Drømmer, NDO & ut av kroppenrare greier

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
OnlyOne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jul 2011 14:42
13
Kjønn (valgfri): (reindrift)same
Lokalisering: Bor i et hus, jeg.
Har takket: 21 ganger
Blitt takket: 13 ganger

rare greier

Innlegg av OnlyOne »

Jeg er ny her, både med greiene og her :mozilla_tongue:
Så trenger jeg litt hjelp,men det er vel ikke så stort..
Det er at jeg opplever veldig ofte sånne deja vu greier,
at jeg føler at jeg har gjort det før, som om jeg har opplevd det
før. Altså vært på et NYTT UKJENT STED, før.
Det "plinger" plutselig . Det skjer bare, jeg ser ikke noe men
føler at det er noe som sier at jeg har gjort det før!
Det irriterer litt...!! :rasende
Kanskje jeg har vært der og opplevd det samme i mitt forrige liv :P
Men jeg tror ikke på sånne "forrige liv" tinger..
Uansett hva er det?
Deja vu?
Jeg bare føler, jeg ser ikke fremtiden..
Nå trengs hjelpen
Antall ord: 133
-i'm OnlyOne

Haha, jeg greide å få deg til å lese denne..!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- rare greier

Innlegg av Prismia »

Har opplevd det noen få ganger. Den ene gangen fant jeg til slutt en naturlig forklaring. Jeg var i en leilighet i et rekkehus som jeg aldri hadde vært i før, på en plass jeg aldri hadde vært før, i en kommune hvor jeg hadde aldri vært før, men jeg var 200 % sikker på at jeg hadde vært i akkurat den leiligheten før. Etter et par timer kom jeg på at jeg som 6-8 år hadde bodd 2 år i en leilighet som var identisk bygd! Hehe. De var helt like! Jeg hadde ikke lagt merke til det på utsiden fordi leilighetene var litt annerledes plassert ved siden av hverandre enn der jeg bodde for mange år siden.

Neste gang du får en slik følelse prøv å tenk over om det kan være en naturlig forklaring, der og da. Jeg trur at mye vi trur er overnaturlig egentlig har en logisk og helt naturlig forklaring. Men jeg trur også på det overnaturlige/paranormale, hvis ikke hadde jeg ikke vært her inne :) Og jeg har opplevd mye rart som jeg ikke finner noen naturlig forklaring på :)
Antall ord: 198
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jaywe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jun 2008 02:42
16
Blitt takket: 1 gang

- - rare greier

Innlegg av Jaywe »

Prismia skrev:Har opplevd det noen få ganger. Den ene gangen fant jeg til slutt en naturlig forklaring. Jeg var i en leilighet i et rekkehus som jeg aldri hadde vært i før, på en plass jeg aldri hadde vært før, i en kommune hvor jeg hadde aldri vært før, men jeg var 200 % sikker på at jeg hadde vært i akkurat den leiligheten før. Etter et par timer kom jeg på at jeg som 6-8 år hadde bodd 2 år i en leilighet som var identisk bygd! Hehe. De var helt like! Jeg hadde ikke lagt merke til det på utsiden fordi leilighetene var litt annerledes plassert ved siden av hverandre enn der jeg bodde for mange år siden.

Neste gang du får en slik følelse prøv å tenk over om det kan være en naturlig forklaring, der og da. Jeg trur at mye vi trur er overnaturlig egentlig har en logisk og helt naturlig forklaring. Men jeg trur også på det overnaturlige/paranormale, hvis ikke hadde jeg ikke vært her inne :) Og jeg har opplevd mye rart som jeg ikke finner noen naturlig forklaring på :)

Det er gjort undersøkelser på dette og det viser seg at de allerfleste mellom 22 og 17 har slike episoder.. vet ikke om du er i den aldersgruppen men det er vist da det er mest aktivt. Alt jeg kan si om saken er at jeg tror det er helt normalt, jeg har hatt det og jeg tror de fleste andre har hatt det også, men hvis det skjer ofte så prøv å omdirigere det slik at du ikke gjør slik du husker at du gjorde det. ser frem imot hvordan dette utartet seg
Antall ord: 296

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jaywe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jun 2008 02:42
16
Blitt takket: 1 gang

- rare greier

Innlegg av Jaywe »

12-17 beklager!
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- - - rare greier

Innlegg av Prismia »

Jaywe skrev:
Prismia skrev:Har opplevd det noen få ganger. Den ene gangen fant jeg til slutt en naturlig forklaring. Jeg var i en leilighet i et rekkehus som jeg aldri hadde vært i før, på en plass jeg aldri hadde vært før, i en kommune hvor jeg hadde aldri vært før, men jeg var 200 % sikker på at jeg hadde vært i akkurat den leiligheten før. Etter et par timer kom jeg på at jeg som 6-8 år hadde bodd 2 år i en leilighet som var identisk bygd! Hehe. De var helt like! Jeg hadde ikke lagt merke til det på utsiden fordi leilighetene var litt annerledes plassert ved siden av hverandre enn der jeg bodde for mange år siden.

Det er gjort undersøkelser på dette og det viser seg at de allerfleste mellom 22 og 17 har slike episoder.. vet ikke om du er i den aldersgruppen men det er vist da det er mest aktivt. Alt jeg kan si om saken er at jeg tror det er helt normalt, jeg har hatt det og jeg tror de fleste andre har hatt det også, men hvis det skjer ofte så prøv å omdirigere det slik at du ikke gjør slik du husker at du gjorde det. ser frem imot hvordan dette utartet seg
Når jeg har deja vu i form av ting jeg trur jeg har opplevd før, så stivner jeg alltid og blir veldig overrasket. Stopper som regel å gjøre det jeg gjorde og begynner å gruble :lol: Jeg har også gjort andre ting, altså omdirigert som du sier, men hva mener du at det skal gjøre? :) Det skjer ingenting spesielt da, og følelsen av deja vu har gått over, men jeg tenker ennå på den. Den følelsen er ekkel, sikkert derfor jeg stivner! Og det er for meg som OnlyOne sier: Jeg bare føler, jeg ser ikke fremtiden.. Og den følelsen min gjelder bare for noen sekunder av det jeg opplever, og så er den "borte". Det kan vare lenger hvis jeg kommer til en plass jeg trur jeg har vært før, da kan jeg bli veldig rastløs.

Men heldigvis har ikke jeg deja vu ofte, kanskje 2-3 ganger i året.

http://www.forskning.no/Artikler/2006/f ... 0447487.05

En bra artikkel om deja vu! Jeg trur at kanskje det med drømmer gjelder meg, jeg husker flere drømmer hver eneste morgen, men neste dag er de som regel glemt fordi jeg nettopp hadde nye drømmer. Men jeg trur på alle de andre forklaringene her og, at de kanskje stemmer :) Kanskje har vi levd før, men jeg er ikke sikker på om jeg trur på det.

Jeg er forresten ikke mellom 12 og 17 år, jeg er 12 + 17 år, hehe, er 29. Hvor har du lest/hørt at det har med alder å gjøre? Kanskje jeg googler det, hehe
Antall ord: 572
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links