Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKlebeånd? Demon?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
PreciousJade
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Sep 2011 12:33
13
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Østfold

Klebeånd? Demon?

Innlegg av PreciousJade »

Jeg har hatt 3 litt skumle opplevelser jeg kan fortelle om, noe som fikk meg til å tenke på om dette muligens var en klebeånd eller ei..

De to første gangene trodde jeg at jeg drømte det, ettersom jeg som sagt var i halvsøvne. Den tredje gangen var en voldsom episode som satte spor i meg, klarer forsatt i lukke øynene i sengen uten å være redd. Vært flere søvnløse netter, og jeg har lurt på om jeg drømte det, eller om hadde skjedd?
Helt til ei bekjent av meg fortalte at det er større sannsynlighet for at disse tingene tar kontakt med meg, eller "viser" seg når jeg er i halvsøvne. Nettopp fordi da er mennesker visstnok på samme nivå som disse skapningene, hjernen er i en helt annet kobling, og som gjør at vi lettere "ser".
Nå har jeg skjønnt at det faktisk har skjedd, og ting henger bedre sammen. Det høres kanskje skummelt ut, men jeg har alltid følt at noe i den leiligheten har holdt øye med meg - klebeånd eller ei. Har i tillegg begynt å få nakkeproblemer plutselig, må hele tiden "knekke" nakken, plutselig knuter.

Etter at denne venninnen min fortalte om at man lettere ser når man er i halvsøvne, så har jeg søkt opp på klebeånder og lest masse om det. Dem kan visstnok forårsake kroppsproblemer som f.eks nakkeproblemer, ettersom de sitter/henger på deg. Føler meg også sterkt deprimert i den leiligheten, som en mørk skygge henger over meg. Dette kan også stemme med disse klebeåndene, eller demoner. De suger energien ut av deg, og livnærer seg på frykten din. Prøver å være mest mulig ikke redd, men det er vanskelig - når jeg føler øynene overalt. Mulig jeg høres sinnsyk ut for noen, men jeg trodde heller ikke før dette skjedde meg.

Jeg hopper rett til andre og tredje episoden, første episoden blir litt uvesentlig i begynnelsen av det jeg forteller - men bær med meg.

Jeg reiste hjem fra Oslo på tirsdagskvelden ganske sent, så jeg sov igrunnen lenge på onsdagen. Jeg våknet flere ganger på onsdagen, ikke at det er noe nytt, jeg våkner alltid flere ganger om natten - men dette var annerledes. Jeg våknet i 9 tiden på morgningen, av at noe tok hardt tak i meg, og dro meg litt ut av sengen. Jeg kjente den ene hånden oppå munnen min, som om jeg skulle bli kvelt. Den første tanken da jeg våknet var at nå hadde lillebroren min kommet ned for å vekke meg. Jeg lukket opp øynene mine, og kikket rundt meg, men det var ingen i rommet. Akkurat der og da tenkte jeg ikke noe spesielt på det, jeg var søvning og la meg til å sove igjen.
Jeg sov igrunnen nesten hele dagen, sto opp og la meg igjen, hele dagen som sagt.

Rundt kl 21 på kvelden, våknet jeg og hørte de tre søskenen mine stå å skrike til hverandre på terassen over meg. Jeg bor nemlig i leiligheten under huset, så terassen ligger på en måte oppå leiligheten min. Som vanlig sloss de over en teit ting, og jeg hørte krangelen veldig godt.
Jeg la meg ned i sengen, dro dynen over hodet, og lukket øynene. Plutselig begynte hele sengen å riste, jeg begynte også å høre ting under meg. Skraping, banking og skyving av større gjenstander(som er rart fordi under meg er det ingenting, bare jord). Mobilen min som alltid ligger under puten min, begynte å lage lyder. Jeg hørte en mannsstemme, høyt og tydelig snakke fra telefonen. Jeg prøvde å røre meg, men klarte ikke, noe hadde gjort meg helt lam. Jeg prøvde å røre beina, men jeg var blitt helt frosset. Og for å si det sånn, det var ikke jeg som bestemte at jeg ikke skulle klare å røre meg. Jeg begynte å falle inntil siden på sengen, som om noen dyttet meg - uten å faktisk røre meg. Jeg kjente også noe hardt i ryggen, noe hadde lagt seg inntil meg eller sto og presset i ryggen min. Jeg lukket øynene opp under dynen, og kunne se at lyset gikk av og på. Det ble plutselig stille en liten stund, helt til soveromsdøren min begynte å lage lyder, jeg hørte at den ble åpnet. Jeg hørte skritt inn i rommet, som gikk mot hyllen min med film. Av en eller annen grunn tenkte jeg igjen at lillebroren min hadde kommet inn, for å sniklåne en film av meg mens jeg sov. Jeg reiste meg og skrek:"Erik!", men det var ingen i rommet. Under denne opplevelsen hørte jeg søsknene mine stå oppe å krangle, så jeg vet at jeg var våken. Selv om det kanskje kan høres ut som om de har lurt seg inn i en drøm jeg hadde, men nei, jeg vet jeg var våken.

