Drømmer, NDO & ut av kroppenHalshugget

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Halshugget

Innlegg av Arven »

Jeg har lyst til å fortelle om den drømmen jeg hadde forrige natt. Den var så annerledes og så levende at den sitter dypt i meg ennå.
Jeg drømte jeg var ei tjenestejente/kjøkken jente på en stor gård. Det var herskapelig.
Fjøs og driftebygninger omkranset gårdsplassen og det var mange hester der. Huset var stort med mange rom og jeg husker møbler og tapeter.
Jeg var forelsket i sønnen i huset. Det var forbudt men jeg husker jeg så på han gjennom vinduene når jeg arbeidet inne. Jeg tror vi treftes i smug for jeg hadde en sånn håpfull følelse av at han hadde lovet meg noe.

Kjøkkenet var stort. Vi hadde et grovt kjøkkenbord og en enorm ved ovn som var kledd med hvit mur. På ene siden var det åpen peis. Det var en kant, en slags brystning langs veggen ved ovnen og der hengte jeg opp urter jeg plukket ute. Og tørket sopp.
Jeg jobbet der og husker lukten av røyk og det kalde vannet jeg vasket potetene i. Jeg skrellet mange og hadde dem i bøtter med vann fordi det skulle være fest. Mange gjester.

Så skiftet scenen. Jeg var anklaget for å ha gjort noen syke med urtene mine, som jeg hadde hatt i maten. Det var ei stor dame som også jobbet på kjøkkenet, hun var den med ansvaret og hun hadde fortalt at det var meg som plukket urter. Jeg ble anklaget for hekseri og ble sperret inne i et lite rom bak kjøkkenet. Det var rått der og det var jordgulv og mus. Jeg var redd. Jeg så mørke menn som samlet seg ute på gårdsplassen. Jeg kunne se dem gjennom en liten luke i veggen. Jeg kjenner lukten og følelsen av treverk mot fingrene mens jeg skriver om det. Det var så virkelig.

Scene skiftet igjen og jeg var dømt til døden fordi den som ble syk hadde dødd. Jeg skulle halshugges. Jeg var bundet på hendene og ble ført etter en vogn. Mange folk som sto på veikanten og ropte ting. Jeg så sønnen og han snudde seg vekk da øyene våre møttes. Jeg kjente sviket over at han ikke hadde forsvart meg.
Det var høst og trærne sto bare. Jeg kjente vinden i ansiktet og hørte grusen knase under hjulene fra vogna.
Jeg var redd, det var over, også våknet jeg.

Jeg har ikke sett eller lest noe i det siste som kunne trigget en slik drøm. Men jeg mediterer systematisk for å vekke minner fra tidligere liv. Om dette var en fantasi laget i mitt eget hode utifra tanken om tidligere liv eller om det var et reelt minne,- det vet jeg ikke men virkelig og detaljert var det
Antall ord: 485
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mai 2009 15:38
15
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Halshugget

Innlegg av lighteren »

har ikke noe klokt å bidra med dessverre, men det var spennende å lese om drømmen din.

mange av detaljene du nevner fascinerer meg.
som for eksempel, at du husker detaljer som jordgulv, eller at du kunne høre grusen knase under hjulene fra vogna, osv.

fikk en veldig trist følelse av å lese drømmen din, spesielt den delen hvor du følte deg sviktet av din egen sønn.

Håper det bare var en drøm og ikke minner fra et tidligere liv.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
13

- Halshugget

Innlegg av Arven »

Bare for å pirke litt ;) ,- Det var ikke sønnen min som sviktet, men sønnen på gården der jeg jobbet. Det var kjærlighet mellom oss som ble holdt skjult. Men, ja, det var veldig trist. En tung, mørk følelse av svik og brutte løfter. Av å være alene og vettskremt.
Det er detaljene i drømmen som får meg til å stusse også.
Som at jeg la merke til steiner i veien. Lukten av tjære fra vogna, knirkingen fra staget. Følelsen av reipet som gnagde seg inn i håndleddene mine.
Jeg la merke til at de potetene som ikke lå helt under vann i bøttene, hadde blitt brune og jeg tenkte at det måtte jeg fjerne, for det ville ikke fruen like.
Alle sanseinntrykkene og det at drømmen ble spilt som en film hvor jeg både så og var med. Det var ingen sånne underlige krumspring som det så ofte er i drømmer.
Jeg skal gå inn i drømmen når jeg mediterer og se hva som skjer. Jeg husker den nesten tydeligere nå.
Antall ord: 189
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Halshugget

Innlegg av Lilja »

Kjempespennende, Arven! Jeg setter en femmer på at det er noen gamle minner du har fått servert... ;)
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
13

- Halshugget

Innlegg av Arven »

Ja, det hadde vært spennende om det var. Jeg tenker at hvis det er, så har jeg nå fått en åpning inn og da vil jeg kanskje huske mer etterhvert. Kanskje nok til å lete tilbake i historien. :D
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mai 2009 15:38
15
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Halshugget

Innlegg av lighteren »

Bare for å pirke litt
ja, beklager for det.
må ha lest feil i går natt akkurat på den delen.
men trist var det uansett.

spennende om du husker mer med tiden. satser på at du oppdaterer oss da.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Halshugget

Innlegg av Kiara »

Syns det hørtes mer ut som minner fra et tidligere liv, enn en vanlig drøm. En kan vel se noen tydelige detajer i drømmer også, men jeg har aldri opplevd noe i nærheten så detaljert drøm! Virkelig spennende! :)
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- Halshugget

Innlegg av kråke »

Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg nok trodd at det var minner fra et tidligere liv...
Er egentlig ikke så nøye hva andre tror, du føler nok hva svaret er selv.
Spennende å høre da!
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links