Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Oppsøke ånder og andre overnaturlige ting.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2011 22:23
- 13
Oppsøke ånder og andre overnaturlige ting.
Kanskje det høres dumt ut, men jeg har faktisk et ønske om å oppsøke ånder eller noe slikt, for å se og føle hvordan det er.
De som er borti det, vil sikkert bort fra det, jeg vil oppsøke det.
Men hvordan?
Vi bor rett ved siden av et hus på over 120 år, hvor mormoren min bor, og morfaren min døde for snart 3 år siden, men vi har ikke merket noe til hjemsøkelse eller noe.
Jeg vil!
De som er borti det, vil sikkert bort fra det, jeg vil oppsøke det.
Men hvordan?
Vi bor rett ved siden av et hus på over 120 år, hvor mormoren min bor, og morfaren min døde for snart 3 år siden, men vi har ikke merket noe til hjemsøkelse eller noe.
Jeg vil!
Antall ord: 83
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- Oppsøke ånder og andre overnaturlige ting.
Ingen som kan hjelpe meg?
Antall ord: 5
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Mar 2005 17:17
- 19
- Lokalisering: Hjemme <3
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 31 ganger
jeg tror det er en vanskelig problemstilling du kommer med. siden ingen vet hvor du bor, og evt kan anbefale en plass.
og det er forståelig at du er nygjerrig og vil oppsøke plasser for å oppleve ting. det er ikke alltid bra å vandre ut i ilden, men ellers lærer en ikke hvordan en skal beherske den.
har du noen form for tidligere opplevelser. eller er du helt ny i dette?
iallfall kan jeg anbefale å vente litt. ting, når du virkelig ønsker det, og drives mot det, har en tendens til å dukke opp i livet.
og det er forståelig at du er nygjerrig og vil oppsøke plasser for å oppleve ting. det er ikke alltid bra å vandre ut i ilden, men ellers lærer en ikke hvordan en skal beherske den.
har du noen form for tidligere opplevelser. eller er du helt ny i dette?
iallfall kan jeg anbefale å vente litt. ting, når du virkelig ønsker det, og drives mot det, har en tendens til å dukke opp i livet.
Antall ord: 98
~ Don't feed the internet trolls ~
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Følger tankegangen til Medi her jeg, - å gå blindt inn i noe man ikke egentlig vet hva er, kan være skummelt.
Dersom du har lysta, -vil også anledningen nok komme , men kansje du ikke har lært nok enda ?
Egen erfaring er at ting kommer når de er "modne" - både når det gjelder opplevelser, og annet.
A
Dersom du har lysta, -vil også anledningen nok komme , men kansje du ikke har lært nok enda ?
Egen erfaring er at ting kommer når de er "modne" - både når det gjelder opplevelser, og annet.
A
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
Har ikke vært borti noen opplevelser som vi kan definere under paranormal tidligere (hvertfall ikke som jeg kommer på i farten)
Bor i sør-rogalands området.
Antall ord: 29
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Jeg mener ikke å være lei altså, men hvis du kun har ønske om å se/oppleve spøkelser som en kuriositet, noe som hadde vært kult å oppleve, men ikke har noen dypere søken bak, så kan det jo tenkes at det skjulte velger å ikke vise seg for deg også.
Antall ord: 51
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
Vell. Viss det hadde vært mulig kunne jeg godt tenkt meg å kontakte morfar.
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Du kan jo oppsøke et medium og se om h*n kan få kontakt !? :mozilla_smile:
Antall ord: 17
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Jun 2010 10:23
- 14
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 3 ganger
- - Oppsøke ånder og andre overnaturlige ting.
