Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFlere Uforklarige hendelser gjennom min oppvekst

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
uffda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Sep 2011 00:55
13

Flere Uforklarige hendelser gjennom min oppvekst

Innlegg av uffda »

Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne.. Kan ta det fra første dag vi flyttet inn i vårt nye hus når jeg var rundt 11-12 år gammel (ca 8-9 år siden) Alt begynte med lyder rundt omkring i huset noe vi trodde var knirking i og med at det er et gammelt tømmerhus fra sent på 1700 tallet. Men etter hvert skjedde det jo verre ting.

Knirking langs gulvet gjennom 2 etasjen ble fort vanlig her i huset. Alle satt nede og vi kunne høre det godt. Søsteren min sover i et rom i 1. etasje og om morgenen når alle satt og spiste frokost hørte vi cd spilleren hennes skru seg på. Dette med stereoen har gitt seg men istedenfor er søsteren min plaget med banking i veggen, og det som best kan forklares som marsjering i følge hun.

En gang når jeg var hjemme alene for rundt 6-7 år siden er noe jeg sent vil glemme. Hundene mine begynte og bjeffe og sto klare med utgangsdøra i tilfelle det de hørte ville komme inn. Jeg hørte at det var noen utenfor som gikk i hagen vår. Jeg gikk til stuevinduet og kikket gjennom persiennene (Merk deg at jeg skrudde av lyset i rommet jeg var i for at vedkommende ikke skulle se meg når jeg så de) I det jeg dro opp 2 biter av persiennen så jeg umiddelbart en person stå ute i snøen. Jeg dro de lengre og lengre opp for og få et bedre syn av vedkommende. Det var en stor blond mann iført det jeg vil si var gråaktige klær med skinnstøvler. Etter at jeg kikket litt på han så snudde han hodet fra og se vekk fra vinduet til og se rett mot meg! Ansiktet hans var hårete og øynene hans var kalde. Da slapp jeg persiennene og tok 2 skritt tilbake. Etter litt åpnet jeg de igjen og da var personen borte.

Litt seinere måtte hundene ut. Typisk nok. Jeg var jo ung så jeg var jo redd for at dette var en innbruddstyv som ville inn så da at de skulle ut var en risiko i seg selv. Jeg tok med meg luftgeværet vårt (funker bra nok til og skremme med håpet jeg) og tok med hundene ut. Med lommelykta i den ene handa og geværet i den andre gikk jeg bort dit jeg så personen. Hvor det ikke var fotavtrykk i snøen. Og nei det snødde ikke så mye at de ble begravd i løpet av en halvtimes tid. Så da ble jeg bare mer redd ropte inn hundene og låste døra. Jeg ringte til familien og ba de komme hjem for det var jo ekkelt og være aleine hjemme da i tilfelle jeg skulle møtt på han i huset etterpå.

Et annet tilfelle når jeg var aleine hjemme var da det bråkte forferdelig med fugleburet vårt. jeg snudde meg med en ekkel følelse men ingenting der. Litt seinere var det mer bråk så jeg tenkte at de var vel bare fuglene. Men så når jeg snudde meg igjen begynte deg og skrike noe innmari. Da kom den ene undulaten flyvende forbi meg. Den var jo veldig redd av seg siden den ville bare bort derfra! Jeg fikk omsider tak i den før kattene våre gjorde det og plaserte den i buret igjen.

Oppe i 2.etasjen har det skjedd merkelige ting. Vi har blitt vukket av at madrassen har "bøyd seg" nedover på kanten som om noen har satt seg ned i senga vår. Og også at noen har ristet i senga som og si : STÅ OPP! Dører som går opp og igjen er hverdagslig her i huset.

3 familiemedlemmer satt oppe i 2.etasjen en kveld før 2 av de skulle legge seg da trappetrinn ble hørt. Døra gikk opp men ingen kom inn. en av dem lukket døra og gikk tilbake. Litt senere skjedde det samme. Dette repeterte seg 4 ganger og etterhvert ble det også kjent en lukt. og en av familiemedlemmene forklarte denne lukten til oss andre som at det var akkurat sånn lukt vi husket fra våre besteforeldre sine hus. Dette syns jeg var veldig spesielt.

Broren min og en venn av han opplevde en gang at de så noen ute i hundegården som stirret på de. som lignet personen jeg har beskrevet tidligere som også sto ute. Når jeg kom til vinduet som de ba om forsvant vedkommende over gjerdet og forsvant.

Min mor har opplevd lignende skikkelse når hun har gått tur med hundene. og da gikk hun fort de siste meterne hjem.

Hva vi har gjort i ettertid:

Vi har hørt litt rundt i nabolaget først om hva som har vært her før og vi blir fortalt :

-Her på området var det en stor militærleir under 2.verdenskrig. Sånn ca 3000 tyske soldater var her til enhver tid og dette kan muligens forklare den gråkledde personen med sorte støvler?

Jeg har også sett en skikkelse med flosshatt i huset og et medium vi snakket med over telefon sa at denne personen gikk igjen i huset og ga samme beskrivelse som meg.(selvfølgelig uten at jeg nevnte noe først) Og at vi kunne bruke krystallsteiner til og "drive de bort", dette funket i et par måneder før det nå sakte har begynt igjen. Subbing over teppet har blitt hørt etter at døra har gått opp. En av oss har blitt snakket til av det som beskrives av en gammel dame, hvor tilfellet var følgende : Min søster strikker og hun skulle lage en bukse som en venn av meg skulle gi til barnet til broren sin. Etter en stund fikk hun høre følgende : Du bruker feil garn! Du skal heller bruke ***** som jeg ikke husker nå i farten. Det må jeg si var ganske spesielt når hun sa at det faktisk stemte at hun burde ha brukt garnet som ble sagt til hun. Morsomt ikke sant ? her har vi bodd i 8-9 år nå, det kommer nok mer, believe me!

Kanskje vi skulle henvendt oss til Åndenes makt og fått de til og få sjekket ut litt nærmere hva som skjer her i huset ?
Antall ord: 1107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Flere Uforklarige hendelser gjennom min oppvekst

Innlegg av Bearchild »

Høres ut som en livat plass! :D Hva med å forsøke å dokumentere noen av hendelsene? Dèt hadde ihvertfall jeg gjort før jeg bestemte meg for å jage dem avgårde. ;)
Antall ord: 31
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uffda
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av uffda »

Joda burde nok det! Må få rigga opp kameraet oppe en gang kanskje vi er heldige!:p
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uffda
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av uffda »

Noen andre her som har opplevd det samme ?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

Innlegg av develon »

Hvis du er interessert i å få sjekket ut huset på en litt mer teknisk metode, og hjelp til å prøve å dokumentere noe så er det mulig vi kan bistå. Litt avhengig av hvor dette er og når det passer, kalenderen fremover begynner å bli full for en stund.

Ingen kostnader er involvert, da vår gruppe gjør dette av egen interesse og ikke økonomisk gevinst.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links