Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinFå bort sinne?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Få bort sinne?

Innlegg av Lionbaby »

Hei, jeg har et dilemma med en gutt. Han er såra pga meg, og er utrolig sinna pga det? Er det noen som kunne ha sendt noe som kan fjerne sinnataggen i han?
Antall ord: 34
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Få bort sinne?

Innlegg av jeditrond »

Lionbaby skrev:Hei, jeg har et dilemma med en gutt. Han er såra pga meg, og er utrolig sinna pga det? Er det noen som kunne ha sendt noe som kan fjerne sinnataggen i han?
Det må du nok gjøre selv, å forsøke å påvirke noen slik er et brudd på fri vilje. Så sant ikke nevnte gutt vil ha hjelp med sinnet sitt? Da bør han oppsøke sinnemestringskurs eller begynne med meditasjon eller lignende.
Antall ord: 79
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Få bort sinne?

Innlegg av Lilja »

Lionbaby skrev:Hei, jeg har et dilemma med en gutt. Han er såra pga meg, og er utrolig sinna pga det? Er det noen som kunne ha sendt noe som kan fjerne sinnataggen i han?
Som jeditrond skriver er han den eneste som kan bestemme seg for å gjøre noe med sitt sinne. Sinne er en ganske vanlig reaksjon på sårede følelser, det er ofte lettere å vise sinne enn å vise at man er lei seg.


Hadde samvittigheten din vært lettere hvis han sluttet å være sint? Jeg spør ikke for å være ekkel, men rett og slett fordi jeg lurer på hva motivet ditt er for å be om hjelp til dette. Hvorfor er det viktig for deg at han legger fra seg sinnet?

Dersom du er redd for at han skal skade seg selv eller andre pga sinnet sitt, bør du søke hjelp andre steder enn her. Og dersom du trenger å lette samvittigheten din, er en unnskyldning en god start ;)

Uansett, du kan trøste deg med at det er noe i det gamle ordtaket som sier at "Tiden leger alle sår", så sinnet kommer mest sansynlig til å roe seg ned etter litt tid.

Mvh Lilja
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Få bort sinne?

Innlegg av Diffusa »

Liker du ikke at han er sint så kan du kanskje tenke på om det er noe du kan unngå i fremtiden?
Man kan uannsett ikke gå gjennom et liv uten at noen man møter på veien er utilfreds med den man er og hva man gjør, slik er det bare.. Vi er jo ikke tilfreds med alt og alle selv heller.
Noen ganger driter vi oss ut, da er det greit å lære av feilene våre, spesielt om vi ikke setter pris på effekten de har :mozilla_wink:
Antall ord: 92
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Få bort sinne?

Innlegg av Lionbaby »

Denne fyren er synsk og leste noe jeg ikke likte ved han. Han har trua med å skade meg pga det.
Antall ord: 20
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Få bort sinne?

Innlegg av Arven »

Da må ta snakke med politiet og få råd om hva du skal gjøre og hvordan du skal forholde deg. Å "sende ut noe", bruke magi for å prøve å fjerne sinne hans blir helt feil !

Det er som Diffusa nevner her. Å komme i konflikter med andre er en normal del av livet selv om det kan være veldig ubehagelig.
Antall ord: 61
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Få bort sinne?

Innlegg av Lionbaby »

Det har jeg gjort. Men hva med å bruke magi sånn at han ikke gjør skade mot noen da?
Antall ord: 20
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Få bort sinne?

Innlegg av Lilja »

Lionbaby skrev:Det har jeg gjort. Men hva med å bruke magi sånn at han ikke gjør skade mot noen da?
Nei!

For det første: Vi er født med fri vilje, og jeg tror neppe noen her inne -eller noen andre- ved hjelp av magi, er i stand til å forhindre at han skader noen dersom han ønsker det.

For det andre: Vi har kun din versjon av dette, så om noen skulle hatt evner nok til å gjøre noe sånt, så hadde de neppe brukt dem alikevel.

Og sist; Skvær opp, og la dette fare. Dersom det er helt umulig, og du virkelig føler deg truet, så får du anmelde saken. Men jeg vil advare deg om at det neppe taler til din fordel dersom du fortsetter å ytre ønske om å "få stanset ham", her inne og kanskje andre steder ute på nettet. Du har en link til bloggen din her inne, så det er relativt enkelt å spore dette tilbake til deg dersom han eller noen andre ønsker det.


Mvh Lilja
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Skravletråd for alt og alle

Innlegg av Arven »

Enig med Lilja. Magi skal ikke brukes sånn !!
Antall ord: 9
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Få bort sinne?

Innlegg av Lionbaby »

Jeg hadde aldri sagt dette om dette var rent oppspinn. Har bedre ting å finne på. Og hvis ikke, hadde jeg heller aldri gjort det, fordi jeg mener at det er teit gjort. Hva mener dere med at noen kan spore meg opp pga bloggen?
Antall ord: 44
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Få bort sinne?