Først da etter å ha opplevd alt det, ble jeg redd og klarte ikke å sove. Jeg var redd at noe skulle skje igjen, så jeg holdt meg fra å sove. Jeg prøvde å sette på forskjellige filmer, men jeg tenkte bare på det som hadde skjedd inne på soverommet. Det hadde skremt meg skikkelig. Har ikke klart å sove skikkelig på flere dager, men har heldigvis ikke opplevd noe mer. Borsett fra at lyset begynte å gå av og på i forrigårs.Den siste episoden satte seg uansett veldig fast i meg, og jeg tørr ikke lengre lukke øynene og sove skikkelig.

Da kan jeg hoppe til den første episoden.
Den skjedde i sommer faktisk, jeg var på besøk i hjembyen min Stavanger, sov over hos ei god venninne.
Lå også i sengen i halvsøvne, men av en eller annen merkelig grunn lukket jeg opp øynene. Det var dagslys, og lyset i taket sto på. I døråpningen sto en mørk skikkelse. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg lukket øynene igjen, og da plutselig kom et høyt brøl. Ikke et menneskebrøl, det var det ikke, det var noe sterkere. Jeg skjønte der jeg lå at jeg var den eneste som hørte dette, ettersom venninnen lå på siden og sov. Også den første gangen som tredje gangen, var det en eller annen kraft som holdt meg fast, jeg var blitt helt lammet - klarte ikke røre meg. Av meg selv skjønte jeg at noe ekkelt hadde funnet meg, og jeg tenkte inni meg at jeg var sterkere enn denne skapningen. Da brølte den enda høyere inni hodet mitt, så plutselig slapp det. Den var borte.

Jeg tok ikke første og andre episoden så seriøst som sagt, det var den tredje episoden som har fått meg til å tenke.
Det var da jeg skjønte det.
Jeg tror igrunnen at denne klebeånden kanskje har hengt over meg i lang tid, eller så har den hektet seg på etter at jeg sov hos venninna mi, jeg vet ikke enda.

Tok igår kontakt med det medium via email, skrev til henne hva som hadde skjedd meg.
Jeg synes svaret hennes virker veldig rimelig, så her sender jeg med det hun svarte:

"Takk for langt og utfyllende svar - det setter jeg pris på. Først til dette med klebeånder. Du skal vite at dette med såkalte klebeånder er et veldig sjeldent fenomen. Jeg har jobbet med det åndelige i mange år og også med husrenselser og jeg har til dags dato aldri opplevd at andre har hatt en ånd hengende etter seg. Jeg har heller ikke dratt med meg noe selv, på tross av at jeg har renset hus hvor det har vært ganske ille. Jeg sier dette fordi det ofte fremstilles som om åndeverden er noe farlig, slemt eller ondt - mens sannheten er at de aller fleste som kommer og besøker oss - kommer i kjærlighet.

Tilbake til opplevelsen din, jeg skjønner godt at du har blitt redd. Jeg kan fortelle deg at jeg over en periode hadde lignende fenomener som deg og jeg ble sågar fortalt av en klarsynt at jeg hadde en klebeånd (men det hadde jeg ikke). Jeg har lest nøye gjennom historien din og tror at det godt kan tenkes at du har hatt noen på besøk, men ikke noe ondt. Grunnen til dette er at jeg tror det mest skremmende med opplevelsen din skyldes en tilstand som kalles søvnparalyse /søvnlammelse. Disse opplevelsene er kjennetegnet ved at man er våken i hodet, men kroppen klarer ikke å røre seg og man har skremmende forestillinger om at ekle ting skjer. Det er en ufarlig, men svært ubehagelig tilstand. Jeg hadde søvnlammelser hver natt over lang tid og ble kjemperedd. Måtte ha lyset på for å sove osv. Dette er en tilstand som mange kan forveksle med å ha besøk fra den andre siden, det er vanlig.

Det som er litt spennende er de opplevelsene du har hatt med at lyset skrur seg av og på, du hører skritt gjennom rommet osv. Det kan høres ut som slik det kan være når man har besøk fra den andre siden. Men det kan rett og slett ha vært noen som har vært der for å passe på deg, fordi du var så redd. Du er sannsynligvis et menneske som er ganske åpen for slike ting. Du skal vite det at du når som helst kan sette grenser for hva du vil oppleve, når du skal ha besøk. Du kan rett og slett bare si at du vil være for deg selv og at du ikke ønsker slike opplevelser. Hvis du er utrygg når du sover, kan du se for deg at du lager en boble av hvitt lys rundt deg. Du kan tenke deg at i den boblen kan ingenting nå deg, det er din beskyttelse. Gjør det hver gang du skal sove eller føler deg utrygg. Det vil ikke hjelpe mot søvnlammelsen, fordi denne gjerne kommer i perioder man er stresset. Det som hjelper meg mot søvnlammelser er faktisk å unngå å sove på ryggen."

