Hei!
Jeg har en uforklarlig forkjærlighet for bilder fra gamle dager.
Vel, noe kan forklares med at jeg liker å se på bilder og få følelsen og stemningen av å være der i øyeblikket... kjenne etter og visualisere godt... en slags tidsreise, kanskje?
Dessuten synes jeg at det er veldig interessant å se hvordan ting har forandret seg over tid.
I entusiastisk ånd vil jeg derfor, som fortapt nostalgiker, dele bilder med dere.
Spesielt interessert er jeg i bilder fra byen der jeg kommer fra og er vokst opp. Jeg hadde satt stor pris på om noen hadde bilder fra områder enten fra Stavanger eller sitt eget sted å dele. Faktisk kan bilder fra 80- og 90-tallet da jeg faktisk vokste opp selv være enda mer interessant...
Så - frem med scanneren - eller flekk frem en nettside hvis du vet om en koselig slik en!
Jeg deler først en rekke ymse bilder her, og vil oppdatere med flere dersom det virker interessant ut for andre også. Dette er en av mine fritidssysler, tro det eller ei...
Kan trykkes på for større versjoner!
Foto & Bilder ⇒ Bilder fra en svunnen tid
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Bilder fra en svunnen tid
Antall ord: 185
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Jan 2012 11:13
- 12
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
- Bilder fra en svunnen tid
For en koselig tråd!
Kjempefine bilder!
Jeg elsker historie og driver med slektsforskning. Jeg elsker også gamle bilder og gjør akkurat som deg. Jeg drømmer meg helt bort og fantaserer om å være der i øyeblikket, føler på stemningen og innbiller meg hvordan det var å være der akkurat da
Jeg har dessverre ingen bilder fra der du vokste opp, men jeg har flere fra hjemplassen min. Bilder tilbake til slutten av 1800-tallet Har ingen på denne pc men skal finne de og se om ikke jeg får til å legge ut noen her
Kjempefine bilder!
Jeg elsker historie og driver med slektsforskning. Jeg elsker også gamle bilder og gjør akkurat som deg. Jeg drømmer meg helt bort og fantaserer om å være der i øyeblikket, føler på stemningen og innbiller meg hvordan det var å være der akkurat da
Jeg har dessverre ingen bilder fra der du vokste opp, men jeg har flere fra hjemplassen min. Bilder tilbake til slutten av 1800-tallet Har ingen på denne pc men skal finne de og se om ikke jeg får til å legge ut noen her
Antall ord: 99
Nei til pels!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Fyr løs!
Antall ord: 3
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Apr 2012 00:21
- 12
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rett over gata!
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 2 ganger
Her har vi bilder som viser hvordan ting blir brutt ned av tidens tann, litt trist egentlig
riktignok ikke fra Norge da.. men det kan kanskje være av interesse likevel?
http://www.coppercountryexplorer.com/20 ... rking-lot/
Jeg er selv også en nostalgiker, jeg samler på en hel del ting fra eldre tider og "redder dem fra tidens tann"
riktignok ikke fra Norge da.. men det kan kanskje være av interesse likevel?
http://www.coppercountryexplorer.com/20 ... rking-lot/
Jeg er selv også en nostalgiker, jeg samler på en hel del ting fra eldre tider og "redder dem fra tidens tann"
Antall ord: 60
Hide post links |