Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler"Fallen Angels"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

"Fallen Angels"

Innlegg av Erik333 »

Kan noen si meg hva en såkalt Fallen Angel er?
hvor kommer de fra, hvorfor er de fallende, er de onde eller gode?
alle svar mottas med takk :)
Antall ord: 29
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Aglaia
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 84
Startet: 16 Sep 2011 14:08
12
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- "Fallen Angels"

Innlegg av Aglaia »

Les litt her for eksempel..

http://carm.org/fallen-angels

Bare å Google, så finner du masse informasjon.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- "Fallen Angels"

Innlegg av Asbjørn »

Jeg er ikke enig i en slik beskrivelse, - fordi :
Dersom sjelene skal lære noe, trenger vi kontraster for å se forskjell på ting.
Uten kontraster, blir alt hvitt,- hvit blyant på hvitt papir av en hvit person i hvitt snevær...
Hvem kan se detaljer da ?

Derimot med hvitt som den ene ytterlighet og sort som den andre, - kan man ved å mikse disse få alle gråskalaer man ønsker, siden hvitt også inneholder alle farger, - vil man da også få med hele fargepaletten.

Dette er veldig enkelt demonstrert igjennom yin/yan- symbolet :
Bilde

Med bare hvitt eller bare svart, ville vi ikke kunne se forskjell på noe.
Derfor tror jeg at det svarte er en del av livet likesom det hvite, - nettopp for at vi skal kunne gjøre noe, istedet for bare å hvile i det hvite.... ( noe som blir kjedelig i lengden...)

A
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- "Fallen Angels"

Innlegg av Erik333 »

Ingen fler som har litt info på dette temaet?
Antall ord: 9
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- "Fallen Angels"

Innlegg av Nephandi »

I følge Kristendommen så ble sjefsengelen Lucifer sjalu fordi Gud ga menneskene fri vilje og virket å være mer glad i dem enn i ham selv og de andre Englene så han sa F**k this og fikk med seg en haug med andre Engler og gikk til angrep på Gud. Erkengelen Michael ble utnevnt til ny sjefsengel og ledet forsvaret. Nå holdt de to engle hærene på å denge på hverandre en stund til Michael og co vant. Lucifer og hans opprørske gutter (og jenter?) ble straffet med å bli sendt i fra himmelen og ble kastet ned i helvetet, så i Kristen tro er en fallen Engel en Engel som har snudd seg mot Gud.

I andre religioner også er er Engler Gudene sine budbringere og fallene Engler vil da være de som bryter Gudene sine lover. Om fallene Engler er gode eller onde kommer vel litt andpå de som spørr. Hvis vi tar Kristene myter så står fallene Engler for mange gode kvaliteter i min mening, stolthet, fri vilje, induvidualitet, å ikke ta shit i fra sjefen sin masse gode kvaliteter, men de står også for egoisme, forederi og opprør. Jeg vil si at det ikke er svart hvitt her.
Antall ord: 208
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- "Fallen Angels"

Innlegg av jeditrond »

I muslimsk tradisjon er det mye av det samme, Lucifer og hans meningsfeller vil ikke bøye kne for menneskene. I hans øyne er englene guddommens første skapelse/barn, det er heller menneskene som burde bøye kne for englene. Så forsøker han å ta tronen til Gud og blir grundig banket av Michael mfl. og pælmet på hue og ræva ut av himmelen med sine meningsfeller. Hvordan man gikk derfra til å anse at alt ondt kommer fra Lucifer er uvisst, men det er jo verdt å tenke på at et av navnene på ham utenom "den lysende"/morgenstjernen er "Fienden". Hvordan kan Gud sees som god om han ikke har et ondt motstykke :)

NB! Dette er ikke noe jeg tror på, denne krigen i himmelen som omtales i flere religioner har sin bakgrunn i noe helt annet enn religion sannsynligvis. Men for at det skulle huskes for ettertiden har det blitt puttet inn i religion, jfr. hva Thoth sa til sine lærlinger om at man måtte putte læresetningene hans inn i en religion for at folk skulle huske dette i en fjern fremtid. Og så har selvsagt originalhistorien blitt pyntet på og tolket av folk som ikke helt skjønte bakgrunnen for dette og tok det kun som religion.
Antall ord: 215
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- "Fallen Angels"

Innlegg av Nephandi »

Noe av historien kan jo være ment for å få folk til å være ydmyke, det er jo det som feller Lucifer, mangel på ydmykhet, men egentlig så kan man jo forstå ham, Englene var jo beskrevet som Gud sine førstefødte, de var udødelige vesener med store magiske evner, og mennesker på tiden bodde i huler og malte seg selv blå, jeg kan forstå hvorfor Lucifer reagerer, det er som om noen ber deg knele for maur. Uansett det er vel kanskje dette med mangel på ydmykhet som ligger i kjærnen av historien siden måde Islam og Kristendommen setter lydighet og ydmykhet veldig høyet blandt kvaliteter.
Antall ord: 112
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - "Fallen Angels"

Innlegg av Chimera »

Nephandi skrev:I følge Kristendommen så ble sjefsengelen Lucifer sjalu fordi Gud ga menneskene fri vilje og virket å være mer glad i dem enn i ham selv og de andre Englene så han sa F**k this og fikk med seg en haug med andre Engler og gikk til angrep på Gud. Erkengelen Michael ble utnevnt til ny sjefsengel og ledet forsvaret. Nå holdt de to engle hærene på å denge på hverandre en stund til Michael og co vant. Lucifer og hans opprørske gutter (og jenter?) ble straffet med å bli sendt i fra himmelen og ble kastet ned i helvetet, så i Kristen tro er en fallen Engel en Engel som har snudd seg mot Gud.

I andre religioner også er er Engler Gudene sine budbringere og fallene Engler vil da være de som bryter Gudene sine lover. Om fallene Engler er gode eller onde kommer vel litt andpå de som spørr. Hvis vi tar Kristene myter så står fallene Engler for mange gode kvaliteter i min mening, stolthet, fri vilje, induvidualitet, å ikke ta shit i fra sjefen sin masse gode kvaliteter, men de står også for egoisme, forederi og opprør. Jeg vil si at det ikke er svart hvitt her.
Lucifer er lysbringeren. Den ene sanne, den som opplyser Det er han som har sannheten ikke de kristnes gud
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- "Fallen Angels"

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror nå ikke at noen Gud, det værende seg Jehovah, Lucifer, Zeus eller noen andre har den hele sannheten jeg da, og jeg tror at det er antagelsen om at en Gud har sannheten og den hele sannheten er ofte hva som skaper problemer mellom forskellige religioner, jeg tror vi kan lære noe av Dem alle.
Antall ord: 59
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links