Men hva tror dere? Er dere enige med henne?
Antall ord: 1745
Først når du åpner deg for det ukjente, da kommer sannheten frem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Klebeånd? Demon?

Innlegg av Lilja »

Jeg bøyer meg i støvet for medium som svarer søvnparalyse framfor klebeånd her! :notworthy:
Og som gir deg tips til hva du kan gjøre selv, framfor å komme hjem til deg for å loppe deg for penger.

Enig med henne ;)

Lilja
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doctorspirit
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Sep 2011 15:45
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tønsberg

- Klebeånd? Demon?

Innlegg av doctorspirit »

Hun har vært ærlig og oppført seg profesjonelt etter min mening :)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Klebeånd? Demon?

Innlegg av Nephandi »

Søvnparalyse er ofte assosiert med paranormale fenomener, jeg tror også at en ting kan ha mer enn en forklaring, du bør oppsøke lege andgående søvnparalysen og det at du ofte er trett i forbindelse med det, de kan ofte hjelpe, men det kan kanskje være lurt å gjøre noen renselser også. Jeg anbefaler et rituale som heter Lesser Banishing Ritual of the Pentagram, dette er et klassisk rituale som både driver ut negativitet, beskytter og hjelper deg å utvikle deg Åndelig. Her er opskriften.

http://asiya.org/article.php/LBRP
Antall ord: 96
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- Klebeånd? Demon?

Innlegg av Ankh »

I og med at dette skjedde i forbindelse med søvn/rett etter å ha våknet er selvsagt søvnparalyse det mest opplagte svaret. Søvnparalyse får derimot ikke lyset til å blinke og sengen til å riste med mindre dette kun er noe man "drømte" i forbindelse med søvnparalysen.
En del av meg tenker litt psykokinetisk energi her, dvs at du selv forårsaker det ubevisst i forbindelse med frykt i forbindelse med søvnparalysen.
Ikke klebeånd eller demon ihvertfall.

Om du har mulighet og opplever dette flere ganger kan du sette opp et videokamera om natten og se om du får noe opptak av det som skjer. Hvis lys blinker og senga rister på opptaket er det ikke søvnparalyse ihvertfall.

Ett alternativ er også å sette opp en bevegelsessensor og en lampe med skumringsrele. Hvis lyset i taket slukker vil den andre lampa tennes og man vil virkelig få lys som blinker.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
haarek82
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Okt 2011 14:44
13

- Klebeånd? Demon?

Innlegg av haarek82 »

Heisann, helt fersk på forumet, jeg vil si jeg kjenner meg igjen i mye av opplevelsene dine, selv for to år siden så hadde både jeg og min eks-kjæreste som jeg bodde ilag med lignende opplevelse med noen forskjeller. Dette skjedde oss individuelt med en ukes mellomrom, første lørdagen skulle jeg tidlig opp på jobb og dro fra hjemmet en mørk vintermorgen kl 06.00 hadde ikke kommet halvveis før jeg fikk en telefon fra en vettskremt jente som gråt og ville jeg skulle komme hjem.
Jeg fikk kommet meg hjem og eksen forklarer at hun skulle stå opp og idet hun reiste seg var det noen som tok tak i henne i skuldrene og dytta henne ned i senga igjen, var som en hånd presset henne i ansiktet og holdt henne fast, hun hadde frosset helt og ligget der hjelpesløs i en times tid.
Så akkurat en uke senere var det omvendt, da skulle eksen på jobb og jeg hadde fri-lørdag,
hun drar 06.00 og jeg slenger meg på sofaen og skrur på tven og småsover litt, så våkner jeg av at noe står over meg og puster tungt, lener seg ned over meg og presser hodet mitt ned i sofaen igjen, jeg får fullstendig panikk når jeg skjønner at hele kroppen har låst seg, så kjenner jeg pusten rett i øret mitt og så kommer et langt umenneskelig stønn og det føles ut som noen setter seg på meg som om noen skulle satt seg tungt i sofaen..

Uken før det skjedde meg var vi begge overbevist om at dette handlet om Søvnparalyse, vi søkte på nett og fant ut av det og tenkte at det bare var en slik snodig hendelse, men når det skjedde meg også så fikk vi litt andre tanker, og jeg har hatt noe over meg siden jeg var liten gutt og har det fortsatt den dag i dag, var ikke mere enn to-tre dager siden jeg sto på badet og barberte meg og hørte noen hviske navnet mitt rett utafor badromsdøra..
Antall ord: 368

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kaiamaia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Des 2011 12:37
12
Har takket: 3 ganger

- Klebeånd? Demon?

Innlegg av Kaiamaia »

Sykt! D:

Men jeg er enig ;)
Antall ord: 6
♥"Live ur Life"♥

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Des 2011 00:30
12
Lokalisering: Oslo

- Klebeånd? Demon?

Innlegg av ema »

Virker veldig skummelt, men husk at hvis man terror det er ting som ikke er der, og du blir veldig redd kan det komme ting som uke egentlig var der fra før av:) lykke til . Håper det blir bra :)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links