Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan noen hjelpe meg?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Anette90
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2011 04:55
13

Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Anette90 »

Hei!
Jeg bor i et lite hus i Hedmark og vet ikke så mye om det, men vet at det er litt gammelt og oppusset. Helt siden jeg flyttet inn har jeg hørt lyder og merket at jeg ikke er alene, er nesten helt sikker på at det er noen her, for jeg har opplevd ubehageligheter som dette på et tidligere sted jeg bodde, alikevel er dette anderledes. I starten var det som om noen skøyet med meg og telte fregnene mine med en finger, men jo lenger jeg har bodd her jo mer ubehag er det blitt. Døde gjenstander oppfører seg ikke som de skal og rører på seg, nesten vibrerer. Jeg er redd for å gå opp trappen til annen etage for i dag tidlig var det som om noen tok tak i føttene mine og slapp slik at jeg falt ned trappen. Jeg er redd for å sitte alene i mitt eget hjem, får ikke sove, er utmattet hele tiden og vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg har prøvd å si at dette er mitt hjem og at de ikke skal plage meg, men det har ikke fungert og nå er jeg desperat og ser snart ingen utvei enn å flytte:(
Er det noen som har noen råd til meg så ville jeg satt veldig stor pris på det!
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Heksepusen »

Dette hørtes ikke noe hyggelig ut.
Har du prøvd med hvit salvie på de stede i huset som ille?
ellers hadde jeg vudert og finne en klarsynt som kan balanser hjemme ditt, men være kritisk når du eventuvelt skal velge slike for 90% av dem tenker penger før hjelp.
Lykke til
Antall ord: 56
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Michel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Aug 2011 00:31
13

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Michel »

Dette er ikke noe å være redd for.
Selvom du kan bli det.. og det er helt naturlig det..for det er ikke noe du kan se eller fjærne som ett gglass som står på bordet.

Du bare føler att det er der, att du blir stirra ned, og da blir du redd og skremt.

Men dette er det fvi kaller gjengangere.. det er ikke noe å være redd for... for en gjenganger har hengt seg opp i noe i prosessen når den eller de personene døde.
Det kan være en brå død,noe de ikke vil gi slipp på, være redd for å dø, ha noe ugjort eller rett og slett att de ikke skjønner eller vet att de er døde.

Derfor vil ting skje i leiligheten din sm det var da de levde.
De gjentar seg på en måte og fortsetteer med de tinga de gjorde da de fortsatt levde.

Hvis noe står der noen av tinga dems sto.. så kan det irritere dem, og da kan du flytte på det eller kaste det i gulvet som vi ofte først legger merke til, eller att ting bytter plass eller forsvinner og dukker opp igjen på plasser vi ikke har satt det inntreffer også ofte.

Men det att de gjør dette, kan også være fordi de kaller på din oppmerksomhet fordi de vet att du kan høre og se dem.
For tenk å være en plass la oss si i 30 år, og ingen ser eller snakker til deg.. så kommer det noen som kanskje har den muligheten..da vil de automatisk begynne å gå på deg fordi de vil ha hjelp til å komme videre over til den andre siden fordi de henger fast.

Ofte så har feminine enrgier...altså kvinner lettere for å underkastes fortere enn maskuline, altså menn. Ikke frekt eller slemt ment på noen måte :-)
Så på plasser hvr det er en gjenganger eller flere, vil ofte kvinnene merke dette først.
Det er ganske enkelt.
Det feminine underkaster seg,det maskuline fighter mer imot.
Da vil det skape en spenning i energiene til gjengangeren og dine.

Fra da vi er små så lærer vi att spøkelser finnes ikke.. det hører vi fra mamma,pappa,onkel,tante osv... og da får vi sånne såkalte spærrer. Da blokker vi ute alt som er av sånnt..og vil helst finne en forklaring på alt mulig, og ikke noe skal være ' åndelig '.

Jeg sier ikke dette for å skremme deg :) overhodet ikke :-) er ment som en hjelp på att det IKKE er farlig.. og IKKE noe å være redd for :-) selvom man blir det..og det skjønner jeg :-)
Men er ikke noe å være redd for, for det er ikke det :)

Men når du er hjemme, så kan det også hjelpe att du er veldig bestemmt inni deg selv på att detta er ditt hjem, det er din leilighet..der har ingen adgang til som du ikke slipper eller inviterer inn.
Men noe så enkelt som å tenne ett lys i den delen av leiligheten du føler det er verst kan også hjelpe.. for det vil fungere som er portal for dem til å komme over. :)

Håper dette var litt til hjelp vertfall :-) og dette var IKKE for å skremme deg :-)
Hvis jeg gjorde det beklager jeg det på det sterkeste :(
For det var virkelig ikke meningen :(

Håper det ordner seg for deg :-)
Antall ord: 588

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Axwya
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Des 2011 00:45
12
Kjønn (valgfri): heks
Lokalisering: Rena
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Axwya »

Heihei, ser at det er en stund siden du opprettet denne og at forrige svar ble gitt, men håper du fortsatt er interessert i noen råd :)
Jeg er selv en veldig stor tilhenger av det å bruke en pendel for å ta kontakt med min(e) hjelpere for å få råd i livet, og jeg har opplevd at dette er noe som kommer ganske lett for veldig mange, spesielt for folk som allerede har lett for å få kontakt med ting på det åndelige plan, som f.eks. gjengangere og slikt. Jeg tror at det kan være lurt av deg å prøve å kontakte hjelperne dine og gjennom disse finne ut hva det er som befinner seg i huset ditt, ihvertfall å prøve.
Vi har en veldig stille ånd i huset vårt som jeg selv har blitt forstyrret av gjennom hele livet som den eneste i familien som er mer "åpen" for slike ting, og gjennom pendling fikk jeg svar fra en hjelper om denne ånden og har slått meg til ro med denne(den vil ikke noe vondt og har derfor ikke trengt å gjøre noe mer). Med pendling kan du nok ikke bli kvitt forstyrrelsen,men du kan finne ut om det bare er en litt leken ånd eller om det er noe ondsinnet som du burde gjøre noe med.
Du finner en del om pendling på nett eller du kan sende meg en melding om du vil jeg skal lære deg det jeg kan :) Det er ihvertfall verdt et forsøk.

NB. Ikke prøv å ta direkte kontakt med ånden når du ikke vet noe videre om slikt, bruk hjelpere :)
Antall ord: 277
We are but angels with one wing - we need to embrace each other to fly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
manitou
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2006 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 9 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av manitou »

Pendulering har jeg svært lite tro på i slike saker som det her. Det er uansett en svært usikker metode, som i all hovedsak styres av brukerens underbevisste bevegelser i hånda, og usikre metoder bør man styre unna.

Det høres ut som det er en ånd som plager deg, og som nok enten vil ha din oppmerksomhet, eller som vil ha deg ut av huset. Det bør være en relativt grei sak og bli kvitt denne ånden. :)

Sjamanistiske metoder fungerer veldig bra på slike energier, men det er selvfølgelig også andre måter man kan bruke.
Antall ord: 104
Skinwalker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links