Drømmer, NDO & ut av kroppendrøm

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

SiljePedersen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Sep 2011 20:43
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

drøm

Innlegg av SiljePedersen »

Heij! Trenger litt hjelp til å finne ut av den drømmen her:

Jeg var hos naboen min i mitt gamle barndomshjem. Det var en stor rød tomansbolig. Og hele det huset minnet meg om barndommen min. Jeg kunne sense at det var sommer, for gresset var grønt og frodig og solen skinte. Jeg var først hos naboen med min gode barndomsveninne. jeg husker lite.. men plutselig fløy jeg i løse luften over til vår del av hagen. Jeg fløy bare en drøy meter over bakken. Å fly føltes ut som en befrielse og jeg kjente glede av å bare flyte over bakken og gjennom luften en stund. Jeg svevde nedover gresset til framsiden av huset vårt. Der var det en rund sirkel av jord med en vannspreder i midten av seg .sprederen sto på lav styrke,slik at det klare vannet dryste nedover jord på en vakker og fredlig måte. Vannet gikk oppover, slik at det så ut som regn på vei ned den korte veien til bakken igjen. Jeg følte beundring og glede av å se på vannstrålene falle tett sammen over jorden, jeg kan ikke huske det var noen blomst under vannet.. bare jord. Jeg snudde meg og oppdaget plutselig at noen kom opp trappen oppover mot huset vårt og holdt en ny type vannspreder i hånden. Vannet i sprederen sto på fullstyrke. Jeg skvatt ikke, følte bare at jeg var med i en slags vannkrig med mine barndommsvenner.. eneste jeg reagerte litt på er at personen som holdt vannsprederen ikke var synlig. Men før jeg rakk å se hodet til den som holdt sprederen på vei opp trappa, så våknet jeg. Kanskje ikke så veldig spennende drøm, men når jeg våknet fikk jeg en følelse av at jeg måtte se dypere inn i den.. så derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å forstå hva den betyr? :)

En annen ting jeg lurer på: jeg drømmer veldig ofte om store bølger/ tsunami lignende. Jeg er sjelden redd, mer kanskje litt usikker og fascinert av bølgen. Jeg befinner meg aldri i selve bølgen, men alltid på sidelinjen. som om jeg er vitne til at en diger bølge flyr forbi. En annen ting som også veldig ofte går igjen i drømmene mine er å fly, fly som i å sveve over bakken. Det å ri på hester går også alt for ofte igjen, de er nesten med i hver drøm. Har alltid kontroll og alt sånn, og føler meg mye bedre, både i humør og alt sånn når jeg rir. Føler meg fri på en måte :p Noen ganger lurer jeg på om det at jeg ofte drømmer om hester har noe med at jeg har mye indianer blod i meg, fra min mormor og oldemor, som forgudet hester ! Men jeg aner virkelig ikke.. kan hende jeg tar helt feil. Litt kleint å nevne det, men seksualitet er også ofte med. Og det føles noen ganger så virkelig at det er helt sykt! hehe men disse tingene går så ofte igjen i drømmene mine, at jeg lurer litt på hva de betyr. :) Håper dere kan hjelpe meg! Er veldig nysgjerrig på alt som har med drømmer og slikt å gjøre, gleder meg til å få svar :D
Sist redigert av SiljePedersen på 21 Sep 2011 19:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 574

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Trenger hjelp til tydning av drøm! :)

Innlegg av Arven »

Drømmer er spennede :mozilla_smile: . Jeg kan ikke mye om drømmetyding men fant en fin side på nettet for en stund siden hvor det er mye artig å finne :

http://www.droemmetydning.com/
Antall ord: 34
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
SiljePedersen
Nybegynner
Nybegynner
13

Ja, jeg syns også drømmetydning er kjempespennende! ) Fikk vite av en syns mann at jeg burde lytte mer til de, og etter det har jeg bare blitt mer og mer nysgjerrig! :)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Ja særlig når drømmene våre er symbolske eller vi legger spesielt merke til enkelte ting i drømmen, slik du gjør med vannet som treffer bakken, da tror jeg det er visdom og budskap og finne. Ellers tenker jeg at det er mange drømmer som ikke har noen dypere mening enn en sliten hjerne som rydder litt når det er stille i huset :mozilla_smile:
Antall ord: 72
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- drøm

Innlegg av Charlie-O »

Det at noen kom med en vannspreder stilt på en høyere styrke enn den vannsprederen du ble så fascinert av er jo et fint symbol på at du muligens er i en forandringsprosess du ikke har helt kontroll over. forandringer skjer i hverdagen din selv om du egentlig er godt fornøyd med tilværelsen slik den er nå.
Evt. kan det kanskje være underbevisstheten din som behandler opplevelsen fra da du flyttet fra barndomshjemmet ditt ettersom at drømmen foregår der.
Flyttet du for deg selv? I såfall kan vannsprederen som sto på lav styrke symbolisere hvor problemfritt det var å være barn og bo hos foreldrene mens den på høy innstilling kanskje kan symbolisere ansvaret og stresset som hører med å måtte klare seg selv.

Uansett vil jeg tro at det dreier seg om forandring. Og det at personen som kom med den andre sprederen var usynlig ville jeg tolket som at det ikke er en enkeltpersons "feil" at forandringene skjer/skjedde men mer at det "bare ble sånn" selv om du ikke helt satte pris på forandringene evt. savner slik det var før.

Gir noe av dette mening?
Antall ord: 199
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SiljePedersen
Nybegynner
Nybegynner
13

- drøm

kan stemme veldig det ja :) Jeg bor fortsatt hjemme. Mamma og pappa skilte seg, når mamma fant en ny mann.. Har det veldig bra nå, men har aldri likt han.. mamma bare flyttet til et nytt hjem, hvor jeg bare måtte følge etter. så kanskje det har noe med det å gjøre ? :) Spennende å høre hvordan ting faktisk henger sammen. Kan du hjelpe meg med denne også, hvis du har tid? https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=23291
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links