Drømmer, NDO & ut av kroppenSanndrømt? Skeptiker - behov for å prate med noen!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

No3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2012 01:32
12
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 3 ganger

Sanndrømt? Skeptiker - behov for å prate med noen!

Innlegg av No3 »

Hei!

Jeg har aldri vært en "troende", og har alltid vært en av dem som har ment på at ting har en naturlig årsak. Inntil nå... Hele verdenen er blitt snudd opp ned for min del, og jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. Jeg er livredd, samtidig som jeg er nysgjerrig. Jeg har ingen venner jeg kan prate med om dette, for jeg tror ikke de ville ha forstått, og i verste fall trodd at jeg var gal. Jeg vil veldig gjerne prate til noen om dette, men jeg føler ikke for å legge ut historien min her på et offentlig forum, i og med at jeg tror denne saken faktisk kunne ha fått en del (uønsket, for min del) oppmerksomhet. Har dere noen tips?

Det dreier seg om drømmer som også har hendt senere, og uansett hvor mye jeg har ønsket å tro at det bare har vært ren tilfeldighet, så har de vært FOR detaljrike til å kunne ignoreres. Jeg har også ofte hatt "ut av kroppen" opplevelser der jeg har slitt med å komme tilbake til meg selv, spesielt mye da jeg var yngre, men nå har jeg lært å kontrollere dette.

Jeg vet dette sikkert høres helt vanvittig ut, og jeg ville aldri trodd på dette om jeg leste det noe annet sted, men: Jeg satt og tenkte på det forskjellige jeg har opplevd, og tenkte på "tenk om det finnes noe mer mellom himmel og jord" og plutselig skrudde TV'en seg på. Det har aldri skjedd før. Den ville heller ikke skru seg av, og jeg måtte til slutt rive ut kontakten.

Jeg ANER ikke hva jeg skal gjøre, og jeg er helt ærlig livredd. Vet virkelig ikke hva jeg skal tro lenger.
Antall ord: 300
No3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

- Sanndrømt? Skeptiker - behov for å prate med noen!

Innlegg av Gjest »

Vell jeg har vært sanndrømt siden jeg var cirka 8 år gammel. Når jeg begynnte å forstå at "noe" annerledes i drømmene mine oppsto. Så tenkte jeg ærlig talt ikke så mye på det, men en del drømmer ble mer intense innen jeg hadde fylt 14. Det var også rundt denne tiden jeg fikk litt mer "vanskelige" evner. Nå det var dette her som skremte meg no skikkelig inntil jeg søkte rundt på nettet, og fant...ut at jeg ikke var den eneste.

Jeg har alltid vært oppdratt til å være åpen for nye ting og selv om at jeg visste. Ikke mange fysisk rundt meg hadde det samme, så bare fulgte jeg på det som føltes riktig.

Du kan sende meg en PM hvis du føler deg litt tryggere. Jeg forstår godt at du er redd å skremt men når TV'en din begynner å bli så bestemt, vil tro det er en av hjelperne dine som er litt snurt fordi du ikke har begynnt å finne ut av dette tidligere.
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

Innlegg av kråke »

No3 skrev:Hei!

Jeg har aldri vært en "troende", og har alltid vært en av dem som har ment på at ting har en naturlig årsak. Inntil nå... Hele verdenen er blitt snudd opp ned for min del, og jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. Jeg er livredd, samtidig som jeg er nysgjerrig. Jeg har ingen venner jeg kan prate med om dette, for jeg tror ikke de ville ha forstått, og i verste fall trodd at jeg var gal. Jeg vil veldig gjerne prate til noen om dette, men jeg føler ikke for å legge ut historien min her på et offentlig forum, i og med at jeg tror denne saken faktisk kunne ha fått en del (uønsket, for min del) oppmerksomhet. Har dere noen tips?

Det dreier seg om drømmer som også har hendt senere, og uansett hvor mye jeg har ønsket å tro at det bare har vært ren tilfeldighet, så har de vært FOR detaljrike til å kunne ignoreres. Jeg har også ofte hatt "ut av kroppen" opplevelser der jeg har slitt med å komme tilbake til meg selv, spesielt mye da jeg var yngre, men nå har jeg lært å kontrollere dette.

Jeg vet dette sikkert høres helt vanvittig ut, og jeg ville aldri trodd på dette om jeg leste det noe annet sted, men: Jeg satt og tenkte på det forskjellige jeg har opplevd, og tenkte på "tenk om det finnes noe mer mellom himmel og jord" og plutselig skrudde TV'en seg på. Det har aldri skjedd før. Den ville heller ikke skru seg av, og jeg måtte til slutt rive ut kontakten.

