Her er en kjempefin side for Astrologi,Filosofi,Magi,Alkymi osv som jeg er en del innom selv:
http://www.renaissanceastrology.com/index.html
Magi og Okkult Praksis ⇒ Renessanse Astrologi & Magi
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- 16
- Renessanse Astrologi & Magi
En intressant tegning full av symbolikk fra Rosenkors-Ordenen fra Renessansen ca 1600 tallet.
Her kan man se symbolikk som direkte er fra den Hermetisk-Okkulte Antikken.
Et glimrende tidsvindu til Renessansen, hvor man kan klart se påvirkningene av bøker fra Antikken som igjen ble introdusert til de deler av Europa som var avkuttet fra denne visdommen.
I symbilokken får vi et innblikk hos Renessansens store tenkere og Mysterie-Orden verdensbilde.
Det er bare å kaste seg ut i å tyde det for de som tør
Det er MYE, og ikke engang jeg som studerer dette har klart å kartlegge all betydningen enda, men det er baaaaare moro
Her kan man se symbolikk som direkte er fra den Hermetisk-Okkulte Antikken.
Et glimrende tidsvindu til Renessansen, hvor man kan klart se påvirkningene av bøker fra Antikken som igjen ble introdusert til de deler av Europa som var avkuttet fra denne visdommen.
I symbilokken får vi et innblikk hos Renessansens store tenkere og Mysterie-Orden verdensbilde.
Det er bare å kaste seg ut i å tyde det for de som tør
Det er MYE, og ikke engang jeg som studerer dette har klart å kartlegge all betydningen enda, men det er baaaaare moro
Antall ord: 109
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Spennende link og fantastisk bilde ! Det må skrives ut skikkelig og studeres også skjønner jeg vel mer og mer etterhvert som jeg lærer og ser
Antall ord: 27
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Denne boka er å anbefale: Cornelius Agrippa's "Three books on Occult Philosophy"
I denne boka samler Agrippa omtrent alle Okkulte, Filosofiske, Alkymiske, Magiske retninger fra Vesten og mest fra den Hellenistiske perioden og land, og dannet det meste av grunnlaget for Renessanse oppblomstringen av den galme visdommen gjennom disse bøkene.
Et stort verk, og ett av de viktigste i Vestens Mysterie/Okkulte tradisjon.
http://books.google.com/books?id=5YjXno ... 8320&hl=no
I denne boka samler Agrippa omtrent alle Okkulte, Filosofiske, Alkymiske, Magiske retninger fra Vesten og mest fra den Hellenistiske perioden og land, og dannet det meste av grunnlaget for Renessanse oppblomstringen av den galme visdommen gjennom disse bøkene.
Et stort verk, og ett av de viktigste i Vestens Mysterie/Okkulte tradisjon.
http://books.google.com/books?id=5YjXno ... 8320&hl=no
Antall ord: 74
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Hmmm de har to som er like bortsett fra et ord
Den ene heter Three books on Occult Philosophy"
og den andre med samme forfatter heter Three books on Occult Philosophy or magic"
Er de samme bok ? Den øverste gitt ut sist i -94 den andre sist i -07
og den andre med samme forfatter heter Three books on Occult Philosophy or magic"
Antall ord: 49
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Sep 2010 10:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Har takket: 77 ganger
- Blitt takket: 254 ganger
Finnes det folk som fortsatt holder på med alkymi? Hvis det er slik kan noen nevne noen hovedtrekk i hva de gjør/prøver å gjøre?
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
- - Renessanse Astrologi & Magi
Jada, mange Paganister/Okkultister gjør det.Jeppski skrev:Finnes det folk som fortsatt holder på med alkymi? Hvis det er slik kan noen nevne noen hovedtrekk i hva de gjør/prøver å gjøre?
Men Alkymi er mye mer enn Fysikk, det er bare den fysiske delen av det, for å lage medisiner og drikker/krydder osv som korresponderer Astrologisk sett.
Alkymistene var Mystikere som undersøkte filosofiske prinsipper i materien for å værifisere dem og forsøke å forstå Naturen & skapelsen, og sin plass i den.
Åndelig Alkymi er en annen side ved det, at man foredler sin personlighet og Sjel isteden for metaller osv som er den Fysiske delen av det.
Det å jobbe med de Indre 7 Chakraene, som de så på som menneskenes Indre Solsystem og utgaver av de 7 planetene i det Ytre Solsystemet.
Antall ord: 138
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Sep 2010 10:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Har takket: 77 ganger
- Blitt takket: 254 ganger
Takker for et seriøst svar, men det er nok ikke noe for meg, da jeg er skeptiker og kommer muligens til å studere kjemi.Moonstone skrev:Jada, mange Paganister/Okkultister gjør det.Jeppski skrev:Finnes det folk som fortsatt holder på med alkymi? Hvis det er slik kan noen nevne noen hovedtrekk i hva de gjør/prøver å gjøre?
Men Alkymi er mye mer enn Fysikk, det er bare den fysiske delen av det, for å lage medisiner og drikker/krydder osv som korresponderer Astrologisk sett.
Alkymistene var Mystikere som undersøkte filosofiske prinsipper i materien for å værifisere dem og forsøke å forstå Naturen & skapelsen, og sin plass i den.
Åndelig Alkymi er en annen side ved det, at man foredler sin personlighet og Sjel isteden for metaller osv som er den Fysiske delen av det.
Det å jobbe med de Indre 7 Chakraene, som de så på som menneskenes Indre Solsystem og utgaver av de 7 planetene i det Ytre Solsystemet.
Antall ord: 164
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
- - Renessanse Astrologi & Magi
Disse er nok den samme.Arven skrev:Hmmm de har to som er like bortsett fra et ord
Forfatteren har gitt ut ett hovedverk som heter det, finnes nok ikke flere utgaver annet enn at tittelen har forrandret seg en smule mellom opplagene kanskje.
Jeg har værtfall 07 utgaven.
Det finnes en bok som heter "Forth book on Occult philosophy" også, som er en add-on til orginal boka.
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16