Innlegg av Lilja »

Jeg beklager om jeg var uklar.
Det jeg mente var: Han påstår han er synsk. Dermed er sjansen til stede for at han interesserer seg for det paranormale. Han bruker internett til å finne info, og da er veien hit inn kort.
Han leser innlegget ditt, blir nysgjerrig, og trykker på linken til bloggen din. (Den ligger inne på profilen din)

Jeg regner med at de som kjenner deg vet at den bloggen tilhører deg (med mindre du bruker falskt navn og bilde, hvilket jeg ikke tror du gjør). Sjansen er stor for at han legger sammen to og to, og forstår hvem du snakker om i denne tråden.

Han er sur på deg fra før. Tror du han blir blidere om han ser at du ber om hjelp til å bruke magi mot ham?

Det var det jeg mente! (Den meninga var min, og jeg står for den alene) Og det var skrevet i beste mening, for igjen, dersom det er så at denne personen er en potensiell trussel, bør du kanskje trå litt varsomt.


Det er heller ingen som har sagt at det du skriver er oppspinn, men vi har kun har din versjon. Det fines to sider i denne saken også, som i alle andre.


Mvh Lilja
Sist redigert av Lilja på 27 Okt 2011 12:59, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Få bort sinne?

Innlegg av Diffusa »

Bloggen din forteller jo hvem du er.. Gjør den ikke?

Hadde det vært oppspinn så hadde det jo på en måte vært litt bedre enn det å bruke magi mot noen...

Du må tenke på det at hvis han er synsk som du sier så ser han sikkert også at du sitter her og prøver å koke i hop noe.. :mozilla_laughing:

Men sånn seriøst, hva med å prate med ham med en annen nøytral person tilstede?
Du sier han ble sint fordi han leste noe du ikke likte med ham. Vi kan jo ikke like alt og alle, og hvis du vinkler det rett så tror jeg han evner å se det at slik er det også ut i fra hans ståsted, han har helt sikkert også personer eller ting med personer han ikke er så glad i. Det kan være kjipt men sånn er det bare, man klarer ikke å gjøre alle til lags.
Er saken den at du har gitt uttrykk for noe du liker men at du egentlig ikke liker det, kanskje til og med gått bak ryggen på ham så synes jeg det er feigt gjort og at du skylder ham en beklagelse. Er du heldig så tilgir han deg, tilgivelsen har du ikke krav på selv om du beklager..

Han har ikke lov å legge en hånd på deg eller true deg, gjør han det så må du gå videre med det.

Men han har lov å være sur, avvisende og ytre sin mening selv om den ikke faller i din favør.
Antall ord: 268
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Få bort sinne?

Innlegg av Lionbaby »

Jeg har ikke gått bak ryggen hans, og har faktisk sagt unnskyld til han. Men jeg skjønner bare ikke at det jeg såra han med er så big deal. Btw, er det vanlig at menn blir sinna når de blir såra?
Antall ord: 46
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Få bort sinne?

Innlegg av jeditrond »

Lionbaby skrev:Jeg har ikke gått bak ryggen hans, og har faktisk sagt unnskyld til han. Men jeg skjønner bare ikke at det jeg såra han med er så big deal. Btw, er det vanlig at menn blir sinna når de blir såra?
Ja, nokså vanlig reaksjon fra oss :mozilla_smile: Spesielt de som ikke vil snakke om følelsene sine og hvorfor de ble sinna, dette gjelder da spesielt yngre menn, men også noen av den eldre garde som ikke vil forandre på seg i den tro at det er femi og snakke om følelser :mozilla_tongue:
Antall ord: 102
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Få bort sinne?

Innlegg av Diffusa »

Vel, han synes tydeligvis at det er big deal. Vi er forskjellige og har forskjellige syn og verdier, skal man samhandle med andre mennesker så er det noe man må ta i betraktning. Og det vil ikke bare være gull og grønne skoger, skal man gå rundt å forvente det så vil man få mange kraftige slag i ansiktet.
Jeg vil bare si det at hvordan en beklager seg spiller også en stor rolle. Siden du ikke synes det er "big deal" som du sier så bør du kanskje tenke over hvordan beklagelsen kom ut, var den oppriktig, ble det oppfattet som oppriktig?
Noen må en bare gi tid, kanskje ordner det seg etterhvert. Du kan ikke fikse dette alene, siden dere er to om det så må nok begge til verks for å få en løsning på det.

Det å bli sinna når en blir såra skjer ikke bare hos menn, men også kvinner. Når man blir sint så blir det liksom ikke like vondt. Jeg ser på det som en form for forsvar for det å kjenne på de såre følelsene, samtidig kan det fungere som et forsvar fra det å brenne seg på deg igjen. Ikke den beste metoden men det er en metode..
Antall ord: 211
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links