Jeg ANER ikke hva jeg skal gjøre, og jeg er helt ærlig livredd. Vet virkelig ikke hva jeg skal tro lenger.
Skulle bare si at jeg tror ikke du er gal. Jeg tror også at det er "mer mellom himmel og jord" som man jo sier... For meg så er egentlig det ganske tydelig.
Min oppfatning er at det ikke er noe å bekymre seg for. Jeg tror heller at du begynner å våkne opp for ditt potensiale, og at du holder på å våkne opp for kreftene/energiene (av mangel på bedre ord) som fins i deg og rundt om kring. Man blir nok lett redd når man føler at man mister kontroll over ting og man blir redd for hva som kan skje. Mitt råd er å slappe av, jeg tror du har mer evne til å ha kontroll over ting enn du er klar over for å si det på den måten. Så frykt er nok fullstendig unødvendig, og kan nok sikkert heller blokkere for mer subtile energier og mestringen av de og ting som skjer...
Antall ord: 461

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Først og fremst, velkommen på Paranormal, og "Velkommen i klubben" - som de sier.

Det du opplever er ganske vanlig, men mange/de fleste holder slike opplevelser for seg selv.
Rett og slett fordi man er redd for hva andre vil si.

For det er liksom en etablert vitenskapelig norm, at slike fenomen ikke kan eksistere.

Uansett hva andre sier, - så er det likevel massevis av folk som på tross av vitenskapelige påstander opplever ting som ikke kan forklares på andre måter enn at det er noe overnaturlig.
Vi vet og at endel dyr er vare for / oppmerksomme på slike fenomen.
Hester, -for å ta ett eksempel - vil ofte reagere på steder der man kan oppleve fenomen.
Og det selv om rytteren ikke vet om det / er "troende".

Sanndrømmer er noe mange av brukerene her på paranormal har hatt, og detaljer som kommer frem i drømme viser seg senere i det virkelige liv.
Noe som de første ganger det skjer, gir en uvirkelig følelse... ( men det er jo paranormalt, da :) )

Jeg anbefaler deg å lese litt rundt på forumet her, - og selv lese hva andre har opplevet.
Du vil og se endel innlegg fra folk som ikke har opplevet slikt, og heller ikke tror det er mulig, - noen av disse kan virke ganske negative.
Disse vil ikke godta noen argumenter fra oss som har opplevet det, - de må oppleve selv hva det er snakk om.
En av årsakene til dette, er at det paranormale er vanskelig - om ikke umulig å kunne gjenskape i et laboratorium flere ganger, og av flere forskjellige forskere.
Og siden det ikke kan gjentaes i laboratorium, så eksisterer det ikke, ifølge skeptikerene.

Men vi VET noe annet... ;)

At TV'n skrudde seg på KAN være en tilfeldighet, - men jeg tror ikke det.
Det var heller noen som viste deg at ting skjer - som ikke har den vanlige forklaringen.

Jeg antar du nå er i en "oppvåkningsfase" - hvor det paranormale vil komme frem på en eller flere måter hos deg.
Det viktigste er da å lære seg litt om det som skjer, og hvordan man skal kunne takle det.

Det er mange her inne med mange slags erfaringer, - når du leser litt her, vil du finne folk som har lignende opplevelser som deg, og da kan du spørre...

Til sist, hvis du ønsker å "bevise" at du har drømt noe som skal /kan skje, så er det desverre slik at å komme med historien etter at hendelsen fant sted, - det blir for sent.
"Jeg og kan si at jeg drømte at det og det skulle skje" - kan en skeptisk person si....

Derfor har vi opprettet en egen mappe her inne som heter "forutsigelser - innboks".
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewforum.php?f=126
her kan man skrive inn detaljer man drømmer om, - og om drømmen slår til, sier man fra tim undertegnede, og jeg kan da legge den ut, eventuelt anonymisert slik at ingen skal kunne spore hvem som skrev den.
Man kan og sende en PM til meg, eller en epost.

