike begrep.

Uansett. Jeg sier det igjen, det var ikke sårende ment, bare en liten kommentar. Hvis du trenger noen til å rense huset ditt for å bo der, greit, da trenger du det. Selv har jeg ikke møtt så mange fenomener det har vært vanskelig å forklare, så én dag kan det hende jeg må krype til korset også. Men jeg tror det er svært usannsynlig.
Antall ord: 383

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av lolah »

Jeg skal ikke begi meg ut på noen diskusjon med deg om hva kjemise begreper angår, en slik diskusjon er jeg dømt til å tape for å si det slik... :-P nå var vel ikke den kommentaren retta mot det jeg skrev heller..

Neida jeg ble ikke såret av det du skrev :) rimelig trygg på hva jeg tror på og hva jeg opplever så den er grei. Jeg tror det når du sier du ikke har opplevd noe av slike ting jeg opplever.. det er mange mange som ikke opplever det, til og med blandt dem som tror eller er åpen for at slike ting kan være mulig ;)
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

lolah skrev:Jeg tror det når du sier du ikke har opplevd noe av slike ting jeg opplever.. det er mange mange som ikke opplever det, til og med blandt dem som tror eller er åpen for at slike ting kan være mulig ;)
Jeg vil faktisk sammenligne det litt med musikalitet, men med den forskjellen at de som ikke er døve, de kan høre musikken.

Noen hører ikke forskjell på punkrock, opera, og vivaldi,
mens andre kan høre et symfoniorkester, og si at idag mangler 3.dje fiolinisten, - er vedkommende sjuk ?

Noen vet ikke foran og bak på ei blokkfløyte, mens andre kan spille klaverkonsert i demoll, ved å høre den en gang.
( jeg kjenner bla.a. en pianostemmer som ved å slå an en hvilkensomhelst tangent, kan si hvilken tone det er, og om den er perfekt... ( eller må stemmes )... ikke klarer jeg det iallfall :P )

Med andre ord, - dette er et område hvor vi ikke er like, - noen opplever de paranormale ting, - noen merker ikke noe, - og det kan gi basis for hva man tror på.

Nå er det dog en vesensforskjell på musikalitet, kontra det paranormale ;
Vi har idag måleinstrumenter, som kan måle vibrasjonene fra en tone, og ikke bare måle frekvens, men også amplityde, vi har elektronsiek komponenter som kan gjengi musikk, - osv.

Det paranormale har vi pr idag ikke målemetoder og forklaringer på, - selv om enkelte typer måleutstyr av og til trigges utover det normale ved paranormale hendelser.
( deriblandt måleapparat som reagerer på magnetisme ).

For noen år siden, den gang radiobølger ble oppdaget, - da målte man bølgelenden i meter, og tilogmed kilometer. (VLB , og LB. ) Senere kom mellombølgen, og alle som idag levde på 60-70 tallet ( og noen år før ) husker hvordan vi måtte vente til kvelden før vi kunne høre sendinger fra Luxembourg, og BBC.
fiskeribølge, kortbolge, osv kom også til etterhvert, - for så å få igang FM bølger.
På slutten av 1950 tallet klarte man også å sette igang STEREO sendinger på FM.
Idag går det på DAB ( men omtrent i samme frekvensbånd ).

Hadde vi på 50tallet fortalt at vi kunne ta ned ikke bare radio, men direktesendte levende bilder fra en annen verdensdel, fra noen bokser oppe i verdensrommet ( satelitter), ville man sett på det som fantasi og scifi...

Går vi enda lenger tilbake i tid, finner vi :
I 1888 innså han at Maxwells likninger innebar at elektromagnetiske bølger kunne lages og bevege seg gjennom luft. For å bekrefte denne ideen laget han en åpen krets som fikk kraft fra en induksjonsspole med en åpen ledningsløkke som en mottagerkrets. En gnist ble dannet av induksjonsspolen og elektriske bølger beveget seg til den åpne løkken. Dette skapte en strøm i løkken og forårsaket en gnist i detektorens luftgap. Ved å flytte systemet rundt i laboratoriet målte han lengden til de elektromagnetiske bølgene og videre hastigheten. Hertz fant til sin overraskelse ut at denne hastigheten var enorm, faktisk tilsvarende lysets hastighet.

Dvs at FØR 1888 fantes pr definisjon ikke radiobølger i det heletatt.

Poenget med denne saken om radiobølger, - er at vitenskapen idag aksepterer fenomenet radiobølger, - fordi man har funnet ut hvordan det virker.

Mekanismen bak reelle paranormale fenomen, - ( og ikke forsøk på lureri eller "tryllekunster") kjenner vi pr idag ikke, selv om noen har teorier.
Vi har idag ikke måleapparater som kan fange opp de signaler som gjør at folk får syner, hører ting, vet ting ut av det blå, osv...
Rett og slett fordi vi når det gjelder slike ting er like uvitende om dette som de var om radiobølger på 1700 tallet...

Hadde vi f.ex reist tilbake til 1700 tallet og hatt med oss walkitalkie ( bærbare kommunikasjonsradioer ) - ville de virket også dengang, - men folk hadde trodd det var hekseri eller at man var angrepet av demoner, og derfor måtte man gjøre noe.... ( å la de brenne på bål var en av de populære løsninger... )

Noen mennesker er fargeblinde, og kan f.ex ikke se grønt, eller skille mellom grønt og blått.
Andre kan skille alle nyanser i fargespekteret uten problemer...

Med andre ord, noen mennesker kan oppfatte ting som andre ikke oppfatter...
og så lenge man ikke har funnet ut den tekniske måten å dokumentere ting på, blir det gjettverk, og kansje tilogmed forfølgelse...
Slik de første som trodde jorden var rund ble...

Selv er jeg rimelig sikker på at vi får svaret, men ikke før den nødvendige teknologien dukker opp...

Idag kan jeg med min mobil filme ting som skjer her og nå og i løpet av minutter, kan folk over hele verden se hva jeg filmet... - etter at filmen er sendt til f.ex NRK og så videre distribuert...
Noe som var umulig for bare få år siden.
Eller jeg kan stå et sted i Jotunheimen og sende bilder til en venn som befinner seg f.ex ved Death Valley i USA...

Noe som heller ikke var mulig med den teknologi som fantes for bare få år siden....

Derfor vil jeg si at man ikke skal avskrive alt, selv om man også finner andre måter å forklare noen av fenomenene på....

( det blir som å si at man kun kan betale med kronestykker, og iallfall ikke med 1000 lapper, for de finnes jo ikke.... )

A
Antall ord: 922

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links