Liker at du sier at du ikke har opplevd noe. Tror mange er interessert i dette og derfor skjer "mistenkelige" ting, nettopp fordi de vil oppleve det. Selv om det som skjer ikke er noe spesielt, setter de det på kontoen for paranormalt fordi de har en trang til å ha en opplevelse. Tror også dette med at man må ha en "dypere søken" er bullshit, har hvertfall sett flust av fortellinger fra folk som ikke har trodd på dette, ikke har oppsøkt det og ikke har ønske om å oppleve det. At det paranormale skal være selektive på motiv for hvem de viser seg for, tror jeg ikke.devil skrev:Har ikke vært borti noen opplevelser som vi kan definere under paranormal tidligere (hvertfall ikke som jeg kommer på i farten)
Når det gjelder opplevelser vet jeg ikke hva du kan gjøre for å kontakte morfaren din spesifikt om det i det hele er mulig, men du kan jo se om det er noe aktuelt på Spøkeguiden for Rogaland: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 84&t=18407 - mest i nordfylket her, men er noe lenger sør også.
Antall ord: 202
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
Enig med deg Lodve at man ikke må være i en dypere søken for å oppleve noe. Alle har egentlig evnen til å "se" men har fra barnsben av blitt fortalt at spøkelser o.l. ikke eksisterer, så da går evnen i dvale. Allikevel vil de som er sensitive men ikke tror oppleve ting, men man må være obs på hva som er egne "spente" følelser og hva som kan være virkelige inntrykk fra "noe" :mozilla_smile:
Antall ord: 82
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Jun 2010 10:23
- 14
- - Oppsøke ånder og andre overnaturlige ting.
Vet ikke om jeg tror på at det er noen "evne som går i dvale" eller spesiell "sensitivitet", men kan jo selvsagt ikke si noe sikkert verken fra eller til på akkurat det.. Hører dog at folk snakker om slikt, så er vel ganske enkelt mulig at jeg ikke har det. Blir forresten ikke alle barn fortalt at spøkelser ikke eksisterer?jeditrond skrev:Enig med deg Lodve at man ikke må være i en dypere søken for å oppleve noe. Alle har egentlig evnen til å "se" men har fra barnsben av blitt fortalt at spøkelser o.l. ikke eksisterer, så da går evnen i dvale. Allikevel vil de som er sensitive men ikke tror oppleve ting, men man må være obs på hva som er egne "spente" følelser og hva som kan være virkelige inntrykk fra "noe" :mozilla_smile:
Veldig enig med det siste du skriver. Søsteren min og en gjeng kjente tilbragte en gang en kveld/natt i det de hadde blitt fortalt var et hjemsøkt hus, og ganske riktig - de så skyggefigurer, de hørte merkelige lyder som de tolket til å være stemmer, banking i vegger og de opplevde en "stemning" som om det var noe annet i rommet de var i. Dette kan selvsagt ha skjedd, men i etterkant viste det seg at personen som hadde tipset dem (og som hadde bodd i det huset i mange år) aldri hadde opplevd noe som helst, men ville se hva denne gjengen fant ut. Da er det etter min mening mer sannsynlig at de "opplevde" ting fordi de ville oppleve ting og deres egen hjerne tolket alt i den retning (evne/sensitivitet?) enn at noe paranormalt faktisk skjedde. At noe plutselig skulle poppe frem kun fordi de var mottakelige for det, syns jeg virker merkelig.
Meeeen hva pokker vet vel jeg? Jeg har aldri opplevd noe jeg tilskriver det paranormale, selv om jeg er åpen for ideen og ser mye av den type TV-serier: Åndenes Makt, Ghost Hunters, Ghost Adventures, Paranormal Challenge, Paranormal Witness osv. Sånn sett burde jeg jo vært rimelig godt programmert til å tolke ting i den retning, men nope - intet å rapportere.
Antall ord: 370
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- - - Oppsøke ånder og andre overnaturlige ting.