Du er altså ikke alene om det du opplever, - og mange her inne kan gi deg svar som viser det.
Så du kan både lære om det, og hvordan du kan håndtere det som skjer...

mvh Asbjørn
Antall ord: 559

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
No3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2012 01:32
12
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 3 ganger

Innlegg av No3 »

Takk for svar, alle sammen! :)

Moren min fortalte for lenge siden at bestemoren min hadde "evner". For eksempel, så hadde hun en dag begynt å grine, pga. hun kjente det på seg at noen i familien hadde dødd. Samme kveld hadde de fått telefon om at kusinen hennes var død. Jeg har hele tiden fnyst av denne historien, og tenkt at det bare var ren tilfeldighet, helt fram til jeg selv begynte å kjenne det på meg at det kanskje er noe mer mellom himmel og jord, spesielt pga. drømmer jeg har hatt som senere har hendt, og disse "ut av kroppen" opplevelsene.

Jeg har derfor lurt på om det kanskje er hun som skrudde på TV-en, for å gi meg et tegn? Jeg har lenge "fortalt" henne i tankene mine om at hvis "dette" faktisk eksisterer, så må hun virkelig ikke gi meg tegn ved å vise seg i form av et spøkelse, for da vil jeg dø av skrekk, haha. :mozilla_wink:

Jeg lurer også på om dere har noen tips til hvordan jeg kan kontrollere det hvis jeg kommer ovenfor en slags uventet situasjon?

Jeg er forresten 18 år gammel, hvis noen finner dette relevant. :)

Edit: Bestemoren min døde før jeg ble født.
Antall ord: 211
No3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- - Sanndrømt? Skeptiker - behov for å prate med noen!

Innlegg av kråke »

No3 skrev:Takk for svar, alle sammen! :)

Moren min fortalte for lenge siden at bestemoren min hadde "evner". For eksempel, så hadde hun en dag begynt å grine, pga. hun kjente det på seg at noen i familien hadde dødd. Samme kveld hadde de fått telefon om at kusinen hennes var død. Jeg har hele tiden fnyst av denne historien, og tenkt at det bare var ren tilfeldighet, helt fram til jeg selv begynte å kjenne det på meg at det kanskje er noe mer mellom himmel og jord, spesielt pga. drømmer jeg har hatt som senere har hendt, og disse "ut av kroppen" opplevelsene.

Jeg har derfor lurt på om det kanskje er hun som skrudde på TV-en, for å gi meg et tegn? Jeg har lenge "fortalt" henne i tankene mine om at hvis "dette" faktisk eksisterer, så må hun virkelig ikke gi meg tegn ved å vise seg i form av et spøkelse, for da vil jeg dø av skrekk, haha. :mozilla_wink:

Jeg lurer også på om dere har noen tips til hvordan jeg kan kontrollere det hvis jeg kommer ovenfor en slags uventet situasjon?

Jeg er forresten 18 år gammel, hvis noen finner dette relevant. :)

Edit: Bestemoren min døde før jeg ble født.
Det kan ha vært et hint fra bestemoren din, eller hjelperene dine, eller til og med din egen underbevissthet.. Blir nok vanskelig å si kun ut fra den opplevelsen, men i såfall så er det jo ikke noe som vil deg noe vondt. La du merke til hva slags program som var på tven forresten? Kan jo ha vært en beskjed liggende i akkurat det..?
Selvfølgelig kan det også ha vært et eller annet elektrisk fenomen :P Det finner du vel ut om slike ting skjer flere ganger...

Kanskje du burde spørre deg selv hva det er du ønsker at skal skje? Med tanke på hendelsene... vil du at det skal stoppe, og du vil ikke vite av noe åndelig? Eller vil du bli mer åpen og finne ut mer om det? Tror nok at disse tingene skjer fordi du er på det "rette stedet". Når det gjelder frykt og negative følelser så ligger jo dette i din oppfatning av ting. Forslag fra meg er å gi slipp på denne motstanden. Ting skjer, og naturlig er det jo uansett :P Jo mer motstand man lager oppi hodet sitt mot virkeligheten, jo mer smerte lager man for seg selv (f.eks i form av denne frykten)
Noe som bruker å hjelpe meg er å be hjelperne mine om å beskytte meg eller ta vekk frykten... da får jeg gjerne en fin følelse av indre ro. Ellers fins det jo mange tips her på nettstedet og ellers i bøker/filmer/internettsider om åndelig beskyttelse osv. F.eks forskjellige visualiseringer der man ser for seg at man er inne i en boble av beskyttende lys...
Du finner nok ut hva som funker for deg.

Hva slags evner du har/vil få er noe du nok må oppdage selv, og det skjer nok naturlig. Selv tror jeg at det som du føler deg tiltrukket til nok kan føre deg til det rette for akkurat din sti. Når du lærer deg selv å kjenne vil du nok oppdage hva du kan gjøre... du skriver jo at du har fått kontroll på disse ut av kroppen opplevelsene.

