Drømmer, NDO & ut av kroppenSamme drømm i 13 år.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Funnyfarm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jul 2007 13:41
17

Samme drømm i 13 år.

Innlegg av Funnyfarm »

Jeg har en drømm som gjentar seg om en tidligere flamme.
Det skjer alltid noe som holder oss borte fra hverandre men før jeg våkner havner vi alltid i armene til hverandre.Og vi vet begge to at det er der vi skal være.
Og den lykken jeg våkner med kan ikke beskrives.
Nå er jeg i forhold med en helt annen person.Noe som gjør meg litt forvirret.For jeg føler dette så sterkt.Og jeg får virkelig en aha opplevelse om at jeg er på feil sted.
Det føles som ingenting får meg så lykkelig som å endelig ha havnet i rette armer.
Og jeg virkelig sliter meg frem til han i drømmene mine for så å endelig gjenforenes og da faller lissom alt i livet på plass.
Jeg sliter med depresjon,Gjort det i vel og godt 13 år og ingenting kan sammelignes med lykken jeg føler i denne drømmen.

Jeg føler meg selvsagt veldig ussel ovenfor vedkommende jeg er sammen med nå og føler jeg slett ikke burdte ha slike drømmer.Men de kommer.Og de gir seg tydeligvis aldri.

Hvorfor gjentar denne drømmen seg?Og hvorfor vil den ikke ta slutt?
Noen som kan gjøre meg litt klokere :notworthy:
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Samme drømm i 13 år.

Innlegg av Prismia »

Kan godt hende at det bare er psyken din, selv om 13 år er mange år! Jeg har en drøm som går igjen som handler om at jeg må rekke bussen, den har jeg hatt i kanskje 5 år nå. Jeg er superstresset og må rekke bussen, løper eller går. Noen ganger mister jeg bussen mens andre ganger rekker jeg den men har ikke penger eller har mistet busskortet så får ikke bli med. Det er alltid busstoppet hvor foreldrene mine bor, hvor jeg ventet på bussen når jeg gikk på videregående. Jeg mistet ca aldri bussen i virkeligheten. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg drømmer den drømmen, men den kommer når jeg er bekymret eller stresset for noe i virkeligheten, så en betydning har den.

Det kan godt hende at drømmen din henger sammen med din depresjon, og du har ingen grunn til å føle seg slem mot den du er sammen med nå. De fleste av oss har en eks vi ennå tenker på i blant og har gode minner om, selv om den vi er sammen med nå betyr mye mer for oss. Ble det slutt mellom deg og eksen ca når depresjonen din begynte? Eller var dere sammen da? Kanskje det er grunnen, at tiden før depresjonen inneholder eksen, selv om du ikke er deprimert pga eksen. At du rett og slett savner tiden før depresjonen, og du strever i drømmen fordi du strever i virkeligheten. Eller noe sånt :) Får du hjelp pga depresjonen din?
Antall ord: 266
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Funnyfarm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jul 2007 13:41
17

- Samme drømm i 13 år.

Innlegg av Funnyfarm »

Har sliti med depresjon hele livet.Og har også noen diagnoser i bagasjen;)Men Jeg tror depresjonen slo ut for fullt da det ble over med meg og ex.
Han var vel egentlig "the one"men turte ikke satse.
Og jeg vet man ikke kan noe for hva man drømmer men alikevel klarer jeg å få dårlig samvittighet :roll:

Jeg går på en del medesiner og har oppfølging.Men det er kunn de to siste årene jeg har vært medesinert og vet at noen piller kan gjøre så man får ekstra livlige drømmer.
Men denne drømmen har altså vært der i 13 år.Så medesinene er det ikke.

Temadrømmer kalles visst disse drømmene som gjentar seg.
De skal visstokk være viktigere enn andre drømmer har jeg lest.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

- - Samme drømm i 13 år.

Innlegg av Gjest »

Funnyfarm skrev:Har sliti med depresjon hele livet.Og har også noen diagnoser i bagasjen;)Men Jeg tror depresjonen slo ut for fullt da det ble over med meg og ex.
Og jeg vet man ikke kan noe for hva man drømmer men alikevel klarer jeg å få dårlig samvittighet :roll:

Jeg går på en del medesiner og har oppfølging.Men det er kunn de to siste årene jeg har vært medesinert og vet at noen piller kan gjøre så man får ekstra livlige drømmer.