Slik jeg har forstått det er noen født mer "sensitive" til slike ting enn andre, men at evnen kan trenes opp. Og ifm. ting og tang som skjer fremover blir koblingen til slike evner sterkere og flere får dem :mozilla_smile:Lodve skrev:Vet ikke om jeg tror på at det er noen "evne som går i dvale" eller spesiell "sensitivitet", men kan jo selvsagt ikke si noe sikkert verken fra eller til på akkurat det.. Hører dog at folk snakker om slikt, så er vel ganske enkelt mulig at jeg ikke har det. Blir forresten ikke alle barn fortalt at spøkelser ikke eksisterer?jeditrond skrev:Enig med deg Lodve at man ikke må være i en dypere søken for å oppleve noe. Alle har egentlig evnen til å "se" men har fra barnsben av blitt fortalt at spøkelser o.l. ikke eksisterer, så da går evnen i dvale. Allikevel vil de som er sensitive men ikke tror oppleve ting, men man må være obs på hva som er egne "spente" følelser og hva som kan være virkelige inntrykk fra "noe" :mozilla_smile:
Veldig enig med det siste du skriver. Søsteren min og en gjeng kjente tilbragte en gang en kveld/natt i det de hadde blitt fortalt var et hjemsøkt hus, og ganske riktig - de så skyggefigurer, de hørte merkelige lyder som de tolket til å være stemmer, banking i vegger og de opplevde en "stemning" som om det var noe annet i rommet de var i. Dette kan selvsagt ha skjedd, men i etterkant viste det seg at personen som hadde tipset dem (og som hadde bodd i det huset i mange år) aldri hadde opplevd noe som helst, men ville se hva denne gjengen fant ut. Da er det etter min mening mer sannsynlig at de "opplevde" ting fordi de ville oppleve ting og deres egen hjerne tolket alt i den retning (evne/sensitivitet?) enn at noe paranormalt faktisk skjedde. At noe plutselig skulle poppe frem kun fordi de var mottakelige for det, syns jeg virker merkelig.
Meeeen hva pokker vet vel jeg? Jeg har aldri opplevd noe jeg tilskriver det paranormale, selv om jeg er åpen for ideen og ser mye av den type TV-serier: Åndenes Makt, Ghost Hunters, Ghost Adventures, Paranormal Challenge, Paranormal Witness osv. Sånn sett burde jeg jo vært rimelig godt programmert til å tolke ting i den retning, men nope - intet å rapportere.
Men man må være obs slikt at det ikke skjer slik som du forteller om søsteren din og gjengen som "så" og hørte mye. Er ennå lettere å innbille seg slike ting når man er i flokk og har blitt fortalt at det spøker. Det var derfor jeg var litt skeptisk til følelsen som dukket opp ute på Kaupang utenfor Larvik forrige helg. Jeg hadde hørt at noen hadde opplevd ting der så jeg kjente en slags "kiling" i kroppen. Antageligvis spenningen, da jeg ikke opplevde noe utenom det som er vanlig for meg. Hele familien har merket min avdøde fars nærvær opp gjennom årene, for meg så annonserer han tilstedeværelsen via tobakkslukt. Jeg merket den ute på Kaupang og jeg røyker ikke og de andre som var der ute røyket heller ikke. Så fattern var vel innom en tur for å se hva jeg drev med ute ved gamle vikinggraver, kanskje det var noe der jeg skulle være ekstra obs på. Det vet jeg ikke, får se hva som dukker opp
Antall ord: 601
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Des 2010 18:51
- 13
Jeg tror også det er slik at noen er mer sensitive for paranomale ting enn andre, men tror også at alle har evnene til å kunne "se". Jeg har opplevd en del forskjellige ting, UTEN å oppsøke det selv. Det skjer bare helt plutselig rundt meg. Når jeg selv har ønsket at det skal skje noe så har ingenting skjedd, så om du vil oppleve noe så tror jeg at du må la det skje av seg selv, eller gå til et medium og få noen svar om du ønsker det. Jeg synes quoten "Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert" sier mye om det paranormale. Dumt at det skal være slik at en må oppleve for å tro. Kanskje det er derfor du ikke har opplevd noe også? At du sperrer for "synet"? Jeg vet ikke jeg. Jeg vet bare at mine erfaringer er at det kommer av seg selv. Ikke når en oppsøker det.
Lykke til!
Lykke til!
Antall ord: 165
Never stop believing.
Hide post links |