Meditasjon er jo kjent for å være et kraftig verktøy, både til å utvikle evner/det åndelige og å finne indre ro. Selv har jeg merket at når jeg får en indre ro så faller ting lettere på plass slik jeg vil... Mulig fordi jeg ikke henger meg opp i en masse rare tanker om dittogdatt og hverdagslige dilemmaer. Mitt beste tips: Gi slipp og bare vær i nået.
Antall ord: 646

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

No3 skrev:Hei!
Hei, No3! Velkommen til forumet!
Jeg har aldri vært en "troende", og har alltid vært en av dem som har ment på at ting har en naturlig årsak. Inntil nå... Hele verdenen er blitt snudd opp ned for min del, og jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger.
Alt har en naturlig årsak. Fordi alt stammer fra naturen, og alt er i naturen.
Hvis du erkjenner at det paranormale også eksisterer, så er det også selvfølgelig naturlig.
Grunnen til at vi kaller det paranormalt er jo nettopp fordi vi ikke har noen logiske forklaringer på det som stemmer med vårt verdensbilde. Det skal nok mye mot til, for en ikke-troende, å akseptere at det kan eksistere noe som bryter med alt vi har lært av hva som skulle eksistere og ikke, være mulig eller ikke. Hvis man heller aksepterer at ingenting er umulig, og at disse rammene er først og fremst satt ut ifra en standard der det slettes ikke er noen hyppig forekomst av såkalte uforklarlige fenomener, så kan vi også lettere se ting fra et annet perspektiv; der muligheten for det paranormale er der, selv om det ikke er vanlig.

Én idé er konseptet om at alt er energi og bare vibrerer på forskjellige frekvenser.
En annen idé er kvantefysikk. Flere idéer baserer seg på pseudovitenskap, andre bare dømmer det for å være det, mens andre idéer sentrerer seg rundt subjektets opplevelser av det hele, og knytter det derfor til psykologiske og følelsesmessige opphav. Kanskje innbildning? Kanskje noe i underbevisstheten som plutselig når overflaten?
Jeg er livredd, samtidig som jeg er nysgjerrig. Jeg har ingen venner jeg kan prate med om dette, for jeg tror ikke de ville ha forstått, og i verste fall trodd at jeg var gal. Jeg vil veldig gjerne prate til noen om dette, men jeg føler ikke for å legge ut historien min her på et offentlig forum, i og med at jeg tror denne saken faktisk kunne ha fått en del (uønsket, for min del) oppmerksomhet. Har dere noen tips?
Jeg har ett tips: ikke vær redd!

Det er ikke noe du trenger å frykte. Hvis du heller, derimot, prisgir deg for "evnene" eller hva du vil kalle det du opplever, så kanskje du kan få brukt det konstruktivt. Eller i det minste til fascinasjon. Du sier jo selv at du er nysgjerrig; la deg ledes hen - og kjenn etter!

Ingenting du "er" eller kan/opplever/føler er til skade så lenge du selv velger å beherske det.
Frykt og redsel er i utgangspunktet ikke egnet til noe annet enn beskyttelse mot ytre farer. Dette kan vel heller kalles å komme innenfra, siden det er dine opplevelser. Ikke vær redd.

Du er heldig! Se heller på det som en velsignelse?
Er det negative drømmer? Da kan jeg lettere forstå at du er redd.
Det er vel kanskje ikke akkurat behagelig å plages med mareritt, og iallefall ikke hvis du er redd for at de skal utfolde seg i "virkeligheten" også. Grunnen til at jeg skriver "virkeligheten" er at jeg mener ingenting er unntatt denne. Drømmer er også en del av den, selv om det man gjør i en drøm ikke nødvendigvis manifesterer seg fysisk i "denne delen av virkeligheten".

Hvis hele ditt verdensbilde har blitt utfordret, så har du opplevd revolusjonerende forandringer.
Og forandringer kommer for folk flest som regel i så små doser, generelt sett, at de nesten er umerkbare. Dette er vel i det minste noe som kan anses positivt? At du får utfordret hele ditt syn på virkeligheten, og at det får deg til å bli nysgjerrig, som du sier!

Hvordan tror du at det hadde vært dersom du heller dykket litt ned i din egen frykt her og tok et oppgjør med den? Tror du at du hadde mestret dine paranormale opplevelser bedre?

For du opplever noe som du kan anse som priviligert om du vil, siden folk flest ikke har det slikt...
Antall ord: 850
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links