Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderForstyrrende og vanskelig å kontrollere situasjon

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Forstyrrende og vanskelig å kontrollere situasjon

Innlegg av FFlower »

Hei på dere og god jul!

Natt til lørdag hadde jeg en veldig forstyrrende opplevelse som jeg ikke helt klarer å legge fra meg eller finne svar på. I utgangspunktet ville jeg tro at dette skyldtes stress og uro eller det faktum at jeg har diagnosen depresjon. Men som jeg har fortalt tidligere har jeg gode og dårlige perioder og jeg er nå inne i en god.

Jeg lå i sengen som jeg vanligvis gjør og ventet på å sovne. Jeg kjente at jeg hadde en veldig sterk, kjapp og intens hjerterytme men tenkte at det snart ville gi seg. Jeg kunne ikke helt forstå hva årsaken var da jeg de siste timene før leggetid hadde tatt det helt med ro, kost meg med film og alt var bra. Så stresset var jeg overhode ikke. Jeg har mistet et par trening sko og jeg fikk plutselig en vanvittig sterk og overbevisende følelse av at de lå i et skap på en kommode jeg har på rommet. Jeg gikk for å sjekke, men der lå det ingen sko, og i det jeg skal til å legge hodet på puta igjen blinker et slags hvitt lys to ganger og dras på en måte nedover mot gulvet. Dette skjer så klart på bare et sekund og jeg rekker nesten ikke få et inntrykk av det. Jeg snur meg inn mot veggen, klar for å sove - igjen. Jeg får den samme opplevelsen av det blinkende lyset, mens jeg har øynene lukket. Kan sammenlignes med at noen tar et bilde med blits mens du sover. Så det var liksom ikke et bilde jeg så "inni meg", det kom uten i fra.

Etter en kort stund blir det et rabalder av lyder inni hodet mitt, en sang går på repeat (husker ikke hvilken) og det er bare MASSE bråk. Jeg fikk det ikke bort, prøvde å fjerne alle tanker men de forble og det var veldig forstyrrende. Da jeg lukket øynene mine så jeg en haug med silhuetter av folk. Bakgrunnen for "bildet" var mørk og silhuettene grå og mørkere. Jeg åpnet øynene igjen og tenkte at nå har Camilla en veldig leken fantasi, men jeg lukket dem igjen og det samme bildet kommer opp og det er en slags bevegelse i det. Etter alt dette tok ting gradvis slutt og jeg sovnet.

DA var jeg ferdig å fortelle. Hvis dere syntes det virker som en rotete forklaring er det fordi det virkelig VAR det. Jeg har opplevd lignende før med alt støyet, og jeg ser ofte slike lysglimt eller en lys dis. Men dette var altså ikke en slik dis, dette var et klart lys.

Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva dette var for noe. Men samtidig som alt dette hendte fikk jeg en følelse av at jeg ikke var alene. Nå var noe på gang. Mest sannsynlig er det kanskje kroppen som spilte meg et puss, men det var så intenst og det var umulig å kontrollere.

Noen som har opplevd lignende eller kan gi meg noen svar/tips til måter å kontrollere slike situasjoner på?
Antall ord: 521
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger

- Forstyrrende og vanskelig å kontrollere situasjon

Innlegg av Prismia »

Nå husker ikke jeg så mye om det jeg skal si nå, hehe, men jeg har lest om det å se lysglimt når man legger seg. Hjernen kan spille oss puss med lysglimt, som vi trur kommer uten i fra, har opplevd det selv 2-3 ganger.

Det sies at det tar ca 1 time eller noe sånt fra vi har sovnet til vi begynner å drømme men i stressede perioder begynner jeg å drømme idet jeg sovner eller rett før. Kan bli vekket av feks en lyd eller våkner av meg selv, fordi jeg hadde knapt sovnet, og ser på kl at det bare har gått 2-3 min ikke 1 time. Jeg hadde drømt en del, samtidig som jeg trur at jeg ikke hadde sovnet. (merkelig tilstand) Det skjer oftest når jeg har vært stresset men også denne helgen pga syk, og jeg trur at det er søvnparalyser. Jeg har vært deprimert selv over lang tid tidligere og vet at det også er stress for kroppen, ikke bare å være rastløs eller å ha mye å gjøre er stress. Jeg kan ha koset meg med film osv før men innerst inne er kroppen stresset fordi det er ikke bare der og da som har noe å si om kroppen er stresset, det er hele livssituasjonen som har noe å si. Kanskje du hadde en slags søvnparalyse?

Tips, prøv å stresse ned lenge før du legger deg. Har du div bekymringer pga deprimert så prøv å tenk igjennom det noen timer før du legger deg og ikke rett før, så ikke kroppen er stresset når du legger deg. Jeg vet at det ikke er lett. Kanskje meditere eller noe annet. Snakk med en person som gjør deg glad og avslappet rett før du legger deg. Blir det en rutine at du stresser ned så kanskje du aldri opplever dette igjen, og vil få det bedre psykisk. God søvn er viktig.

Men det kan jo hende at jeg er helt på viddene, kanskje du hadde besøk av "noen"? :)

Jeg hadde også en merkelig opplevelse natt til lørdag som har ingenting med dette å gjøre. Jeg hadde høy feber og hadde feberfantasier om at rommet var fult av folk som ville få meg til å stå opp for å bli med på en slags lek/konkurranse. Jeg var ikke interessert og bare irritert så fulgte ikke helt med på hva de sa. De ristet i senga min, mens det egentlig var stormen ute som ristet i de to uteveggene inntil senga. Jeg mener ikke at du hadde feber, jeg bare babler ;)

God jul til deg og! :sunny
Antall ord: 452
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av FFlower »

Takk for svar!

Jeg kjenner kroppen min ganske godt, og vet selv hvordan jeg reagerer på stress og depresjon, men har aldri opplevd lignende som dette og derfor begynte jeg og stille spørsmål ved det. Men jo mer jeg tenker over det kan det ligne på et lite panikkanfall. Har opplevd dette i ulike situasjoner, men aldri på kveldstid før. Da øker pulsen og det blir et voldsomt støy i hodet mitt. Syntes bare det er så rart om det inntraff den kvelden når jeg følte meg så rolig og avslappet!

Uansett, feberfantasien din virket skikkelig ekkel! Har aldri hatt det før. Håper jeg slipper det også. Hehe :)
Antall ord: 116
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Spøkelseskladden
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2011 17:33
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Spøkelseskladden »

Kan det være lysene til en bil som kom igjennom vinduet? Jeg har hatt noe lignende før, nesten som en søvnparalyse, jeg ser ting mens jeg har nesten sovnet, inni rommet mitt. Det blir skummelt og jeg beveger på meg og da kommer det bort. Mitt forslag er at hjernen din har spilt deg et puss eller en bil. Ser ofte en 'skygge' i øyenkroken noen ganger hver gang jeg legger meg. Det er på et punkt på øyet, den blinde flekken eller hva den kalles jeg ser ting.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av FFlower »

Det var ikke en bil da jeg har gardiner som lys ikke trenger gjennom!

Det opplever jeg også ganske ofte. At jeg veldig svakt og mørkt kan se omgivelsene jeg er i med øynene lukket, men det var kanskje ikke det du mente.

Vel så har jeg ikke opplevd dette siden jeg skrev innlegget, men neste gang tror jeg at jeg vil stå opp og riste det hele av meg for så å prøve å sove igjen. For jeg følte at jeg havnet i en liten boble der jeg lå, men kanskje jeg klarer å "sprekke" den om jeg forstyrrer situasjonen.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links