Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHar hørt om kraftdyr, men lurer på hva det er?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Ghosty
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 86
Startet: 18 Nov 2011 17:00
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: I jungelen
Har takket: 20 ganger
Blitt takket: 1 gang

Har hørt om kraftdyr, men lurer på hva det er?

Innlegg av Ghosty »

Det sies jo at alle har guider, og kraftdyr.
Jeg er veldig nygjerrig på hva kraftdyr er, noe som betyr at jeg vil finne ut iallefall litt om dem.
:type

Jeg liker om noen av dere kan svare på dette innlegget, men hva er kraftdyr?
:krangle :dontknow
Antall ord: 44
Ghosty - spørsmåls apen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Har hørt om kraftdyr, men lurer på hva det er?

Innlegg av Mei987 »

Kraftdyr /Power animal - Totem, dyrevokter....åh hjelpes så mange navn?

Men det kommer ann på hvilken kultur du ser ut i fra. Mange går etter filosofiene til stamme folkene i Nord Amerika, men man finner også slike begreper om dyr som skal beskytte eller veilede deg i store kulturer som kelterne, kineserne, japanerne, slaviske folkeslagene, inuitter og aboriginere, polynesiere etc etc. Er sååå innmari mange sivilasjoner og folke slag man kan nevne på dette.

Nå kraftdyr på en enkel måte er veiledere eller dyr som vil vise deg en ny visdom/lekse for enten en enkelt dag i uken, i uka eller i løpet av månden. Mens noen dyr mener at du kan trenge litt ekstra puff med forståelse eller lærdom og kan bli i nærheten for lengre perioder av gangen. Andre kommer hvis du plutselig havner i en kinkig situasjon, eller la oss si du sliter med et lite dilemma på jobben mot en som behandler deg urettferdig da kan det hende at du har bruk for noen vise ord. Så det kan jo hende at en Rev eller Ugle stikker innom for å hviske litt tips i øret.

Nord Amerikanerne mener at man har 9 hoved kraft dyr i løpet av livet. Og som ikke drar fra deg i det hele tatt. Men blir liksom litt i skyggen.

Dette er bare et eksempel av mange. Bare for å ta meg selv som eksempel mitt første kraft dyr er en flodhest som har vært med meg fra fødselen av jeg har også en flodhest som kosedyr fra tre dager etter at jeg ble født. Så jeg har alltid vært veldig knyttet til "Frode" og ja det er navnet hans.
Noen astrologier fra rundt om i verden kan også regnes som kraftdyr for og vise dette på en mer konkret mening i denne sammenhengen skal jeg låne et eksempel fra keltisk astrologi, først og fremst var kelterne veldig opptatt av trærnes egenskaper men også dyrene som representerte egenskapene til dette treet. Hos meg blir dette Hassel treet og Laksen som kraftdyr.


Nå skal jeg fortelle litt om hvordan du kan finne ditt kraftdyr. Og der er det mange muligheter, det kan være et dyr du er redd for, et dyr du liker eller et dyr du er spesielt fasinert av. Dette gjelder også såkaldte "fantasidyr" som Enhjørning, Drager, Griff osv.

Når jeg først begynnte å lete etter mine egne kraftdyr blei jeg ganske sjokkert når jeg fant ut at selv et favoritt kosedyr/leketøy kunne være tegn på et kraftdyr.

En bok jeg kan anbefale som jeg faktisk fikk av en veninne for noen år siden er: Astrology Dictionary by Antonia Beattie. Selvfølgelig er det haugevis av sider som beskriver dette mest info på engelsk. Men jeg har prøvd å lage et lite sammendrag på norsk
Antall ord: 488
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ghosty
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 86
Startet: 18 Nov 2011 17:00
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: I jungelen
Har takket: 20 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Har hørt om kraftdyr, men lurer på hva det er?

Innlegg av Ghosty »

Er det astrologi?
Antall ord: 3
Ghosty - spørsmåls apen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Har hørt om kraftdyr, men lurer på hva det er?

Innlegg av Mei987 »

I noen tilfeller er astrologi knyttet til dyre totem/kraftdyr. Ikke alltid men noen ganger, dette ser du likhetstrekkene med hvis du prøver å sammenligne kelterne med nord amerikarnene. Eller aboriginerne med inkaene eller aztekerne.

Alle hadde en type astrologi eller dyre rangering som hadde forskjellige egenskaper ofte var det at mennesker innenfor disse sivilsasjonene fikk navn etter dyrene de lignet på personlighets messig. Noen sentrale dyr fra disse kulturene er Den store Regnbue slangen (Aboriginerne) Konge Ørn (Nord Amerikanerne) Jaguar (Inkaene/Aztekerne) Hval (Inuittene)
Det og lese opp på mytologier er også en mulighet for å få et innblikk i en kulturs kraftdyr syklus.
Glemte å nevne det i sta..
Antall ord: 109
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ghosty
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 86
Startet: 18 Nov 2011 17:00
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: I jungelen
Har takket: 20 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Har hørt om kraftdyr, men lurer på hva det er?

Innlegg av Ghosty »

Er kraftdyr et dyr fra tidligere liv da?
Antall ord: 8
Ghosty - spørsmåls apen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Har hørt om kraftdyr, men lurer på hva det er?

Innlegg av Mei987 »

Det kan de også være på akkurat samme måte som guider kan være døde slektninger eller tidligere bekjente fra andre liv.
Antall ord: 25
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links