Jeg vil si at disse drømmene er mer sansynlig minner fra et annet liv. Og den mannen du stadig drømmer om kan ha vært din tidligere mann/elsker etc. Og siden du har hatt denne drømmen i 13 hele år..så er det en god grunn, men klart dette er bare min teori.
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
18

- - - Samme drømm i 13 år.

Innlegg av Prismia »

Mei987 skrev:
Funnyfarm skrev:Har sliti med depresjon hele livet.Og har også noen diagnoser i bagasjen;)Men Jeg tror depresjonen slo ut for fullt da det ble over med meg og ex.

Jeg vil si at disse drømmene er mer sansynlig minner fra et annet liv. Og den mannen du stadig drømmer om kan ha vært din tidligere mann/elsker etc. Og siden du har hatt denne drømmen i 13 hele år..så er det en god grunn, men klart dette er bare min teori.
Hjernen vår er ganske komplisert så jeg trur mer på at drømmen har med dine problemer å gjøre Funnyfarm, og kanskje medisiner. Vi er alle forskjellige og jeg vet om at medisiner kan påvirke drømmer (opplevd det selv), så det kan faktisk hende at det er det i ditt tilfelle, om du har gått på en slik medisin i 13 år. Eller at det er hjernen din som gjør dette, dette er helt klart noe viktig, temadrøm som du sier.

Siden dette er er drømmer om en fyr hun har kjent i dette livet så trur jeg ikke at det kan være fra et tidligere liv, hvis ikke det var samme fyren i et tidligere liv. Men ikke alt som skjer med oss er paranormalt. Hjernen er som sagt komplisert, og den kan tulle med oss over mange år. Jeg har jobbet i psykiatrien så har hørt og sett masse rart.
Antall ord: 361
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Samme drømm i 13 år.

Innlegg av Arven »

Uløste konflikter, traumer og store følelsesmessige påkjenninger kan ligge bak slike drømmer som går igjen år etter år. Jeg tenker at denne drømmen handler om å ønske seg tilbake til en tid i livet ditt da du hadde det godt. Jeg er ikke så sikker på om ex`en din egentlig er poenget her, kanskje heller den lykken og tryggheten du følte den gangen.
Antall ord: 70
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
18

- - Samme drømm i 13 år.

Innlegg av Prismia »

Arven skrev:Uløste konflikter, traumer og store følelsesmessige påkjenninger kan ligge bak slike drømmer som går igjen år etter år. Jeg tenker at denne drømmen handler om å ønske seg tilbake til en tid i livet ditt da du hadde det godt. Jeg er ikke så sikker på om ex`en din egentlig er poenget her, kanskje heller den lykken og tryggheten du følte den gangen.
Ja det var det jeg og tenkte, at det var tiden før hun savner og ikke eksen.
Antall ord: 90
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
13

- Samme drømm i 13 år.

Innlegg av Arven »

Ja, drømmer er symboler og han blir et symbol på den gode tida.

Når det er sagt så har jeg lyst til å legge til at jeg tror på reinkarnasjon og vet at vi kan få minner fra tidligere liv, men jeg tror det er lurt å lete i dette først.
Antall ord: 52
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
18

- Samme drømm i 13 år.

Innlegg av Prismia »

Jo jeg er åpen for reinkarnasjon, men har ikke satt meg så mye inn i hva det dreier seg om. Siden hun drømmer om en eks i dette livet så skjønner jeg ikke at drømmene skal ha noe med et forrige liv å gjøre :)
Antall ord: 47
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
13

- Samme drømm i 13 år.

Innlegg av Arven »

Nei, det er ihvertfall nærliggende at det er depresjon og problemene hun sliter med nå, som er årsaken.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Samme drømm i 13 år.

Innlegg av Atmi »

Jeg tror ikke at det handler om tidligere liv, jeg tror heller ikke at det handler om xn. Jeg tror det handler om noe du ønsket og ikke har funnet igjen. Kos deg, la drøm være drøm, og virkelighet være virkelighet.

Om den type drømmer er ekstra viktige, så er det ikke fordi de kommer til å skje - men det er fordi det er ting du skal jobbe med. Drømmer handler for det meste om deg selv. Let go please..
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links