I sommer ble jeg utsatt for en alvorlig ulykke som nesten kostet meg livet.Jeg har ikke lyst til å gå i detalj av selve ulykken av frykt for å bli gjenkjent.
Kort fortalt: Fra å komme inn på et stressende akuttmottak hvor alt skjedde så fort, til å falle bort og "våkne" av at jeg så meg selv ovenfra,jeg var naken,håret var bustete,huden var blek,øynene var lukket og innhyllet av blå ringer. Rundt meg var det tåkete og lyst. Plutselig ble jeg tatt med på en slags reise som viste seg å bli ganske lang. På reisen møtte jeg lange oppoverbakker og nedoverbakker. Alt jeg møtte var ukjent, det var innhyllet i tåke og sterkt lys. Tåken skiftet farge fra å være hvitt til serpiabrunt. Underveis skjønte jeg hva som var i ferd med å skje,eller som har skjedd, og jeg prøvde alt jeg kunne for å våkne opp og flykte fra hele hendelsen. Men det gikk ikke, spørsmål fra mine egne tanker og filmer fra eget minne dukket opp. Jeg greide rett og slett ikke å komme meg bort og avslutte "reisen". Etterhvert tok de ukjente form til noe jeg kjente igjen,det var kirkegården på hjemstedet. Jeg ble dratt igjennom hele kirkegården og trukket mot portene.På den andre siden av portene ventet en tåkedis.Jeg var klar for å gi opp livet og akseptere at jeg var død. Tåken var i ferd med å omslutte meg,rett før den dekte meg helt og jeg var i ferd med å gi helt opp. Sto det en hest og betraktet meg rolig,det var som den sa "Du skal ikke dø." Rett etter så jeg at det rykket i øyelokkene, jeg skrek "Jeg skal ikke dø". Når jeg lukket opp øynene igjen, sto det seks leger og et par sykepleiere rundt meg."Nei, du skal ikke det" Svarte en av dem.
Jeg har endel spørsmål, som jeg håper noen vet svar på.
Først vil jeg spørre om dette var en NDO?
Jeg har også hørt om flere som har hatt en NDO og blitt "stoppet" av en avdød slektning,venn, eller en ukjent person. Men jeg har ikke hørt om noen som har blitt "stoppet" av et dyr,eller av en som lever.
Det som forundrer meg mest med hele hendelsen er hesten som dukket opp, dette er en hest jeg er sterkt knyttet til og som var "vitne" til hele ulykken. Han reagerte med å komme løpende bort til meg og sto over meg der jeg lå på bakken ute av stand til å bevege meg, til den medisinske hjelpen kom.
Hvorfor var det denne hesten som skulle "stoppe" meg og ikke en avdød venn eller slektning?
Er hesten klar over det selv? (på en måte)
Er det noen som har teorier? Jeg syns det hele virker litt absurd på et vis, men det har hendt og jeg vet ikke hva jeg skal tro..
Om noen lurer så har denne hendelsen styrket båndet vårt.Han virker til å forstå mye mer og tar hensyn til at kroppen min ikke er som den engang var.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ NDO?Eller..?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
- NDO?Eller..?
Hei! Veldig spennende og interressant opplevelse. Mange tanker i hodet nå. Først og fremst tenker jeg på en forklaring av hva som skjer når man dør skrevet av Lene Ranehag i boken Universets plan.
Jeg gjengir dødsprossessen slik en ånd har referert den til henne. Hele historien er mer utfyllende i boken, men jeg konsentrerer den litt:
1 -Reisen starter med at personen ser et veldig sterkt hvitt lys. Lyset beskrives som en energi man får skjelvinger av. Alt rundt er mørkt. Man må velge å slippe taket for å bli med inn i lyset. Ting går langsommere, og personen kan bevege seg i alle retninger i lyset. Personen er vektløs.
2 -Etterhvert omgis man av et blekgult lys, og man ser andre ånder som disse blekgule lysene man omgir seg med. Man er bevisst dem, og kommuniserer med dem på et dypt plan.
3 -Reisen går videre ned på et lyseblått plan. Denne blå energien skal alle gjennom for å bli renset til en ren ånd. Man oppfatter at man selv forandrer farge før og etter renselsen.
4 -Man drar så gjennom mange rom, hvor hvert rom har sin energi. Alt er veldig lyst. Det føles som en forberedelse til noe videre.
