Hei og velkommen!
Det finnes mange "gjør-det-selv" metoder, men jeg har erfart at det ikke er bare enkelt å forsøke disse teknikkene på egenhånd. Det kan være mange grunner til at man "failer".. dårlig konsentrasjon f.eks, eller som i mitt tilfelle problemer med visualisering.
Jeg tror mange mener meditasjon er det beste å begynne med. For å lære seg både å koble av og å vite litt bedre hva man går til. "Finne seg sjæl" på et vis.. akkurat dette er ikke mitt område, så noen andre får forklare den biten bedre!
Men; om du sliter med disse øvelsene anbefaler jeg at du gjør det sammen med noen. En som kjenner til "regresjon" og kan guide deg. Det finnes cd`er å få kjøpt også med guidede meditasjoner og regresjonsteknikker, men i en del tilfeller kan det å reise bakover i tid oppleves ganske tøft og man kan ha behov for å ha en annen person tilstede. Etter at jeg opplevde at en person gikk inn i en slags transe som h*n ikke klarte å våkne av selv etter en sånn regresjons-seanse har jeg blitt av den oppfatning at dette ikke er noe man gjør alene.
Om du velger å ta et kurs eller kjenner til noen som
kan dette (og da tenker jeg ikke på en kompis som har lest en bruksanvisning på nettet!

) tror jeg helst det er rette veien å gå.