Hei alle sammen. er helt ny her inne, er så glad for å ha funnet et forum å dele erfaringer med.. jeg har endel av paranormale erfaringer...
men først vil jeg spørre dere om noe som skremmer vannet av meg...
Jeg drømte for litt siden at venninden min hadde mediumer hjemme hos seg for å fjærne ende energier ect.. hun kom løpende ut fra huset, og bort til der hver jeg sto å sa til meg at hennes avdøde bror fortalte henne at jeg skulle dø i bilkræsj i trettiårene !!!!
Jeg opplevde også litt forut for dette at jeg så en kiste der det sto 33 eller 34 på !!!!
Jeg vil føye til at det har vært endel død rundt meg i det siste.. jeg har mistet noen som har stått meg nær, har sett forl svinne bort å nesten fått litt dødsangst...
Jeg pleier å "møte" min avdøde bestemor i drømmene.. de gangene det skjer bruser og prikker det i hele kroppen så sterkt at jeg våkner.. dette skjedde ikke denne gangen.. så kanskje er det oppspinn ??
Er det noen som kan forklare meg dette?? noen med noe lignende erfaringer... synes dette er kjempe ekkelt !! fyller jo 30 år i neste mnd...
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Jeg trenger deres synspunkter:)
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
- Jeg trenger deres synspunkter:)
Dette høres ut som frykt for å dø.lolah skrev:Hei alle sammen. er helt ny her inne, er så glad for å ha funnet et forum å dele erfaringer med.. jeg har endel av paranormale erfaringer...
men først vil jeg spørre dere om noe som skremmer vannet av meg...
Jeg drømte for litt siden at venninden min hadde mediumer hjemme hos seg for å fjærne ende energier ect.. hun kom løpende ut fra huset, og bort til der hver jeg sto å sa til meg at hennes avdøde bror fortalte henne at jeg skulle dø i bilkræsj i trettiårene !!!!
Jeg opplevde også litt forut for dette at jeg så en kiste der det sto 33 eller 34 på !!!!
Jeg vil føye til at det har vært endel død rundt meg i det siste.. jeg har mistet noen som har stått meg nær, har sett forl svinne bort å nesten fått litt dødsangst...
Jeg pleier å "møte" min avdøde bestemor i drømmene.. de gangene det skjer bruser og prikker det i hele kroppen så sterkt at jeg våkner.. dette skjedde ikke denne gangen.. så kanskje er det oppspinn ??
Er det noen som kan forklare meg dette?? noen med noe lignende erfaringer... synes dette er kjempe ekkelt !! fyller jo 30 år i neste mnd...
Og slik frykt viser seg gjerne via drømmer, - fordi da er den våkne kritiske delen av oss ute av funksjon.
Og mer man tenker på dette, jo mer blir frykten forsterket, - rett og slett en vond sirkel.
Jeg tror nemlig at vi ikke får vite dagen vi skal dø, heller ikke året, - før vi er oppe i situasjonen vi skal dø av.
En bilulykke vil derfor komme veldig plutselig, mens å dø av sykdom kan ta tid, og da kan man gjerne vite en tid før man dør at nå har sykdommen kommet så langt at det bare er en vei.
Men, - selv i slike tilfeller kan man ikke være sikker...
Et gammelt ordtak sier at "den drukner ikke som henges skal" , - altså at dødsårsaken ofte kan være noe annet enn det man først trodde.
Jeg tror dette er en såkalt "selvforsterkende profeti" - hvor frykten og tankene forsterker seg selv. Og det hele kommer av at man er redd for å dø. Noe nesten alle mennesker er.
Råd: Vær normalt forsiktig i trafikken, - se deg for når du går over veien, osv.
med andre ord, bruk sunn fornuft.
Så tenker jeg du når både 40 og femti og....hvem vet, kansje 100 ?
Du nevner og at du møter din bestemor i drømme, og får en egen feeling av det.
Dette kan være besøk fra henne, - isåfall be om å få det bekreftet med en hendelse på dagtid, - f.ex en fugl som oppfører seg meget uvanlig - virker uredd... eller noe du selv tenker ut.
Bare for å nevne det : bibelen forteller at Gud vet hvor mange hår man har på hodet ( eller noe slikt ), og den forteller og at kun Gud vet når dagen kommer....
