Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ hjemsøkt?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Feb 2012 04:45
- 12
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 2 ganger
hjemsøkt?
er ny her, å lurer på om det er sånn at noen ganger er det "energier" som følger mennesker å ikke nødvendigvis er tillknyttet ett spesielt sted men en person? jeg har hatt mange merkelige opplevelser i div leiligheter jeg har bodd i å jeg klarer ikke å forklare hva det er, venner som har vært på besøk har også merket og sett ting. det er alt fra skygger, fotsteg, tramping i trappa, leker som slår seg på automatisk og ting som blir borte og dukker opp ett annet sted, smelling med dører, min sønn spurte meg også en gang hvem den mannen på rommet hans var uten at det var noen der. men jeg føler ikke at det er noe som vil meg noe vondt, men er veldig plaget med hodepine (vet ikke om det har noe med dette å gjøre) så er det noen som kan ha noen peiling på om hva dette kan være? er det noen som følger meg siden jeg har opplevd det i minst 2 forskjellige leiligheter?
Antall ord: 180
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- hjemsøkt?
Jeg tok med meg spøkelsene mine da jeg flyttet, så det er ingen tvil om at de kan henge seg på en person, ikke bare ting eller steder. De som henger seg på person er ofte tidligere familiemedlemmer eller venner som ønsker å passe på , tilkjennegi at de ikke er borte og/eller forsikre seg om at du har det bra.
Du kan få hjelp av et medium til å hjelpe vedkommende inn i lyset hvis du ønsker å bli kvitt den/dem. Det kan også hjelpe og be dem la deg være i fred. Si det høyt ut i luften. Man kan oppleve hodepine ved nærvær av energier/Ånder, men om det er årsaken til dine plager eller om hodepinen din har en annen årsak, er ikke godt å si. For sikkerhets skyld ville jeg tatt en prat med legen for å utelukke noe fysisk.
Velkommen til oss forresten . Håper du vil trives her hos oss !
Du kan få hjelp av et medium til å hjelpe vedkommende inn i lyset hvis du ønsker å bli kvitt den/dem. Det kan også hjelpe og be dem la deg være i fred. Si det høyt ut i luften. Man kan oppleve hodepine ved nærvær av energier/Ånder, men om det er årsaken til dine plager eller om hodepinen din har en annen årsak, er ikke godt å si. For sikkerhets skyld ville jeg tatt en prat med legen for å utelukke noe fysisk.
Velkommen til oss forresten . Håper du vil trives her hos oss !
Antall ord: 158
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
- hjemsøkt?
takk for det
ja har tenkt på dette med å kontakte ett medium for å finne ut hvem det er, om det er noen familiemedlemmer som passer på meg, har en misstanke om at det er min farfar, men det er så mange useriøse folk som sier dem er medium og synske osv, at jeg vet ikke hvem man skal kontakte... noen forslag?
ja har tenkt på dette med å kontakte ett medium for å finne ut hvem det er, om det er noen familiemedlemmer som passer på meg, har en misstanke om at det er min farfar, men det er så mange useriøse folk som sier dem er medium og synske osv, at jeg vet ikke hvem man skal kontakte... noen forslag?
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 13
- hjemsøkt?
Ja, det er desverre mange useriøse der ute ja. Jeg har aldri hatt noe behov for hjelp fra et medium selv, så jeg har ingen å anbefale. Kanskje andre her kan komme med noe ?
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
- hjemsøkt?
ja er liksom ikke så enkelt å få snakka med dem store sånn som lisa williams eller dem som er med på åndenes makt heller... hehe
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 13
- hjemsøkt?
Du kan vel få tak i en av de kjente hvis du er villig til betale ...Jeg prøvde å lete her inne, for det er en bruker (som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på) som drar rundt med en liten gruppe folk og renser hus. Men jeg finner ikke det jeg leter etter ....
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
- hjemsøkt?
ja det var det der med pris også, har ikke all verden med penger... får håpe noen andre her inne kan komme med råd, kansje dem husker navnet på vedkommende?
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Sep 2004 14:09
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tromsø
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
- hjemsøkt?
Spøkelser som følger personer, er de intelligente?
Antall ord: 9
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
- hjemsøkt?
Overlord: Blir litt dumt spr det der. Dessuten blir ordet spøkelse litt feil å bruke. Det er jo ånder av ulike slag det snakkes om. Noen ånder følger med deg, og suger all livskraft av deg, andre blir sendt til deg av ondskap, noen ånder er din venn og hjelper, noen ånder er bare der, osv. En ånd er som deg og meg, både på godt og vondt.
bibbi83: Hvis du mener at det er din farfar som oppsøker deg, da kan være lurt å finne ut hva han vil. Har han noe å fortelle deg? Er det noe du har gjort for at han skal oppsøke deg? Var han så fast i deg, at han ikke vil gi slipp? Har du noe uoppgjort med ham? Jeg ville satt med ned, prøvd å prate med ånden, og hørt med ham hvorfor han er der, og så sagt at han ikke er ønsket hos deg lengre. Evt kan det være en klebe ånd, de kan være vanskelige å få bort.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 17#p494317
bibbi83: Hvis du mener at det er din farfar som oppsøker deg, da kan være lurt å finne ut hva han vil. Har han noe å fortelle deg? Er det noe du har gjort for at han skal oppsøke deg? Var han så fast i deg, at han ikke vil gi slipp? Har du noe uoppgjort med ham? Jeg ville satt med ned, prøvd å prate med ånden, og hørt med ham hvorfor han er der, og så sagt at han ikke er ønsket hos deg lengre. Evt kan det være en klebe ånd, de kan være vanskelige å få bort.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 17#p494317
Det kommer an på hvor du bor. Må du få en kjent klarsynt til å komme til deg, koster det desverre en hel formue. Mange har fått hjelp av en prest. Han tar som regel ingenting for det. På facebook finnes det alternative grupper, som regel kan de være i nærheten av der du bor. Prøv å finn en sånn gruppe, og hør med de, om de har noe å anb. Ikke noe galt med para.
Antall ord: 262
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
- hjemsøkt?
som sagt er jeg ikke sikker på om det er min farfar, er bare det jeg har valgt å tro selv, klarer likosm ikke å forstå hvorfor en evt fremmed skulle følge med meg overalt jeg har ikke noen evner som skal tilsi at jeg kan hjelpe noen med noe siden jeg ikke kan komunisere med ånder. jeg var nær min farfar når jeg var mindre, jeg har vokst opp med en far fra helvete å dette viste min farfar at hans sønn ikke var heilt god, så farfar trykte meg til sitt bryst å tok ekstra godt vare på meg, men etter jeg blei eldre flytta jeg å da blei avstanden litt større å vi trefte hverandre sjeldnere, hadde litt kontakt på tlf, han hadde vært plaga med hjerte i mange mange år å hadde venta på en operasjon, å jeg husker jeg tenkete ofte på at jeg skulla tatt meg en tur å besøkt han før han skulle opperere seg, men økonomien å tiden strakk ikke til desverre, å så var jeg høygravid med tvillinger. men han døde dessverre under operasjonen så jeg fikk aldri truffet han på slutten av hans liv, å han rakk ikke å oppleve eller se sine oldebarn. ironien var at min sønn som blei født en mnd etter begravelsen hadde farfars berømte kløft i haka så jeg fikk nå ett mine etter farfar som jeg kommer til å ha hele livet... har mistet en del andre selktninger å venner iløpet av de siste 2 årene, men dette fenomenet har holdt på lenger enn det, så tror ikke det er noen av dem. så om det er han eller noen andre som kansje vil hjelpe meg på en eller anna måte kan jeg tro på, for jeg føler ingen ondskap, å jeg har hatt det ganske tøfft på mange måter dem siste årene. virker bare som om ånden bare vil gi seg til kjenne av og til, men har faktisk aldri prøvd å snakke med det, har bare sagt sånn som "jada, jeg vet at du er der" hehe... men det var litt ekkelt den gangen sønnen min ropte på meg etter leggetid å lurte på hvem denna mannen som var på rommet hans var... så hadde bare vært greit å vist hvem det evt var å hva den vil....
Antall ord: 389
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
- hjemsøkt?
Helgmann: Spørsmålet mitt var kanskje ikke så klart. Du sier at det finnes mange ånder, hva definerer du som en ånd da? snakker vi om mennesker som er død, men som lever videre i åndeverden? eller er det ånder som alltid har vært der? Hva er ondskap?
Så din mening er at det finnes enormt mange typer ånder fra forskjellige kilder, der noen er statiske og noen er intelligente der det er mulighet for å kanskje kommunisere dem.
Så din mening er at det finnes enormt mange typer ånder fra forskjellige kilder, der noen er statiske og noen er intelligente der det er mulighet for å kanskje kommunisere dem.
Antall ord: 81
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 13
- hjemsøkt?
Hva tenker du da Overlord ?
Antall ord: 5
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
- hjemsøkt?
Arven: Har ikke selv noe erfaring med ånder, kan kun uttale meg om hva andre har fortalt og hva jeg har lest. Virker som det som er mest vanlig er spøkelser/ånder som går igjen, og ikke er klar over at de er døde. For min del blir litt for komplisert med forskjellige typer ånder, but who knows
Uansett er dette et spennende tema og håper at jeg en gang kan oppleve noe paran.
Poltergeist følger vel personer og ikke gjenstander/steder?
Uansett er dette et spennende tema og håper at jeg en gang kan oppleve noe paran.
Poltergeist følger vel personer og ikke gjenstander/steder?
Antall ord: 87
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 12
- hjemsøkt?
ikke at jeg har noe erfaring jeg heller men er ikke poltergeist onde?
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
- - hjemsøkt?
Marte1990 forklarer det bra:bibbi83 skrev:ikke at jeg har noe erfaring jeg heller men er ikke poltergeist onde?
Kilde: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 35#p196935Et poltergeist er i paravitenskapen ikke en ånd i tradisjonell forstand i og med at det verken har en sjel eller kommer fra "den andre siden" (døde mennesker). Et poltergeist er en ren energi som dannes av et menneske som gjennom lengre tid har undertrykt følelser som angst, frykt, sinne osv. Disse følelsesmessige energiene abbsorberes av omgivelsene inntil de får en egen dynamisk energi som kan minne mye om en tradisjonell ånd eller spøkelse. Et poltergeist kjennetegnes gjerne ved at paranormale medium ikke kan kommunisere med dem.
Det er sagt at et menneske som har skapt et poltergeist må gjennom terapi for å få kontroll over energien. Poltergeistet lar seg ikke utdrive eller fjerne - det kan bare kontrolleres og undertrykkes.
Poltergeists er kjent for å lage lyder, banke på vinduer eller dører og angripe mennesker fysisk. I Norge er de mer kjent under termet bankeånd.
Antall ord: 179
Hide post links |