Drømmer, NDO & ut av kroppenVeslejenta ute å flyr om atten

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

lillesmurf
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jul 2011 16:23
13
Har takket: 1 gang

Veslejenta ute å flyr om atten

Innlegg av lillesmurf »

Heisann :salute:
Først vil jeg beklage om dette blir fullt av rot, jeg er ny her og ikke kjent med fremgangsmåten :mozilla_smile: Så...
Jeg har ei datter på 3 år som forteller meg at hun er ute å flyr om natten. Hun forteller at hun besøker mine foreldre som døde for mange år tilbake,lenge før hun ble født.
Hun har vært med på graven ett par ganger så jeg fant ikke det særlig unaturlig.

Men her om dagen så fortalte hun meg at hun hadde vært ute å gått tur med farfar. Min samboer mistet sin far da han var 2 år og er vokst opp med en flott stefar som nå er helten til vesla. Det har aldri vært snakk om denne farfaren her så jeg stusset litt på det.
Jeg spurte som naturlig, hvem er farfar? Jo det var pappaen til pappa. Men det er jo bestefar sa jeg. Nei, pappan til pappa var død og bodde langt oppe i himmelen.
Hun fortalte at han hadde bedt henne ta trappen? opp men mormor hadde kommet og hjulpet henne istedet. Også fortalte hun at hun var litt sint fordi jeg hadde vekket henne og da måtte hun hjem. Hun fortalte også at denne farfaren var veldig glad i supper og laget det titt og ofte. Jeg måtte snakke med samboeren min og vi fikk dette bekreftet.

Vesla er veldig åpen, vi bodde tidligere i ett hus hvor de fantes andre hun kommuniserte med. Hun kan også fortelle om folk som ringer og kommer, også skjer det bare sekunder senere.

Jeg vet ikke om det bare er et barns gode fantasi eller om hennes reise for å besøke avdøde slektninger om natten er virkelig, men uansett så finner jeg ubehag ved det. :roll:

Det skal nevnes at jeg er svært åpen for ting selv, jeg opplever uforklarlige ting støtt og stadig men ikke på ett slikt nivå. Selvom jeg til tider våkner opp om morgenen, og føler jeg har hatt dype samtaler med min mor.

Noen som har formening om dette? Om hun isåfall er ute å flyr om natten, kan det være noe fare ved det? Jeg er dypt takknemlig for svar!
Antall ord: 381

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

- Veslejenta ute å flyr om atten

Innlegg av Asbjørn »

Om hun har en "OBE" eller "UKO" ( ut av kroppen opplevelse ), så er det normalt lite farlig med det, - og som barn har hun nok god beskyttelse fra Hjelpere ( bla.a. avdøde slektninger, som du selv nevner, "pappan til pappa var død og bodde langt oppe i himmelen". )

Du nevner også at du selv har evner, - og det viser seg ofte at slike evner følger lettere i noen familier enn i andre. Også egen erfaring ;)

Jeg tror du kan ta det med ro, når det gjelder barnet, - mange barn vokser det av seg av seg selv, - mens andre barn fortsetter å ha disse evnene.

Det viktigste er å la barnet få lov til å være seg selv, ha sine drømmer ( ut av kroppen opplevelser) , og andre ting som dukker opp.
Å bruke "slutt og tull", - "kutt ut det der" - osv, vil derimot gi barnet skyldfølelse, og det er mindre bra.

3 års alder er den alderen barna har fått såpass språk at de kan fortelle om opplevelsene, som de sannsynligvis har hatt fra tilogmed før de ble født, men det er først nå de kan fortelle om opplevelsene sine på en måte slik at de voksne kan forstå hva de mener.
Barn i denne alderen har også ofte "liksomvenner" - eller "fantasivenner" - personlig tror jeg dette er faktiske personligheter som barna er åpne for å oppleve. Men samtidig er det det vi kaller "skytsengler" osv, og er derfor ikke synlig for mennesker uten evner.

Ta det med ro, la barnet få fortelle, ute å føle seg "skyldig" eller latterliggjort.
Skal hun ha det med videre i livet, - forblir evnene der, - ellers vil hun vokse det av seg.

At du føler ubehag, - kommer nok mest av at det er "ukjent" for deg som voksen, - men jeg vil tro at du også opplevet noe lignende da du var i hennes alder.
Og jeg vil også anta at du har flere i din familie ( blodsbånd) - som også har mer eller mindre evner innen det paranormale ;)

Aksepter at barnet har slike evner nå, ikke gjør det til "noe rart" , og la barnet utvikle seg.
Det vil gjøre at hun blir tryggere på seg selv, og også mer tillitsfull ovenfor deg. Fordi du forstår hva hun snakker om...

Ikke mas om dette, men la henne snakke når hun vil. så vil du og jenta etterhvert utvikle dere dit dere skal ;)

mvh Asbjørn
Antall ord: 412

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
lillesmurf
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jul 2011 16:23
13
Har takket: 1 gang

- Veslejenta ute å flyr om atten

Innlegg av lillesmurf »

Takk for beoligende svar Asbjørn!
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !