Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Luna74
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 19 Feb 2012 17:21
12
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av Luna74 »

Jeg er ganske ny inne på dette forumet. Har for en uke siden snakket med en bekjent som tidligere har jobbet som healer og medium, og hun fortalte meg at min bror (som døde for ca 3 1/2 år siden) kunne hjelpe og veilede meg mye. Siden da har jeg forsøkt å snakke med ham og be ham veilede meg, uten at jeg helt vet om han "er der". Kanskje det er jeg som ikke er erfaren nok til å oppfatte tegnene enda, hva vet jeg? ;) Uansett - jeg har skaffet meg en notisbok som jeg har tenkt å bruke som en slags arbeidsbok for min åndelige oppvåkning, om det kan kalles det :roll:

Etter det jeg forstår, kan et menneske ha flere hjelpere. Hvis jeg har det, hvordan kan jeg da finne dem? Hvordan kan jeg finne ut hvem de har vært? Er alltid hjelperne slektninger? Jeg er svært historisk interessert, og spesielt i slektshistorie. Noen av forfedrene mine er ekstra spennende for meg, ofte av grunner som ikke er spesielle i det hele tatt. Kan det være et tegn på at de "er med meg"? :dontknow

For en som alltid har følt seg en smule villfaren (selv om oppveksten og livet stort sett har vært fint), er dette på en måte det som kanskje har manglet i livet. For "noe" har liksom manglet hele tiden, hvis dere forstår. Derfor leser jeg ivrig på forumet her for å lære mer, og håper at noen brikker vil falle på plass.
Antall ord: 257
Søkende og letende, ønsker å forstå og akseptere

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av jeditrond »

Meditasjon er et godt utgangspunkt for å komme i kontakt med hjelpere, det å lære seg å stilne sinnet er viktig. Du kan jo evt. prøve en guidet meditasjon som fokuserer på å finne hjelper(e)/guider, tror det ligger ymse gratis på nettet.

Ang. hvem som er hjelperne dine så er de ikke alltid familie utfra hva jeg har forstått, men ofte er avdøde familiemedlemmer en del av hjelper-teamet. F.eks. føler jeg og familien at min avdøde far er rundt oss ganske mye, men han er ikke nødvendigvis hovedhjelper for noen av oss, han er bare innom for å se at det står bra til og si i fra at han er rundt oss :)

Fortsett og les rundt på forumet, mye interessant å finne her. Og om du ikke finner svaret direkte i noen av trådene kan det være du finner en tråd du kan begynne å nøste i for å finne svaret :D
Antall ord: 160
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av helgemann »

Å snakke med en hjelper, en guide, en engel, osv., er ikke som å prate slik du og jeg gjør, ansikt til ansikt. De har vær sine måte å prate til deg på. De kan sende en tanke i ditt hodet. F.eks. du står inne i en butikk, og du vet ikke hvor du skal gå får å komme deg ut, du står og funderer og tenker, plutselig ramler en tanke ned i hodet ditt: "hvis du går til høyre nå, rett fram, til venstre, litt bak, og rett fram igjen, da er du ute!". De kan gi en advarsel til deg. F.eks. du skal på jobb, og for å nå dit, må du kjøre, du går ut i bilen, setter deg godt til rette, og skal til å starte bilen, men ingenting skjer, bilen er like dau som en stein. Du forbanner, går ut, leter etter ladderen til batteriet, finner den, og setter batteriet på ladding, du går inn, fortsatt forbannet, skrur på nyhetene mens du venter, og der er det et kjempe oppslag om en grusom dødsulykke, på den veien du skulle kjøre! Det kan tenkes at batteriet ikke var flatt, men dine hjelpere som hadde røsket ut kontakten, fordi de ikke ville du skulle kjøre, og oppleve denne ulykken. Eller de kan gi de deg trøst, varme og kjærlighet. F.eks. du har opplevd en enorm kjærlighetssorg, du gråter-og-gråter, mens du i din smerte og sorge sitter der, kjenner du en kald bris mot ditt ene kinn, du føler en slags varme siger inn i deg, og kjenner at smerten blir mindre. Da var det din hjelper som var der og trøstet deg, og ga deg varme og kjærlighet. De kan også komme til deg i drømmer. Hvis du f.eks. leter etter svar i det våkne liv, så kan de komme til deg med et tips som svar i en drøm.

Som regel kan man ikke se sine hjelpere og guider, men man kan få en slags visshet, eller man kan drømme om de. En som er synsk, eller et medium kan ha evner til å se dine hjelper og guider, men det er ikke alle ganger det skjer. Mener guidene og hjelperene dine at du ikke trenger å se de, ja, da får aldri se de. Men er de i det gode hjørnet, så kan du få vite hvem de er.

Guidene og hjelperene er akkurat som oss mennesker, noen er full av fant og alskens spillopper, andre igjen er seriøse og "voksen".

