Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøker det hos meg eller er det bare innbillning?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
therkris90
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Aug 2011 17:02
13

Spøker det hos meg eller er det bare innbillning?

Innlegg av therkris90 »

Siden jeg flyttet til den nye leiligheten min har jeg lagt merke til et par ting som ikke er helt normalt..

1. Jeg dørene åpner seg opp, selv om jeg ikke har vinduer oppe eller det ikke er noe trekk her.. De åpner seg sakte, og lukker seg igjen og opp igjen osv.. Jeg hører av og til ristelyder fra håndtaket og, og en gang som jeg husker hørte jeg et skikkelig brak fra håndtake (hørtes som om det var noen som slo i det liksom, at håndtaket gikk ned og raskt opp igjen.. sånn slåing)

2. Kameraet mitt og mobilen min virker ikke slik det skal.. Hvis jeg skal ta bilder med kameraet i leiligheten så skifter det til filmmodus og tilbake igjen og frem og tilbake på de to veldig raskt, uten at jeg gjør noe, MEN det funker helt fint andre plasser. og mobiltelefonen mottar ikke alle meldinger eller samtaler den skulle ha fått (har et par venner som har blitt irritert pga jeg ikke har svart dem)..

Noen som har opplevd liknende ting eller er dette ren innbildning?
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Spøker det hos meg eller er det bare innbillning?

Innlegg av Kiara »

Hei :) Når du ser med egne øyne at disse tingene hender, så kan det vel iallefall ikke være innbildning! Men hva det er kan være er vel vanskelig å vite sikkert. Du må jo bare selv forske om du finner noen forklaringer. Og hvis du ikke klarer det, så kan det vel muligens være et spøkels eller flere.. :D
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Innlegg av Jeppski »

Høres ut som du har fått et poltergeist. Disse er noen stae jævler, og bare en ting funker mot de.
Ta på deg en hatt laget av tinnfolie slik at den ikke kan besette deg, og hopp høyt opp og ned mens du lager apelyder. Etter rundt 10 minutter bør du ha skremt ut poltergeistet. Da bør du åpne et vindu kjapt og kaste ut en hamburger fra McDonalds eller Burger King. Lukk igjen vinduet så fort du klarer.

Nå bør du ha blitt kvitt poltergeistet.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Jeg må innrømme at jeg gliste litt av svaret ditt, Jeppski, men det var kanskje bittelitt unødvendig all den tid det sitter noen der ute og lurer på om det spøker på ordentlig :roll:

Til trådstarter: Det med dører som åpner og lukker seg er jo unektelig ganske pussig dersom du er helt sikker på at det ikke finnes noen naturlig forklaring på det! Elektroniske dingser som ikke fungerer, derimot, kan ha et lass med naturlige årsaker. Mobilnettet er ikke akkurat stabilt, så at telefonen din ikke mottar meldinger og samtaler er antakeligvis ikke noe mer enn uflaks ;)

Oppdatèr oss hvis det skjer noe mer, da!

Mvh Lilja
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- - Spøker det hos meg eller er det bare innbillning?

Innlegg av Kiara »

Jeppski skrev:Høres ut som du har fått et poltergeist. Disse er noen stae jævler, og bare en ting funker mot de.
Ta på deg en hatt laget av tinnfolie slik at den ikke kan besette deg, og hopp høyt opp og ned mens du lager apelyder. Etter rundt 10 minutter bør du ha skremt ut poltergeistet. Da bør du åpne et vindu kjapt og kaste ut en hamburger fra McDonalds eller Burger King. Lukk igjen vinduet så fort du klarer.

Nå bør du ha blitt kvitt poltergeistet.
hehe.. jeg måtte jo bare glise av dette! :D Syns det var en frisk kommentar etter en slitsom dag.. Du får en stor :like fra meg! Natta jeppski! ;)

Og til trådstarter.. jeg håper det går bra med deg, og at du ikke lar deg skremme av det du opplever. :mozilla_smile:
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bamzekoz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Sep 2011 01:59
13

Innlegg av Bamzekoz »

Hmm. Dette har skjedd til meg OG en venn... Ville nesten tro at det er noen ånder som er i huset ditt.. Fordi hos en venn, så hører vi at noen går opp trappa, at noen åpner døra og springer mot oss osv.. Av og til kan vi til og med se åndene/spøkelsene
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links