Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLeiligheten til broren min

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Spirella
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2011 00:39
13

Leiligheten til broren min

Innlegg av Spirella »

Min bror kjøpte en leilighet for noen år siden. Var dødsbo og det hadde vært problemer med å selge den, så han fikk den billig.
Han har bodd der noen år, og det skjedde ikke noe spesielt de første årene. Broen min er som meg og tror ikke noe særlig på spøkelser. Det er alltid en naturlig forklaring. Men nå vet jeg ikke om det finnes noe naturlig forklaring lenger.
Dama hans flyttet inn for et års tid siden. Hun begynte å snakke om at hun hørte lyder når hun var alene hjemme. Jeg tar sånne ting med en klype salt, men trodde likevel på henne, siden hun er en troverdig person. Tenkte vel egentlig først at det kunne være naboer eller at det var naturlige lyder, som man kan høre i blokker.
Søsteren hennes er ofte på besøk, og også hun hører lyder. Og begge sier at det er noe der.
Jeg var hos dem i romjula. Broen min var på jobb, så dama hans og jeg hadde planlagt en koselig kveld. Den kvelden opplevde jeg noe. Vi hørte på musikk, ikke høyt, men bare sånn bakgrunsmusikk. Hun stod på kjøkkenet og lagde mat, og jeg hadde vært ute på verandaen og tatt meg en røyk. Tvn henger på veggen i stua deres, under der er det en lav hylle, med sterioanlegget øverst og en hylle under hvor det er stablet noen cder. Døra til verandaen er rett ved siden av tvn. Jeg gikk inn, og så føk det en cd ut fra hylla og landet på gulvet mellom 30-50 cm fra hylla. Jeg så den føk ut med stor kraft. Jeg tenkte først det var bassen, men det var rolig musikk, og musikken var lav som sagt. Så tenkte jeg at det måtte være noen av naboene som hadde dunket i veggen, eller en vaskemaskin var på i blokka. Men det virket ikke logisk det heller. Hylla er veggivegg med soverommet deres og de bor i første etasje.
Jeg fortalte dette til dama til broren min. Hun reagerte ikke nevneverdig, tror hun har blitt vant til sånt.
Dama hans har fortsatt å snakke om lyder etter dette.
Så døde moren til broren min. Det var brått og uventet, og hun var ung. Etter dette har dama hans hørt fryktelig mye. Hun hører stemmer når hun prøver å sove, hører dunkelyder og stemmer som hvisker navnet hennes. Logisk som jeg er, tenkte jeg at dette er bare noe som kommer med å miste noen nær seg. Selv om jeg egentlig hadde på følelsen av at dette ikke var noe naturlig forklaring på.
Så sov en felles venn av oss over hos dem. Han våknet tidlig, før broren min og dama hans, han satt seg opp i sofaen og så hørte han noen som dunket i spisebordet. Ordentlige kraftige dunk.
Et par dager senere ringer dama til broren min meg. Hun hadde stått inne på badet og hørte det dunke på baderomsdøra. Hun tenkte det var broren min som hadde kommet hjem og sa kom inn. Ingen kom inn. Hun åpnet døra, ingen stod utenfor og broren min var ikke hjemme.
Spørsmålet mitt er: finnes det noen naturlig forklaring? Om dette er spøkelser, er det noe å frykte?
Antall ord: 581

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2007 20:22
17
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Re: Leiligheten til broren min

Innlegg av martea »