A
Antall ord: 535
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Jeg tror svaret ditt ligger her! Disse drømmene er nok et direkte resultat av opplevelsene du har hatt, i kombinasjon med at du sikkert har gjort deg en del tanker om døden, i det siste.lolah skrev:Jeg vil føye til at det har vært endel død rundt meg i det siste.. jeg har mistet noen som har stått meg nær, har sett forl svinne bort å nesten fått litt dødsangst...
Syns du skal prøve å ta det helt med ro, jeg Morgendagen er det ingen av oss som kjenner, så lev og fyll livet med glede, ikke med angst for at det skal ta slutt en dag.
Velkommen hit, forresten!
Lilja
Antall ord: 120
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jan 2012 22:06
- 12
- Kjønn (valgfri): Jenta
- Lokalisering: Mo i Rana
- Har takket: 28 ganger
- Blitt takket: 24 ganger
Tusen takk for fine og saklige svar fra dere...
Jeg har etter dette blitt bevisst på at jeg er litt over gjenomsnittelig redd for å dø ung.. fikk mitt tredje barn for noen mnd siden og verdien av å se dem vokse opp..fra denne siden er så utrolig stor, jeg er redd for å dø fra dem.
Jeg har drømt masse rart hele livet,men aldri før vært sanndrømt heller... kan heller ikke skjønne hvorfor noen fra den andre siden skulle fortelle meg at jeg dør i en ulykke.. det kan selvfølgelig skje.. men hva skulle være vittsen med å fortelle meg det?? skaper jo bare frykt.
alikevel vet jeg veldig lite om drømmer, hvordan dem skal tolkes, hva som er oppspinn og hva man kan finne noe sannhet i, så jeg trenger virkelig andres synspunkter. den kista jeg så, så jeg på en måte før jeg falt i søvn.. et tidspunkt jeg forsåvitt ser endel merkelige ting jeg ikke kan forklare..
Takk for tipset til deg som rådet meg til å be min avdøde bestemor om et tegn har ikke tenkt på det før,men vil selvfølgelig prøve.
Riktig godt nytt år til dere
Jeg har etter dette blitt bevisst på at jeg er litt over gjenomsnittelig redd for å dø ung.. fikk mitt tredje barn for noen mnd siden og verdien av å se dem vokse opp..fra denne siden er så utrolig stor, jeg er redd for å dø fra dem.
Jeg har drømt masse rart hele livet,men aldri før vært sanndrømt heller... kan heller ikke skjønne hvorfor noen fra den andre siden skulle fortelle meg at jeg dør i en ulykke.. det kan selvfølgelig skje.. men hva skulle være vittsen med å fortelle meg det?? skaper jo bare frykt.
alikevel vet jeg veldig lite om drømmer, hvordan dem skal tolkes, hva som er oppspinn og hva man kan finne noe sannhet i, så jeg trenger virkelig andres synspunkter. den kista jeg så, så jeg på en måte før jeg falt i søvn.. et tidspunkt jeg forsåvitt ser endel merkelige ting jeg ikke kan forklare..
Takk for tipset til deg som rådet meg til å be min avdøde bestemor om et tegn har ikke tenkt på det før,men vil selvfølgelig prøve.
Riktig godt nytt år til dere
Antall ord: 209
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Hei og velkommen til oss . Håper du vil trives her !
Jeg er enig i det både Asbjørn og Lilja svarer deg her. Har bare lyst til å legge til at jeg tror drømmer om døden handler om forandringer i livet. Ofte store og dyptgående forandringer. At frykt for døden egentlig handler om frykt for ikke å takle en forandring som har eller skal skje.
Jeg tror det er forutbestemt hvor mange dager vi skal vandre i hvert liv men jeg tror ikke vi skal kjenne dagen før den er der. Det ville nemlig endre endel av valgene våre og kanskje hindre oss i å få med oss noen av de erfaringene dette livet handler om.
Jeg er enig i det både Asbjørn og Lilja svarer deg her. Har bare lyst til å legge til at jeg tror drømmer om døden handler om forandringer i livet. Ofte store og dyptgående forandringer. At frykt for døden egentlig handler om frykt for ikke å takle en forandring som har eller skal skje.
Jeg tror det er forutbestemt hvor mange dager vi skal vandre i hvert liv men jeg tror ikke vi skal kjenne dagen før den er der. Det ville nemlig endre endel av valgene våre og kanskje hindre oss i å få med oss noen av de erfaringene dette livet handler om.
Antall ord: 121
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |