Fakta, teori & skepsis ⇒ kode?
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
kode?
Antall ord: 0
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
- kode?
Veldig mystisk til tider, synes nå jeg.
Antall ord: 7
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
- kode?

Antall ord: 0
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1449 ganger
- Blitt takket: 1743 ganger
- Kjønn:
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
- - kode?
Tru'kke det....? skrev:

( ble litt stor denne, da, men

A
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 997 ganger
- kode?
Nå har jeg sittet å stirret på den lenge. Prøvd å myse i håp om at det vil åpenbare noe men alt jeg ser et kreativt strikkemønster 

Antall ord: 28
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
- - kode?
Det er QR-koder :mozilla_smile:Arven skrev:Nå har jeg sittet å stirret på den lenge. Prøvd å myse i håp om at det vil åpenbare noe men alt jeg ser et kreativt strikkemønster
Antall ord: 36
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
- kode?
Noen som gidder å fortelle meg hva detta er forno eller?
Antall ord: 10
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
- kode?
Haha ;P
Kodene må skannes med noe, feks en Iphone for å få frem noe forstålig ^^
Kodene må skannes med noe, feks en Iphone for å få frem noe forstålig ^^
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
- kode?
Verden er faktisk så mystisk at mennesker bruker teknologi for å gjøre ting vanskeligere for hverandre gjennom teknologi istedenfor å kommunisere rett ut over en kopp kaffe.
Men er det så mystisk med tanke på at folk flest er nysgjerrige vesener og biter på,
tar frem sin QR-scanner bare for å finne utav? Vitner dette mest om mye fritid, eller vitner dette om en oppriktig og genuin interesse for å forstå hverandre uansett hvor kryptisk budskapet ser ut?
Jaja, når sant skal sies så drikker jeg jo kaffe allerede.
Men er det så mystisk med tanke på at folk flest er nysgjerrige vesener og biter på,
tar frem sin QR-scanner bare for å finne utav? Vitner dette mest om mye fritid, eller vitner dette om en oppriktig og genuin interesse for å forstå hverandre uansett hvor kryptisk budskapet ser ut?

Jaja, når sant skal sies så drikker jeg jo kaffe allerede.
Antall ord: 88
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
- kode?
Vel siden du spør, Ludo, så kan jeg jo svare. Jeg var nysgjerrig nok til å finne ut hva den første koden betyr, men så gikk jeg lei og dreit i resten. Enkelt og greit! 

Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
- kode?
eller så genialt at man kan benytte denne teknologien for reiser, handling, adresseinformasjon, osv, osv, og selvfølgelig kan man klare seg uten, på samme måte som man for få år siden syntes digitale telefoner var en uting, fordi man måtte slå 5 nummer på en tallskive, istedetfor å bare sveive litt på den gamle, så man fikk kontakt med sentralborddama.
vi skjønte kort tid etter, at simonsen var på feil spor når de laget telefoner som man kunne bære med seg eller montere inn i biler eller ta med på hytter i sentrale strøk. og alle var skjønt enige om at noe slikt som mobiltelefon ikke hadde noen fremtid.
ganske snart ble det igangsatt fantasier om at man kunne snakke i telefonen samtidig som man kunne se den andre parten, men alle var skjønt enige om at dette var noe som ingen noensinne ville gjøre.
og utviklingen går sin gang, og vi kan via en qr-kode, sjekke inn direkte på fly, kjøpe biletter, eller rett og slett se hvor bussen er og hvor lenge det er før den ankommer, og vi kan betale, osv, osv.
men så skjønner jeg at dette er nok noe vi ikke er villige til å tro at dette er noe som kommer til å bli noe av i fremtiden.
ingen har interesse av å forenkle systemer, eller benytte slike høytsvevende teknologier, og takk for det. vi kan heller bruke enrgi til å sitte på facefook å delta på opprop mot dld, og slappe av i trygge kulturelle omgivelser.
og, heldigvis har ikke facefook kommet igang med videochatter enda, og jeg skal da ihvertfall ikke bruke det..
lol
vi er rare vi.
vi skjønte kort tid etter, at simonsen var på feil spor når de laget telefoner som man kunne bære med seg eller montere inn i biler eller ta med på hytter i sentrale strøk. og alle var skjønt enige om at noe slikt som mobiltelefon ikke hadde noen fremtid.
ganske snart ble det igangsatt fantasier om at man kunne snakke i telefonen samtidig som man kunne se den andre parten, men alle var skjønt enige om at dette var noe som ingen noensinne ville gjøre.
og utviklingen går sin gang, og vi kan via en qr-kode, sjekke inn direkte på fly, kjøpe biletter, eller rett og slett se hvor bussen er og hvor lenge det er før den ankommer, og vi kan betale, osv, osv.
men så skjønner jeg at dette er nok noe vi ikke er villige til å tro at dette er noe som kommer til å bli noe av i fremtiden.
ingen har interesse av å forenkle systemer, eller benytte slike høytsvevende teknologier, og takk for det. vi kan heller bruke enrgi til å sitte på facefook å delta på opprop mot dld, og slappe av i trygge kulturelle omgivelser.
og, heldigvis har ikke facefook kommet igang med videochatter enda, og jeg skal da ihvertfall ikke bruke det..
lol
vi er rare vi.
Antall ord: 286
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
- - kode?
Nysgjerrig, ja. Jeg måtte dekryptere alle, jeg...Svartepus skrev:Vel siden du spør, Ludo, så kan jeg jo svare. Jeg var nysgjerrig nok til å finne ut hva den første koden betyr, men så gikk jeg lei og dreit i resten. Enkelt og greit!

Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
- kode?
Det er jo som med alt annet; noe blir en flopp, noe blir suksess - men alt er rammet av tidsånden.
For eksempel var jo videotelefoni "in" og mulig via ISDN (og dengang såkalte "smarttelefoner") på 90-tallet, et noe annerledes konsept enn dagens smarttelefoner. Det var ikke mobiltelefoner.
Floppet ganske kraftig, men det går alltid an å konstruere et marked for denslags.
Selvsagt er det tungvint å sette seg foran en datamaskin med webkamera når man i nødstilfelle hvor det står mellom liv og død kan bruke video via 3G-nettet istedenfor på en mobiltelefon, men igjen - tilgjengelighet er en utelukkende positiv ting. Hvis noe er mulighet for bør det vel gjøres tilgjengelig. Det eneste triste jeg ser med det er at med forenkling mister også noe en del av sin sjarm og sjel. Vel, det kan jo diskuteres om hvor mye sjel det er i å telegrafere eller vente på at et dampskip skal levere brevet ditt skrevet på en skrivemaskin, helt til Amerika en måned etter, men når det gjelder ting som syntetiske produkter og halvfabrikater av ferdigmat og alt annet som går under sjangeren "lettvint", så er saken noe annet tror jeg. Helsemessig også, psykisk og fysisk. En blir nytelsessyk og bortskjemt av at alt er enkelt, og kanskje attpåtil hjelpesløs.
Men det gjelder selvsagt ikke ved kjøp av flybilletter og andre geniale måter å få ting unnagjort på. Det er jo sånn at en skal ikke klage på ting som fins, men heller bruke det riktig.
Det fins nok av ting som ikke fins også.
For eksempel var jo videotelefoni "in" og mulig via ISDN (og dengang såkalte "smarttelefoner") på 90-tallet, et noe annerledes konsept enn dagens smarttelefoner. Det var ikke mobiltelefoner.
Floppet ganske kraftig, men det går alltid an å konstruere et marked for denslags.
Selvsagt er det tungvint å sette seg foran en datamaskin med webkamera når man i nødstilfelle hvor det står mellom liv og død kan bruke video via 3G-nettet istedenfor på en mobiltelefon, men igjen - tilgjengelighet er en utelukkende positiv ting. Hvis noe er mulighet for bør det vel gjøres tilgjengelig. Det eneste triste jeg ser med det er at med forenkling mister også noe en del av sin sjarm og sjel. Vel, det kan jo diskuteres om hvor mye sjel det er i å telegrafere eller vente på at et dampskip skal levere brevet ditt skrevet på en skrivemaskin, helt til Amerika en måned etter, men når det gjelder ting som syntetiske produkter og halvfabrikater av ferdigmat og alt annet som går under sjangeren "lettvint", så er saken noe annet tror jeg. Helsemessig også, psykisk og fysisk. En blir nytelsessyk og bortskjemt av at alt er enkelt, og kanskje attpåtil hjelpesløs.
Men det gjelder selvsagt ikke ved kjøp av flybilletter og andre geniale måter å få ting unnagjort på. Det er jo sånn at en skal ikke klage på ting som fins, men heller bruke det riktig.
Det fins nok av ting som ikke fins også.
Antall ord: 272
Hide post links |