5 -Neste steg er å gli inn i en rød energi. Fra da av føler man seg fri og omgitt av kjærlighet. I denne tilstanden kan man fortsatt nå sine kjære, og man kan sende energi, kjærlighet og kraft til sine gjenlevende. Man kan velge å bli værende på dette planet.
6 -Neste steg er en fargerik palett man går rundt i for å få balanse i ting.
7 -Videre kommer man opp i et veldig sterkt fiolett skinn, med mange andre sjeler i menneskelig form. Sjelene kan reise i ulike plan, ulike former, oppførsel, kunnskaper, vitenskap. Her fortsetter man der man slapp forrige gang, og man opplever ulike faser av utviklingen. Har får man studert sine liv fra ulike vinkler.
8 -Neste steg er et røykfarget slør man passerer. Et enormt kraftig lys møter oss. Hit kommer man hvis man har fått med seg kunnskapen og forståelsen fra de andre dimensjonene.
I dette nivået mister man "jeg" et og man blir en identitetsløs energi som flyter rundt uten egenkontroll.
9 -Man løftes deretter opp i et vannaktig stoff som er lyst lyst blått. Vannet leger og healer.
10 -Deretter blir man veldig ensom. Fri, trygg, fyllt av kjærlighet, og alt man har opplevd er litt på avstand. Reisen er over.
11 -Prosessen gjentas i liv etter liv inntil man når det høyeste bevissthetsnivået. Da slutter vi å gjenfødes.
Reisen din starter typisk med å se seg selv ovenfra og fortsetter med å oppleve noe av det som ånden i Lene Ranehags bok sier skjer. Blå ringer rundt øynene osv tyder på at du har vært død/svært nær døden. Dyr er kjent for å sanse mye, spesielt katter, hunder og hester. Jeg kjenner også til et konkret tilfelle hvor en hest ble ført over til den andre siden i forbindelse med en husrens.
Går man litt videre, så har man jo eldre historier om døden som rir på en hest. Den kjente gata Royal mile i Edinburgh var kjent som gata hvor djevelen kom ridende og hentet sjeler til helvete. Hester har kort sagt i lang tid vært forbundet med døden, både symbolsk og direkte.
Andre vinklinger er apokalypsens fire ryttere, som også kobler hester til død.
http://no.wikipedia.org/wiki/Apokalypsens_fire_ryttere
Min teori og mening om hva du har opplevet, er at du har hatt en NDO og ikke minst UAK opplevelse. Du husker reisen mot den andre siden, men snur i tide.
Din beskrivelse av den serpiabrune tåken ligner på den røde energien i punkt 5.
Hesten kan både være et kjært og nært minne du har tatt med deg, og en symbolikk for døden. Kanskje minnet om hesten var det som fikk deg til å komme tilbake, kanskje du møtte hestens energi på et åndelig plan osv.
En annen måte å se det på er at hesten ikke er forutintatt, dvs ikke analyserer hva den opplever som sannsynlige eller umulige. Hvis en hest, ett barn eller andre som ikke har fått innprentet at NDO/UAK osv ikke eksisterer så kan de nok lettere koble seg på. Jeg vil jo også anta at du har knyttet tette åndelige bånd til hesten siden den betyr så mye for deg. Er det samme med meg og katt.
Håper svaret hjalp litt!
Jeg gjengir dødsprossessen slik en ånd har referert den til henne. Hele historien er mer utfyllende i boken, men jeg konsentrerer den litt:
1 -Reisen starter med at personen ser et veldig sterkt hvitt lys. Lyset beskrives som en energi man får skjelvinger av. Alt rundt er mørkt. Man må velge å slippe taket for å bli med inn i lyset. Ting går langsommere, og personen kan bevege seg i alle retninger i lyset. Personen er vektløs.
2 -Etterhvert omgis man av et blekgult lys, og man ser andre ånder som disse blekgule lysene man omgir seg med. Man er bevisst dem, og kommuniserer med dem på et dypt plan.
3 -Reisen går videre ned på et lyseblått plan. Denne blå energien skal alle gjennom for å bli renset til en ren ånd. Man oppfatter at man selv forandrer farge før og etter renselsen.
4 -Man drar så gjennom mange rom, hvor hvert rom har sin energi. Alt er veldig lyst. Det føles som en forberedelse til noe videre.