Før man blir født, har man valgt sine guider og hjelpere. Vi har alltid noen faste hjelpere og guider med oss. Så har vi guider og hjelpere som kommer og går, vi trenger de kun i en viss periode. Hvem som blir dine hjelpere og guider, er litt sånn "hipp-som-happ". Men som regel har man familie medlemmer som hjelpere og guider. Det kan være familie medlemmer langt tilbake i tid, som 100 år tilbake. Det kan være nylige avdøde familie medlemmer. Man kan også ha tidligere ektefeller som hjelpere og guider. Man kan også ha ikke familiære hjelpere og guider. Hvor mange guider og hjelper du trenger, kommer an på din livs situasjon. Er du en vanlig mann i gata, har du bare noen få. Men er du synsk, eller medium, osv., har du veldig mange med deg. Det kan være i fra ca 10 til 20 stk. Og det må du ha, siden du er synsk, så har du kontakt med åndeverden, og kanskje det hinsidige og. Og da kan det være godt å ha hjelp, både til beskyttelse, veiledning, men også til styrke og kraft.

Så du er ikke alene mao, men har en hel hærskare med deg.

Bilde
Antall ord: 658

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Luna74
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 19 Feb 2012 17:21
12
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- - Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av Luna74 »

jeditrond skrev:Meditasjon er et godt utgangspunkt for å komme i kontakt med hjelpere, det å lære seg å stilne sinnet er viktig. Du kan jo evt. prøve en guidet meditasjon som fokuserer på å finne hjelper(e)/guider, tror det ligger ymse gratis på nettet.
Takk for tipset! Jeg fant en guidet meditasjonen på nettet ( http://www.divine-spirit.no/Gratis1.html ) og ble nysgjerrig da jeg leste at man kunne møte guiden sin og få en gave av denne... Hvorfor ikke, tenkte jeg, spent på om dette fungerte.

Som sagt så gjort, og da guiden kom, var det en kvinne med langt bølgete lyst hår, det rakk henne til livet omtrent. Hun var kledd i hvite klær, bl.a. med et langt hvitt skjørt. Gaven jeg fikk av henne, var en bok og et hjerte. Ansiktstrekkene hennes klarte jeg ikke å skjelne helt, men følelsen av at hun var av finsk ætt som meg, var sterk. Kanskje hun er en av forfedrene mine?? Spennende var det, ihvertfall! Jeg hadde trodd på forhånd at det skulle være en mann som kom, og hadde sett for meg min avdøde bror. Men så var det altså denne kvinnen.

En merkelig opplevelse, og samtidig noe som kjentes helt naturlig. Om jeg har flere guider/hjelpere, vet jeg jo ikke. Men det føles som en slags umiddelbar trygghet hvis kvinnen er med meg, uansett hvem hun er/var.
Antall ord: 242
Søkende og letende, ønsker å forstå og akseptere

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Luna74
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 19 Feb 2012 17:21
12
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av Luna74 »

Etter litt lesing og leting her i forumet så jeg at flere hadde spurt om navnet til sin guide/hjelper. Det syntes jeg var lurt, kanskje lettere å vite hva vedkommende heter...

Så jeg spurte, fortalte at det kanskje ville være enklere å kunne navnet etc... Etter et par timer, mens jeg lager middag, dumper plutselig navnet Irma ned i hodet mitt, uten forvarsel... ;) Funker det på denne måten? Det navnet har jeg knapt nok hørt før, og jeg kjenner ihvertfall ingen som heter det. det nærmeste jeg kommer er at navnet Mari har de samme bokstavene...

Noen tanker eller innspill her? Jeg er temmelig grønn når det gjelder dette, vet dere... Så jeg tillater meg å spørre. :p
Antall ord: 123
Søkende og letende, ønsker å forstå og akseptere

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av helgemann »

Luna74 skrev:Etter litt lesing og leting her i forumet så jeg at flere hadde spurt om navnet til sin guide/hjelper. Det syntes jeg var lurt, kanskje lettere å vite hva vedkommende heter...

Så jeg spurte, fortalte at det kanskje ville være enklere å kunne navnet etc... Etter et par timer, mens jeg lager middag, dumper plutselig navnet Irma ned i hodet mitt, uten forvarsel... ;) Funker det på denne måten? Det navnet har jeg knapt nok hørt før, og jeg kjenner ihvertfall ingen som heter det. det nærmeste jeg kommer er at navnet Mari har de samme bokstavene...

Noen tanker eller innspill her? Jeg er temmelig grønn når det gjelder dette, vet dere... Så jeg tillater meg å spørre. :p
Ja, det gjør det! "Ting dukker bare plutselig opp i hodet". Irma kan være guiden din, evt en slektning langt tilbake i tid. Hun heter nok det, hun som følger deg! :)
Du er på god vei, og er det kjempe bra!! :like
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Luna74
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 19 Feb 2012 17:21
12
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- - - Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av Luna74 »

helgemann skrev:Ja, det gjør det! "Ting dukker bare plutselig opp i hodet". Irma kan være guiden din, evt en slektning langt tilbake i tid. Hun heter nok det, hun som følger deg! :)
Du er på god vei, og er det kjempe bra!! :like
Åh, tror du det? Det hadde vært så bra om det stemte... Jeg får fortsette å lese og forhåpentligvis lære mer :coffe2
Antall ord: 71
Søkende og letende, ønsker å forstå og akseptere

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av helgemann »

Når jeg søker på Irma, får jeg opp dette:
Irma er en kortform av det tyske navnet Irmelin. Den opprinnelige betydningen er «høy» eller «mektig».

