Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkygger og nærvær!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TheGhostHunter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Mar 2012 16:26
12
Blitt takket: 1 gang

Skygger og nærvær!

Innlegg av TheGhostHunter »

Jeg er ikke 100% sikker, men i huset med pappaen min, føler jeg ting på rommet mitt. Hver gang jeg sitter og spiller, føler jeg at noen kommer fra gangen, og inn til rommet mitt. Jeg har egentlig ikke brydd meg særlig. Men jeg begynte å få en misstanke, da det skjedde noe: Jeg satt og spilte. Jeg har en hengende lampe i taket. Plutselig er det en skygge som drar fort forbi på lampen min. Jeg bor ved hovedveien, så jeg tenkte kanskje det var skyggen fra en bil som kjørte forbi. Jeg brydde meg egentlig ikke, men jeg så etter om det var en bil som kjørte forbi. Men det var tomt på veien. Ingen biler var i nærheten. Og av og til føler jeg et nærvær. Jeg merker også skygger i gangen utenfor rommet mitt. Det bodde forresten to gamle folk der før. Og de er døde. Huset er gammelt og. Så kan det ha vert det? Det er ikke så viktig, for jeg blir ikke spesielt redd, men jeg vil finne ut hva det kan være. Håper på svar :sombie
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Skygger og nærvær!

Innlegg av xyrea »

Det er vanlig å bo i gamle hus der folk har dødd, det var jo helt normalt å dø hjemme. Så absolutt ikke noe skummelt eller uvanlig med det. Men du kan helt sikkert finne noen som vil fortelle deg at joda, det er gamlingene som går og legger seg for kvelden, sånn som de gjorde da de var i live og/eller vil se hva du driver med. Akkurat som du allerede har funnet ut..man får nesten aldri vite ting som dette helt sikkert..det blir bare hva noen tror. ,)
Antall ord: 94
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheGhostHunter
Nybegynner
Nybegynner
12

- Skygger og nærvær!

Det rare er at ingen av dem døde i huset. Mannen døde på fjelltur, og damen døde på sykehus. Men energier kan vel likevel være i huset mitt? :vismann
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Skygger og nærvær!

Innlegg av xyrea »

Det sies så. Du kan jo prøve å bare sette deg på en eller anna avslappa måte og tenke på ingenting når du synes du merker det du kjente, kanskje du får noen ideer. Eller lage et ouijabrett og se om du får noen svar. Eller bruk pctastaturet eller ei penn, bare tenk på et spørsmål og skriv 'uten å tenke' :)
Antall ord: 66
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

- - Skygger og nærvær!

Innlegg av Asbjørn »

TheGhostHunter skrev:Det rare er at ingen av dem døde i huset. Mannen døde på fjelltur, og damen døde på sykehus. Men energier kan vel likevel være i huset mitt? :vismann
Jo, - selv om et menneske dør, så er ikke ånden "død"...
Jeg tror at :
Ånden - eller personligheten ( det som gjør at akkurat du er deg ) lever videre og kan forflytte seg etter eget ønske. Og de fleste ønsker seg hjem igjen, uansett om de er på et sykehus, eller på fjellet...
Dermed vil vi mer sannsynlig måte en ånd der den bodde, enn oppe på et fjell...
Vi "vet" at mange sykehus, og sykehjem kan ha slike ånder "boende", og da er det ofte ånder etter folk som faktisk bodde på stedet, i kortere eller lengre tid.

De fleste ånder går over til lyset av seg selv, i løpet av en uke -> 4 uker's tid ...
men enkelte blir igjen over lengre tid, av forskjellige grunner...

A
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Skygger og nærvær!

Innlegg av Arven »

Åndene forflytter seg etter ønske og behov. Ingen grunn til at de ikke skulle kunne gjøre det heller. Åndeverden og eksistensen der er like naturlig som den vi opplever her, bare under litt andre forutsetninger og evner. Det er jo der vi kommer fra og skal tilbake til. Det er det som er hjemme
Antall ord: 55
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bride
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Apr 2012 16:26
12
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Skygger og nærvær!

Innlegg av Bride »

jammen ikke lett å si det. kan være hva som helst. Bare en mygg flyr helt inntil ei lyspære så vil den kaste digre skygger. Vanligvis har slikt en helt naturlig forklaring. Så slå deg heller til ro med det du, inntil det skjer noe mer i det minste
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheGhostHunter
Nybegynner
Nybegynner
12

- Skygger og nærvær!

Og søstra mi hører noen som "går" oppe når alle sitter nede. Hunhører at noen tramper fra taket, faktisk hørte jeg det også. Men ingen mygg kunne det ikke ha vert. Skyggen gjenspeilte seg fra lampen. For ofte ser vi åndelige ting i speil. Men hvem vet. :wx
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Skygger og nærvær!

Innlegg av helgemann »

Energiene som er i ditt hus, trenger ikke å være i fra de gamle. Det er nok at huset er bygd på urent grunn. Slik som gravplass, offersted, sted hvor mord har begått, osv. Og siden du ikke blir redd, og de ikke lager kvalme, så kan de jo være der.

En annen ting, kan også være mulig. Vi er jo omgitt av mange slags vesner, der i blandt hulderfolket, skogfolket, osv. Og de kan jo vise seg i mange former. Huset kan være bygd på deres området, f.eks. Og da merker man til de ekstra godt. Slik som på hytta våres, hvor det lever og ånder hele tiden, mens vi er på besøk. Sist jeg prøvde å finne ut av dette, så jeg kom jeg i kontakt med en gammel mann i fra underverdnen, og som viste meg, at vi hadde hytta ved siden av deres området, noe som stemmer, for katta jeg hadde, gikk aldri til det område.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheGhostHunter
Nybegynner
Nybegynner
12

- Skygger og nærvær!

Hm...Har funnet ut av at de som bdde der, flyttet til et annet hus. Før de dødde. Men jeg føler så sterkt at når jeg snur meg, så kommer noen inn til rommet mitt. Det er jo et gammelt hus. :hikk
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links