5 -Neste steg er å gli inn i en rød energi. Fra da av føler man seg fri og omgitt av kjærlighet. I denne tilstanden kan man fortsatt nå sine kjære, og man kan sende energi, kjærlighet og kraft til sine gjenlevende. Man kan velge å bli værende på dette planet.
6 -Neste steg er en fargerik palett man går rundt i for å få balanse i ting.
7 -Videre kommer man opp i et veldig sterkt fiolett skinn, med mange andre sjeler i menneskelig form. Sjelene kan reise i ulike plan, ulike former, oppførsel, kunnskaper, vitenskap. Her fortsetter man der man slapp forrige gang, og man opplever ulike faser av utviklingen. Har får man studert sine liv fra ulike vinkler.
8 -Neste steg er et røykfarget slør man passerer. Et enormt kraftig lys møter oss. Hit kommer man hvis man har fått med seg kunnskapen og forståelsen fra de andre dimensjonene.
I dette nivået mister man "jeg" et og man blir en identitetsløs energi som flyter rundt uten egenkontroll.
9 -Man løftes deretter opp i et vannaktig stoff som er lyst lyst blått. Vannet leger og healer.
10 -Deretter blir man veldig ensom. Fri, trygg, fyllt av kjærlighet, og alt man har opplevd er litt på avstand. Reisen er over.
11 -Prosessen gjentas i liv etter liv inntil man når det høyeste bevissthetsnivået. Da slutter vi å gjenfødes.
Reisen din starter typisk med å se seg selv ovenfra og fortsetter med å oppleve noe av det som ånden i Lene Ranehags bok sier skjer. Blå ringer rundt øynene osv tyder på at du har vært død/svært nær døden. Dyr er kjent for å sanse mye, spesielt katter, hunder og hester. Jeg kjenner også til et konkret tilfelle hvor en hest ble ført over til den andre siden i forbindelse med en husrens.
Går man litt videre, så har man jo eldre historier om døden som rir på en hest. Den kjente gata Royal mile i Edinburgh var kjent som gata hvor djevelen kom ridende og hentet sjeler til helvete. Hester har kort sagt i lang tid vært forbundet med døden, både symbolsk og direkte.
Andre vinklinger er apokalypsens fire ryttere, som også kobler hester til død.
http://no.wikipedia.org/wiki/Apokalypsens_fire_ryttere
Min teori og mening om hva du har opplevet, er at du har hatt en NDO og ikke minst UAK opplevelse. Du husker reisen mot den andre siden, men snur i tide.
Din beskrivelse av den serpiabrune tåken ligner på den røde energien i punkt 5.
Hesten kan både være et kjært og nært minne du har tatt med deg, og en symbolikk for døden. Kanskje minnet om hesten var det som fikk deg til å komme tilbake, kanskje du møtte hestens energi på et åndelig plan osv.
En annen måte å se det på er at hesten ikke er forutintatt, dvs ikke analyserer hva den opplever som sannsynlige eller umulige. Hvis en hest, ett barn eller andre som ikke har fått innprentet at NDO/UAK osv ikke eksisterer så kan de nok lettere koble seg på. Jeg vil jo også anta at du har knyttet tette åndelige bånd til hesten siden den betyr så mye for deg. Er det samme med meg og katt.
Håper svaret hjalp litt!
Antall ord: 795
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- NDO?Eller..?
Veldig godt skrevet Ankh !
Jeg har selv opplevd en NDO men gikk ikke lenger inn enn det første sterke lyset. Fantastisk følelse . Veldig spennende at det var en hest som møtte deg Zelda. Det har jeg ikke hørt om før.
Jeg skal lese boka du nevner Ankh. Den høres interessant ut !
Jeg har selv opplevd en NDO men gikk ikke lenger inn enn det første sterke lyset. Fantastisk følelse . Veldig spennende at det var en hest som møtte deg Zelda. Det har jeg ikke hørt om før.
Jeg skal lese boka du nevner Ankh. Den høres interessant ut !
Antall ord: 57
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
- NDO?Eller..?
Jeg ser ingen grunn til at hesten ikke skulle ha anledning til å kontakte deg på "et annet plan". Enten det var symbolsk eller fordi om hesten var det siste du så(?), eller rett og slett en direkte kontakt.
