Drømmer, NDO & ut av kroppenVåknet med kinesisk aksent

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Upadiel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2011 21:15
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Aller helst under dyna
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Våknet med kinesisk aksent

Innlegg av Upadiel »

Kom over dette, kan godt hende det har vært omtalt på forumet før, i så fal my bad! :) Men syntes det var ganske interessant! Selv om det er en lege der, så syntes jeg han ikke helt klarer å forklare hvordan hun skiftet aksent. :)
[youtube]f-y-x88hU9Y&feature=player_embedded[/youtube] (forhåpentligvis funket denne linken)
Antall ord: 58
Ikke bar vær i live, men lev! :sunny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Våknet med kinesisk aksent

Innlegg av Svartepus »

Fascinerende... :)
Jeg tenker at det kanskje har en sammenheng med at sterk migrene kan påvirke språksenteret i hjernen eller noe. Legen sier jo at sterk migrene kan gi skader på hjernen som om det har vært et slag. Men hvem vet.
Sist redigert av Svartepus på 03 Okt 2011 23:51, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 44
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Interresann sak,- men at en nerve eller muskelgruppe alene skal forandre språket såpass at det blir en annen gjenkjennelig aksent, virker noe rart...

Sitter med en tanke på reinkarnasjon, hvor kansje denne sjela har levet et liv i kinesisk talende land, eller tilsvarende i tidligere liv.

Har også hørt om folk som etter et slikt medisinsk kasus, faktisk har begynt å prate et helt annet språk...

Uansett , ikke så lett å forklare den der.

A
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

dette er ikke så enkelt å forklare som at vedkommende har bodd et tidligere liv, osv, osv, da dette er et fenomen som tidvis oppstår hvor de aktuelle opplever en "walk-inn", og ofte i permannet tilstand. i andre tilfeller kjenner vi til "input" som ofte er av kortere og ofte ,mere synlige manifestatsjoner, som f.eks, ved bruk av rusmiddler, eller bevisthetsåpninger, for mennekser som virkelig evner å åpne sitt sinn, som f.eks, religiøse ekstaser, eller dypere spirituelle treningsformer. dette skal ikke forveksles med platt kanaliseringsforsøk, men ofte fremstår det som tungetale, eller andre manifestasjoner, som over nevnt.

permanent "walk-inn" er noe som ofte oppstår i forbindelser med sykdom eller ulykker, og ligger på overbevisthetens plan, ikke underbevistheten, da det her finnes ganske vide forskjeller innenfor dette.

et annet begrep som man benytter i hverdagen eller i enkelte kretser, men som er ganske misforstått, og undervurdert, er det vi altså kaller for besettelse. men altså, i disse tilfeller hvor dette begrepet benyttes, er det stort sett benyttet med negativ undertone, hvilket det egentlig ikke er. grunnen til dette er mye av menneskets påvirkning gjennom forskjellige religioener, samt at man ser for seg scener som exorcisten, osv.

bevissthet er komplekst men ikke så vanskelig å forstå, om man våger og evner å tenke litt utenfor boksen.
Antall ord: 223
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- - Våknet med kinesisk aksent

Innlegg av Diffusa »

Asbjørn skrev:Interresann sak,- men at en nerve eller muskelgruppe alene skal forandre språket såpass at det blir en annen gjenkjennelig aksent, virker noe rart...

A
Hvorfor virker det rart egentlig? Jeg synes det virker veldig logisk ut :)

Må jo si at aksenten ikke var så kinesisk etter mine ører men en hører jo klart at det er visse lyder hun ikke får frem.

Skulle ønske en kunne hørt henne prate før dette skjedde, for noen har jo bare en spesiel måte å prate på. Det hadde vært fint å kunne sammenligne før og etter.
Antall ord: 103
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Hadde vært mer spennende om hun faktisk snakket kinesisk. :) Jeg har et nært familiemedlem som etter et hjerneslag for noen år siden snakker annerledes enn før. Lammelse i tunge/ svelg(?) gjør at en del konsonanter blir bløtere på et vis,- vanskelig å forklare, men h*n har liksom fått en slags "dialekt". Har bedret seg etterhvert, men er fortsatt merkbart 2 år etter.
Antall ord: 68
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Ja, hadde hun det så tror jeg at jeg hadde vært overbevist om at det hadde en sammenheng med tidligere liv.
Antall ord: 22

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Upadiel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2011 21:15
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Aller helst under dyna
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Upadiel »

Vel, jeg har faktisk kinesisk som valgfag, og jeg syntes det minner litt om uttalen/akksenten til kinesisklæreren min. :-)

Må innrømme jeg blir litt bekymret, lider nemlig av migrene. Håper ikke jeg etter et anfall begynner å snakke rar akksent...
Antall ord: 42
Ikke bar vær i live, men lev! :sunny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Indisk aksent er jo ganske kult da :mrgreen:
Antall ord: 7

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links