Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglergud

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

chevypower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 30 Jan 2011 15:43
13
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: fosenhalvøya
Blitt takket: 1 gang

gud

Innlegg av chevypower »

en morgen for ei ukes tid siden,blei jeg liggende,og spekulere på forslkjellige ting,som jeg har opplevd opp gjennom åra.alt dette som jeg har grubbla så mye på opp gjennom åra,fikk mening da jeg begynte å følge med,på åndenes makt.men likevel,den morgenen begynte jeg å spekulere på om gud virkelig finnes,og det ente med at jeg utfordret han til å bevise det,gjennom å tenke det.må si at de tankene jeg tenkte da,var veldig provoserende.
jeg var nesten ikke ferdig med å tenke,før jeg merka en svishende lyd i lufta,kjente noe som bølga i dyna samtidlig som all energi i kroppen forsvant,jeg ble helt kraftløs i kroppen og kjempa for å ikke svime av.like fort som det kom,var det over.etter å ha kommet til hektene igjen,begynte jeg å le for meg selv,jaggu fikkk jeg svar på tiltale.men jeg tror fremdeles ikke at gud er et slags individ,men at det er den universielle healingkrafta,det er snakk om.
jeg regner med at det var en av hjelperne mine som ville,fortelle meg at guds kraft finnes,og jeg tror at det er den healingkrafta,jeg sikkter til.noen som har formeninger der ute?må bare tilføye at jeg er ved mine fulle fem,som det heter,så denne historia er ikke diktet opp.
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- gud

Innlegg av Moonstone »

Tviler ikke på opplevelsen din.
Du kan jo se på det som et slags tegn, om det faktisk var et tegn eller ikke.
Det er egentlig opp til DEG å bestemme.
Hendelsen fikk deg jo gjennom det veiskille du stod ved, der du funderte på om begrepet "Gud" var reell og en Universell kraft?
Jeg tror du gjør godt av å ikke tenke på begrepet "Gud" som en person,individ eller en FAKTISK Gud, men mer som Universets utsprung og Skapende Kraft.
Det å personifisere diverse Universelle prinsipper er noe folk var veldig flinke til i Antikkens dager, selvom de forstod at selve personifiseringer ikke eksisterte i seg selv, men kun som et bilde på en høyere ide og prinsipp.
Vi må ikke glemme ideen og prinsippet bak "Gud", at det bilde kun er en personifisering VI har laget på den Skapende Kraft. Å glemme prinsippet, og tilbe selve personifiseringen blir tomt og sjel-løst, slik det meste av religion har blitt idag desverre..
Antall ord: 163
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
chevypower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 30 Jan 2011 15:43
13
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: fosenhalvøya
Blitt takket: 1 gang

- gud

Innlegg av chevypower »

helt enig med deg moonstone,glimrende svar.religion som personifisering har ødelagdt mangt et liv,desverre.
at healingkrafta eksisterer har jeg jo skjønt ei stund,syssler litt med reiki,etter å ha gått et par kurs,men skjønner jo at det blir til noe mye mere hvis du er født for å bruke krafta,sånn som snåsakallen,for eksempel.
men at jeg skulle få et bevis så overveldende og kontant,hadde jeg aldri trodd.
kommer ikke til å fortelle mange om dette nei,da tror de vel at jeg er skrullete :mozilla_smile:
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - gud

Innlegg av Moonstone »

chevypower skrev:helt enig med deg moonstone,glimrende svar.religion som personifisering har ødelagdt mangt et liv,desverre.
Ja, folk har over tid glemt at selve bildene IKKE er selve prinsippet/ideen bak, slik at de tilber tomme symboler uten innhold.
Sånn går det når massene og uinnviede "tar over" spirituelle ideer og mistolker dem.
chevypower skrev:kommer ikke til å fortelle mange om dette nei,da tror de vel at jeg er skrullete :mozilla_smile:
Hehe..ja, desverre er det nok sånn enda gitt, selvom det gradvis går mot en tid hvor det er mer akseptert og de som ikke har utvikla det enda slutter å være redde og misunnelige.
Redsel og misunnelse må ikke undervurderes.
Antall ord: 121
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - - gud

Innlegg av Inzide »

Moonstone skrev:
chevypower skrev:helt enig med deg moonstone,glimrende svar.religion som personifisering har ødelagdt mangt et liv,desverre.
Moonstone skrev:
Ja, folk har over tid glemt at selve bildene IKKE er selve prinsippet/ideen bak, slik at de tilber tomme symboler uten innhold.
Sånn går det når massene og uinnviede "tar over" spirituelle ideer og mistolker dem.
På en måte blir det en avgudsdyrkelse i seg selv hvis en blir for opphengt av bildene, og ikke hva som ligger bak.. Å skape et bilde i hodet av hva som er "sannhet", og deretter forsvare dette bilde med nebb og klør, har skapt enorme lidelser i verden. Det samme skjer innen diverse ideologier som man kan se av historien..
Antall ord: 124
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !