Ingen spesiell historie bak dette bilde annet enn at min samboer(bildet) klagde over at hun så ufyselige ansikt i det hun lukket øynene når hun skulle sove.
Jeg legger ut dette fordi jeg mangler forklaring. Noen forslag?
Dette bildet skremmer forresten vannet av min samboer, så det hadde vært fint med en "debunk" her
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Ansikt i vinduet?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2007 01:55
- 17
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
- Ansikt i vinduet?
Etter å ha sjekket bildet, ved å justere lys og kontrast, ser jeg ikke annet enn "støy" i bildet.KristianM skrev:Ingen spesiell historie bak dette bilde annet enn at min samboer(bildet) klagde over at hun så ufyselige ansikt i det hun lukket øynene når hun skulle sove.
Jeg legger ut dette fordi jeg mangler forklaring. Noen forslag?
Dette bildet skremmer forresten vannet av min samboer, så det hadde vært fint med en "debunk" her
Bildet er nemlig ganske kornete, noe som vises mer i de mørke feltene i bildet.
Det som skjer her er et kjent fenomen, man "ser" ansikter i tilfeldige mønstre, fordi hjernen er koblet slik at den skal kjenne igjen ansikter....
http://sites.google.com/site/mariannefrye/rarefenomener
Et eksempel fra siden jeg linker til :
mvh Asbjørn
Antall ord: 136
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
- Ansikt i vinduet?
Det er noe kornete og dårlig kvalitet ja. Dette er fordi det er sendt via mms. Skal få overført originalbildet til data. Er min mor som har overtatt telefonen bildet ble tatt med, og kvaliteten der er mye bedre.
Antall ord: 41
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
- Ansikt i vinduet?
Jeg ser heller ikke noe ansikt, men som alt nevnt er kvaliteten fryktelig dårlig og vanskelig å få noe ut av. Venter i spenning på originalen!
Det som kanskje er litt spesielt er orbene. I motsetning til ordinært svevestøv/ linserusk som gjerne sees som en stillestående runding ser det ut til at du har fått med noen større partikler(?) av noe slag som er i bevegelse. At de også ser ut til å bevege seg i forskjellige retninger er jo litt.. rart. Tillot meg å justere litt;
- Orben øverst til høyre har en bevegelsesstripe som antyder at den har beveget seg i èn retning og så skiftet kurs?
Det som kanskje er litt spesielt er orbene. I motsetning til ordinært svevestøv/ linserusk som gjerne sees som en stillestående runding ser det ut til at du har fått med noen større partikler(?) av noe slag som er i bevegelse. At de også ser ut til å bevege seg i forskjellige retninger er jo litt.. rart. Tillot meg å justere litt;
- Orben øverst til høyre har en bevegelsesstripe som antyder at den har beveget seg i èn retning og så skiftet kurs?
Antall ord: 112
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
- Ansikt i vinduet?
Ringet rundt det jeg syns ser ut som et ansikt. Ser tydelig konturer av panne, øyenbryn, øyne og nese. EDIT: Akkurat som om noen legger hodet litt på skakk og kikker inn. Syns personlig det ser ut som en goblin eller hva de eventyrskapningene heter
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- Ansikt i vinduet?
Jeg greier ikke å se noe ansikt eller noe i den retningen på dette bilde
Antall ord: 14
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
- Ansikt i vinduet?
Da er det sikkert bare min ville fantasi som spiller meg et puss
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2011 17:33
- 13
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
- Ansikt i vinduet?
er ikke det der bordet du ser har blitt reflektert i vinduet? det er et lys ovenfor det btw.
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Mar 2012 16:26
- 12
- Blitt takket: 1 gang
- Ansikt i vinduet?
Ser ikke noe ansikt, bare kvaliteten på bildet er littegranne dårlig. Det er bare en ren tilfeldighet. Ser du rundt omkring i rommet kan du sikkert oppdage mye som ligner smilefjes og ansikter.
Antall ord: 34
Hide post links |