Irma er nokså vanlig i Ungarn. Navnet er i dag svært sjeldent i Norge, og har heller ingen navnedag.
Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Irma

Så fremt ånden som er hos ikke tuller, som de pleier å gjøre, så er det en ånd av høyere rang hos deg, og det skal du se på som positivt. Ånden trenger ikke hete Irma, men kan vise til at den er har en høy rang stilling, f.eks.

Jo mer du erfarer, søker og leser, jo bedre blir du kjent med de som er rundt deg, og med dine evner, hva du kan, og hva du ikke bør gjøre, osv.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Luna74
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 19 Feb 2012 17:21
12
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- - Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av Luna74 »

helgemann skrev:Når jeg søker på Irma, får jeg opp dette:
Irma er en kortform av det tyske navnet Irmelin. Den opprinnelige betydningen er «høy» eller «mektig».

Irma er nokså vanlig i Ungarn. Navnet er i dag svært sjeldent i Norge, og har heller ingen navnedag.
Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Irma

Så fremt ånden som er hos ikke tuller, som de pleier å gjøre, så er det en ånd av høyere rang hos deg, og det skal du se på som positivt. Ånden trenger ikke hete Irma, men kan vise til at den er har en høy rang stilling, f.eks.

Jo mer du erfarer, søker og leser, jo bedre blir du kjent med de som er rundt deg, og med dine evner, hva du kan, og hva du ikke bør gjøre, osv.
Ånd av høyere rang? Oi. Mye å lære her, forstår jeg... Hvordan rangeres de..? Eller er det ingen som vet det, bare åndene selv kanskje? :dontknow

Pussig det med det nydelige navnet Irmelin, husker det var en i Isfolket som het det. På en måte var det jo Isfolket som vekket interessen for det paranormale for maaaange år siden :P
Antall ord: 206
Søkende og letende, ønsker å forstå og akseptere

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av helgemann »

He he - forvirret skjønner jeg! :-P

Hva slags type ånd du har, er vanskelig å si. Det vet du nok best selv. Det kan være en guide, det kan være en hjelper, det kan være en engel, eller det kan være din skytsengel.

Er det en engel, har de en rang ordning. Du har erkengler, du har vanlige engler, du har skytsengler, du har vokter engler, osv.

Du får prøve å spørre hvem denne Irmi er. Men uansett, du har fått teken på dette, så bare fortsett, alt kommer etter hvert. :)

Ja, er det ikke rart?! Mange fatter interessen for det åndelige enten via bøker og blader, eller film/tv-serier. Andre har en medfødt interesse.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Luna74
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 19 Feb 2012 17:21
12
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av Luna74 »

Jo, forvirret er vel det rette ordet :iiik :D Mye nytt på en gang!

Men samtidig føles denne søkingen så riktig for meg og magefølelsen for det er så god, at jeg ikke er i tvil om at jeg må fortsette å søke :P Takk for mange gode råd forresten, det setter jeg stor pris på. :vink
Antall ord: 57
Søkende og letende, ønsker å forstå og akseptere

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Overlord
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 43
Startet: 15 Sep 2004 14:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av Overlord »

kanskje du har en ond "ånd"

Finnes det hjelpere som ikke er veldig hjelpsom?:P
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av helgemann »

Overlord skrev:kanskje du har en ond "ånd"

Finnes det hjelpere som ikke er veldig hjelpsom?:P
Hva prate du om?? Ingen onde ånder her!!! Hjelper kan både være hjelpsomme, og litt tilbake holdende, alt etter som hva slags avtaler man har gjort, før man ble født.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av helgemann »

Luna74 skrev:Jo, forvirret er vel det rette ordet :iiik :D Mye nytt på en gang!

Men samtidig føles denne søkingen så riktig for meg og magefølelsen for det er så god, at jeg ikke er i tvil om at jeg må fortsette å søke :P Takk for mange gode råd forresten, det setter jeg stor pris på. :vink
Ta det helt med ro! I begynnelsen er alt bare kaos og rot. Men det roer seg etter en stund. Det er jo bra at du ikke holder igjen, men lar utviklingen få utløp. På en naturlig måte. Når alt har roet seg ned, kan du kanskje oppleve en veldig stillhet, som kan få deg til å lure på om alt er borte. Men så tar det seg opp igjen. Det har nå skjedd slik med de fleste som får en oppvåkning.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - Hvordan finne ut hvem jeg har som hjelpere?

Innlegg av Flawelli »

Overlord skrev:kanskje du har en ond "ånd"

Finnes det hjelpere som ikke er veldig hjelpsom?:P
LOL Ja min :P det er vell ikke hele sannheten, men min har blitt tatt for å være ond. En tilbøy seg å fjerne han, noe jeg tror faktisk vedkommende også prøvde på og den dag i dag nekter å snakke om.

Men nei han er ikke ond, hjelpern min ( guardian ) bare full av f.

:)

Flawelli
Antall ord: 72
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links