Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Hei, dere. Jeg undrer litt på en ting.
Kunne noen forklart meg litt mer om hva det vil si å leve som volve,
og hva det innbærer og stammer fra? Jeg har sett det har stått rundt på forumet og jeg vet veldig lite om emnet og vil derfor ikke uttale meg noe om det.
På forhånd, takk!
Antall ord: 60
~ Those who dwell among the beauties and mysteries of the Earth are never alone or weary of life.~
Som innleget over sier så var den høyt verdsatt og veldig respekterte kvinner i vikenge tiden for sin kunnskap med og kunne lese tegn og urter.
Dagens Volver er ikke så høyt respekter av samfunnet uten om i vikingkretser da, men det er jo en egen liten boble. Hva skla man si det er som og leve helt normalt vil jeg si. Jeg spiser og drikker det sammen som alle andre jeg har bare en genuin inntresse for planter og naturen og hvordan man kan bruke den på best måte.Jeg kan vel også kalle meg en seidekvinne også siden jeg har kontakt med ånder, men jeg har fått titelen Volve sånn i ofentligheten.
Jeg har lært meg rune og de hemmligheten som ligger i dem for å kalle det slik og jeg har forpiktet meg og opplyse dem som vil om min lærdom.
Jeg bærer mine volvesmykker og slikt til dagelig også det er vel det eneste som jeg kan si at folk reagerer på.
Jeg har volvestaven min stående i stua da men det er kansje det som er mest preget.
For og si det slik du hadde ikke sette det eller forstått det hvis du ikke hviste det.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her