Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerMystiske spor i kinesisk ørken

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Mystiske spor i kinesisk ørken

Innlegg av Bearchild »

" Nye satellittfotografier publisert gjennom Google maps viser enorme strukturer midt i den kinesiske ørkenen. Strukturer som består av lange rette kilometerlange linjer som kan sees fra stor høyde. "
" Et av satelittbildene viser en gigantisk omkrets med perfekt symmetri og noe som kan ligne bygninger i ulike størrelser. "
" Størrelsen er så stor at det spekuleres om de kan være designet for å kunne sees fra verdensrommet. "


http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/myst ... 36576.html

Noen som har- mer eller mindre gode- forslag til hva det er kineserne snekrer sammen der ute i ingenmannsland? :bandit
Kan det være et helt ordinært byggefelt for å lette litt på trykket i overfylte sentrale strøk? Hadde det skulle vært "hemmelig" ville det vel vært bedre skjult..
Antall ord: 129
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Mystiske spor i kinesisk ørken

Innlegg av Borte.. »

I og med at Kina har spøkelsesbyer rundt om der høyblokker står tomme, så tviler jeg på at det har noe med det å gjøre. Jeg tenker world domination....sikkert noe der ja. For all del....det kan jo være at de er litt oppmerksomhetssyke og håper på å oppnå kontakt med noen ovenpå og utenfor?

Det kan jo faktisk også være at de bygger noe veldig kjedlig som skal være veldig fornuftig og sparsomt?

Jeg kjenner at jeg blir litt redd av slikt. Det er jo litt creepy uansett...


Hvor er J-Diva når man trenger henne?
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Mystiske spor i kinesisk ørken

Innlegg av Arven »

Det er vel ikke for ingenting at det har vært snakk om den gule fare. De er den største nasjonen i verden (folketall altså) og det er ikke så veldig overraskende hvis de driver å ruster opp i det skjulte, for det er vel den nærliggende forklaring på disse Gobi mønstrene. Bekymringsfullt !
Antall ord: 55
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Mystiske spor i kinesisk ørken

Innlegg av Tyrell »

Ifølge hva jeg har klart å finne ut som en mulig forklaring på disse gigantiske strukturene, så kan det være konstruksjoner bygget for å kalibrere Kinesiske spionsatellitter.

Dette er ikke noe nytt, allerede i 1960 benyttet USA seg av slike prosjekt for å kalibrere deres Corona spionsatellitter som blandt annet ble brukt til å overvåke Sovjetunionen.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Mystiske spor i kinesisk ørken

Innlegg av Asbjørn »

Tyrell skrev:Ifølge hva jeg har klart å finne ut som en mulig forklaring på disse gigantiske strukturene, så kan det være konstruksjoner bygget for å kalibrere Kinesiske spionsatellitter.

Dette er ikke noe nytt, allerede i 1960 benyttet USA seg av slike prosjekt for å kalibrere deres Corona spionsatellitter som blandt annet ble brukt til å overvåke Sovjetunionen.
Det kan også være våpensystemer som prøves ut mot disse figurene,
at man legger inn kart som er identiske med disse tegningene,
og så sender våpenet ut for å teste det...

A
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Mystiske spor i kinesisk ørken

Innlegg av Isan »

Det jeg tenkte på, var om det kan være konturene av enorme anlegg fra fortida, som vises. Man har jo de senere årene funnet diverse bosteder/anlegninger m.m. ved hjelp av slik flyfotografering, bl.a. med infrarødfotografering.

Nå har ikke jeg sjekket hvor langt tilbake denne ørkenen har vært like mye ørken som den er nå, men vi vet jo at andre ørkener har vært langt mer beboelige områder for ikke så mange tusen år siden.

Men spekulasjon blir det fra mi side også siden jeg ikke har sjekket.
Antall ord: 95
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links