Jeg har selv hatt direkte kontakt med en hest- ikke type "dyretolking", og heller ingen NDO.. men i en svært detaljert drøm i en periode jeg opplevde flere sanndrømmer. Jeg fortalte foreldrene mine i detalj hva jeg hadde drømt med èn gang jeg våknet hvorpå de kjørte meg til stallen,- og hendelsesforløpet skjedde eksakt som jeg hadde drømt/ fortalt.
Jeg hadde ikke hatt kontakt med stallen/ folkene der eller hesten på bortimot et halvt år og hadde ingen forutsetning for å tro eller vite at denne hesten skulle slaktes. Men den aktuelle dagen var slaktebil bestilt, jeg fikk avverget det og kjøpte ut hesten som fikk leve i mange år etter dette.
Alle disse episodene med sanndrømmer involverte dyr i mitt tilfelle. Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke drømte om mennesker som trengte hjelp.. for det var sikkert mer enn nok av dem også.
Litt på siden av det du spør om.. men av en eller annen grunn tror jeg noen er mer "bundet" til dyr enn andre og kanskje kan oppleve at dyr er de som står nærmest når det trengs?
Jeg har selv hatt direkte kontakt med en hest- ikke type "dyretolking", og heller ingen NDO.. men i en svært detaljert drøm i en periode jeg opplevde flere sanndrømmer. Jeg fortalte foreldrene mine i detalj hva jeg hadde drømt med èn gang jeg våknet hvorpå de kjørte meg til stallen,- og hendelsesforløpet skjedde eksakt som jeg hadde drømt/ fortalt.
Jeg hadde ikke hatt kontakt med stallen/ folkene der eller hesten på bortimot et halvt år og hadde ingen forutsetning for å tro eller vite at denne hesten skulle slaktes. Men den aktuelle dagen var slaktebil bestilt, jeg fikk avverget det og kjøpte ut hesten som fikk leve i mange år etter dette.
Alle disse episodene med sanndrømmer involverte dyr i mitt tilfelle. Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke drømte om mennesker som trengte hjelp.. for det var sikkert mer enn nok av dem også.
Litt på siden av det du spør om.. men av en eller annen grunn tror jeg noen er mer "bundet" til dyr enn andre og kanskje kan oppleve at dyr er de som står nærmest når det trengs?
Antall ord: 234
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Feb 2010 22:50
- 14
- Lokalisering: I en trehytte i skogen.
- Har takket: 73 ganger
- Blitt takket: 27 ganger
- NDO?Eller..?
Kjempe spennende det du skriver ankh! har selv lite kunnskap om dette emnet, eneste jeg vet er at det var utrolig skremmende, og jeg håper at jeg ikke opplever det samme igjen! Selv vet jeg hvor nær jeg var og jeg vet hvordan det hadde gått om ikke han hadde gitt meg håpet igjen. Jeg skal sjekke ut den boka du nevner, håper den gir flere svar
Bearchild: Takk for trivelig kommentar! Det er sikkert ikke umulig det du sier om at han kan ha tatt kontakt på et høyereplan. selv vet jeg ikke, men han var ikke den siste jeg så før jeg havnet på akutten. Folk som ser oss sammen legger ofte merke til hvordan vi er sammen. Han er ofte den som står å venter på meg lenge før jeg legger merke til han. Den tiden jeg lå på sykehuset har jeg hørt at han trakk seg unna flokken og ventet på at noe skulle skje. Kansje at jeg skulle komme tilbake? Jeg har i hvertfall aldri opplevd bedre samspill med et annet individ på denne jorden (klisje sagt ). Jeg syns du har en utrolig fin evne! som kommer godt med siden det ikke bare er mennesker som trenger hjelp,men også de firbeinte!
Bearchild: Takk for trivelig kommentar! Det er sikkert ikke umulig det du sier om at han kan ha tatt kontakt på et høyereplan. selv vet jeg ikke, men han var ikke den siste jeg så før jeg havnet på akutten. Folk som ser oss sammen legger ofte merke til hvordan vi er sammen. Han er ofte den som står å venter på meg lenge før jeg legger merke til han. Den tiden jeg lå på sykehuset har jeg hørt at han trakk seg unna flokken og ventet på at noe skulle skje. Kansje at jeg skulle komme tilbake? Jeg har i hvertfall aldri opplevd bedre samspill med et annet individ på denne jorden (klisje sagt ). Jeg syns du har en utrolig fin evne! som kommer godt med siden det ikke bare er mennesker som trenger hjelp,men også de firbeinte!
Antall ord: 216
Hide post links |