Spirella skrev:Min bror kjøpte en leilighet for noen år siden. Var dødsbo og det hadde vært problemer med å selge den, så han fikk den billig.
Han har bodd der noen år, og det skjedde ikke noe spesielt de første årene. Broen min er som meg og tror ikke noe særlig på spøkelser. Det er alltid en naturlig forklaring. Men nå vet jeg ikke om det finnes noe naturlig forklaring lenger.
Dama hans flyttet inn for et års tid siden. Hun begynte å snakke om at hun hørte lyder når hun var alene hjemme. Jeg tar sånne ting med en klype salt, men trodde likevel på henne, siden hun er en troverdig person. Tenkte vel egentlig først at det kunne være naboer eller at det var naturlige lyder, som man kan høre i blokker.
Søsteren hennes er ofte på besøk, og også hun hører lyder. Og begge sier at det er noe der.
Jeg var hos dem i romjula. Broen min var på jobb, så dama hans og jeg hadde planlagt en koselig kveld. Den kvelden opplevde jeg noe. Vi hørte på musikk, ikke høyt, men bare sånn bakgrunsmusikk. Hun stod på kjøkkenet og lagde mat, og jeg hadde vært ute på verandaen og tatt meg en røyk. Tvn henger på veggen i stua deres, under der er det en lav hylle, med sterioanlegget øverst og en hylle under hvor det er stablet noen cder. Døra til verandaen er rett ved siden av tvn. Jeg gikk inn, og så føk det en cd ut fra hylla og landet på gulvet mellom 30-50 cm fra hylla. Jeg så den føk ut med stor kraft. Jeg tenkte først det var bassen, men det var rolig musikk, og musikken var lav som sagt. Så tenkte jeg at det måtte være noen av naboene som hadde dunket i veggen, eller en vaskemaskin var på i blokka. Men det virket ikke logisk det heller. Hylla er veggivegg med soverommet deres og de bor i første etasje.
Jeg fortalte dette til dama til broren min. Hun reagerte ikke nevneverdig, tror hun har blitt vant til sånt.
Dama hans har fortsatt å snakke om lyder etter dette.
Så døde moren til broren min. Det var brått og uventet, og hun var ung. Etter dette har dama hans hørt fryktelig mye. Hun hører stemmer når hun prøver å sove, hører dunkelyder og stemmer som hvisker navnet hennes. Logisk som jeg er, tenkte jeg at dette er bare noe som kommer med å miste noen nær seg. Selv om jeg egentlig hadde på følelsen av at dette ikke var noe naturlig forklaring på.
Så sov en felles venn av oss over hos dem. Han våknet tidlig, før broren min og dama hans, han satt seg opp i sofaen og så hørte han noen som dunket i spisebordet. Ordentlige kraftige dunk.
Et par dager senere ringer dama til broren min meg. Hun hadde stått inne på badet og hørte det dunke på baderomsdøra. Hun tenkte det var broren min som hadde kommet hjem og sa kom inn. Ingen kom inn. Hun åpnet døra, ingen stod utenfor og broren min var ikke hjemme.
Spørsmålet mitt er: finnes det noen naturlig forklaring? Om dette er spøkelser, er det noe å frykte?
Vell, det finnes vell ingen naturlig forklaring på alt. Jeg synes dette høres ut som et typisk spøkelse. Men det virker ikke som selve spøkelset som går igjen i huset er for "intenst", siden det har gått flere år uten at broren din har merket noe.

Når en person nær deg dør, er de ofte i nærheten. De gjør mange ganger skremmende ting, men de mener ikke noe vondt med det, de vil bare si at de er der. Etter man har skjønt at de enda er der, og at de fortsatt er glade i deg går de ofte videre, men de kan ofte komme på "besøk" for å passe på de som de har brydd seg om i livet. Men dette er ikke ett direkte et spøkelse som "går igjen".

Hvis dere prøver forsiktig å si ifra til gjenferdet der (dumt som det høres ut) at det skal være litt mer stille og slikt, og at det er greit det er der så lenge det ikke bråker og styrer, kan det faktisk hjelpe.

Det er ikke alle spøkelser som vill høre på deg, og fortsetter med det.
Men farlig er det iallefall ikke, bare irriterende.
:)
Antall ord: 798
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spirella
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2011 00:39
13

Innlegg av Spirella »

Takk for svar :) Nå har jeg ringt dama til broren min og fortalt hva du skrev. Hun mener at det kan være tanten hennes som er på besøk, siden det skjedde mye før moren til broren min døde og siden det ikke skjedde noe før hun flyttet inn. Tanten hennes døde for ca 5 år siden om jeg ikke husker feil, og de var veldig nærme hverandre.
Dama til broren broren min sa nå at hun følte seg roligere etter å ha hørt svaret ditt.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2007 20:22
17
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av martea »

Spirella skrev:Takk for svar :) Nå har jeg ringt dama til broren min og fortalt hva du skrev. Hun mener at det kan være tanten hennes som er på besøk, siden det skjedde mye før moren til broren min døde og siden det ikke skjedde noe før hun flyttet inn. Tanten hennes døde for ca 5 år siden om jeg ikke husker feil, og de var veldig nærme hverandre.
Dama til broren broren min sa nå at hun følte seg roligere etter å ha hørt svaret ditt.
Flott å kunne være til hjelp :)
Det kan virke som en ganske logisk forklaring, egentlig. Siden det var litt rart din bror ikke merket det.
Antall ord: 120
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links