Drømmer, NDO & ut av kroppenEkle drømmer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

evøy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Feb 2009 14:48
15
Blitt takket: 6 ganger

Ekle drømmer

Innlegg av evøy »

Har hatt et par drømmer i det siste som ikke er noe hyggelige. Har søkt opp på drømmetydning og det som sto der var lite positivt.
Første drøm var i et gammelt tomt hus like ved der jeg bor som jeg drømte det spøkte i. Det har jeg også drømt mange ganger før men det er ei god stund siden nå.
I følge drømmetydningen betyr det at jeg enten misbruker meg selv eller det kan bety død eller forandring.
I natt drømte jeg at jeg fikk en mus inn under dyna mi som jeg ikke ble kvitt og at den tilslutt bet seg fast i nakken min. Kunne faktisk kjenne at det gjorde vondt.
Ifølge tydningen betyr det å bli bitt fare for å lide under noen som har ønsket meg vondt, tegn på fysisk skade eller økonomisk tap.
Å drømme om mus betyr generelt uvennskap eller irritasjon, å bli skremt av en betyr at noe kommer til å gjøre med flau, mus i klærne betyr at det er noen som ikke er til å stole på, hvis musen berører deg kan du bli involvert i en skandale. Alt dette stemte jo med mine drømmer og jeg blir litt skremt av det.
Hvor mye skal man legge i sånne tydninger tro? Noen som har opplevd at sånt har stemt noen gang?
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Ekle drømmer

Innlegg av Svartepus »

Jeg synes du skal legge veldig lite betydning i sånne generelle tolkninger av drømmer. Symbolikk i drømmer er veldig individuelt. Kjenn heller etter hva symbolene tomt (spøkelses)hus og gnager som biter deg betyr for deg. Symbolikken i drømmene er ei salig blanding av sorterte inntrykk fra hverdagen og egen fantasi og intuisjon. Ingen webside kan fortelle seg hva symbolene i dine drømmer betyr, det er det bare du som kan ved å tenke etter hva som foregår i livet ditt nå.

Er det noe som plager deg for tiden og gjør deg usikker/nervøs? Spøkelseshuset høres ut som noe i utgangspunktet kjent som får deg til å føle deg usikker og redd. Musa som biter deg får meg til å tenke på at du kanskje føler deg invadert av noe/noen eller føler at du mister kontrollen over egen situasjon på en eller annen måte. Men igjen, dette er min tolkning av det du skriver. Du bør nok sette deg ned og prøve å komme til bunns i hvorfor disse drømmene virker så sterkt inn på deg og hva de kan bety. Det er du som skriver manuset til drømmene dine, bevisst eller ubevisst! ;)
Antall ord: 212
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Ekle drømmer

Innlegg av helgemann »

evøy skrev:Første drøm var i et gammelt tomt hus like ved der jeg bor som jeg drømte det spøkte i. Det har jeg også drømt mange ganger før men det er ei god stund siden nå.
Et tomt hus er som regel det du har vært, men som du ikke er nå lengre. Spøkelse har noe med fortiden å gjøre. Selv om du er ferdig med fortiden, klarer du ikke å gi helt slipp på den. Spøkelset må du prøve å gi slipp på.
I natt drømte jeg at jeg fikk en mus inn under dyna mi som jeg ikke ble kvitt og at den tilslutt bet seg fast i nakken min. Kunne faktisk kjenne at det gjorde vondt.
Ei mus er jo så mangt. Kommer an på hva slags forhold du har til mus. Når noe kommer inn under dyna, er det noe som trenger seg inn på ditt intime området. Ei dyne er jo også varm og deilig. Kanskje det var noen som søkte varme og trygghet hos deg? Noe som ikke var ønskelig i fra din side. En mus er jo liten og redd. Men kan også stå for det kvinnelige kjønnsorgan/kvinne. Nakken bærer jo hodet. Men forteller også hva slags holdning du har til livet. Siden musa bet deg i nakken, og du kjente det skikkelig, føler du kanskje at det er noen som har angrepet din holdning, til kanskje det kvinnelige kjønn?
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evøy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Feb 2009 14:48
15
Blitt takket: 6 ganger

- Ekle drømmer

Innlegg av evøy »

Takk for gode svar, de beroliget meg. Alt i livet er vel ikke som det skal for tiden og det gjenspeiler seg sikkert i drømmene mine.
Er ikke så flink til å tyde slike ting men det kan nok stemme med noe av det dere sier.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links