Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSer plutselig klare bilder!

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Tomb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 30 Aug 2010 11:48
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Ser plutselig klare bilder!

Innlegg av Tomb »

Hei :mozilla_smile:

Dette går litt i bølgedaler. Men jeg har hatt det sånn som dette siden jeg var liten/ungdom.. Det er at når jeg ligger å skal slappe av eller prøve å sove så dukker det plutselig opp bilder foran øynene mine. Det er alt fra Nydelige landskap, utenomjordiske vesner/ ailiens, Pene mønstre og fargesammensetninger som hadde blitt fine abstrakte bilder.. Og da er det vanskelig å få sove! Noen ganger ansikter som jeg ikke kjenner.. Det har også hent at etter jeg feks har vert opptatt av musikk. Og ønsket skikkelig at jeg kunne lage noe selv en gang at jeg har hørt musikk og kjempefine toner i hodet. Det bare dukker opp som lyn fra klar himmel.. Jeg bare må få malt eller få det ut på en eller annen måte he he!
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Ser plutselig klare bilder!

Innlegg av karina »

Jeg har det akkurat sånn selv. Alt jeg ser er veldig fotografi-aktig, bortsett fra noen ganger, hvor det er mer som en liten film, hvor folk jeg ser f eks prater eller beveger seg. Noen sier at dette er såkalt remote viewing, hvilket jeg ikke vet så mye om. Men du finner sikkert noe om det hvis du søker her i gamle tråder.

Personlig tror jeg at dette kanskje er noe som skjer enkelte mennesker når man ligger på randen av våken og sovende tilstand. Blir litt som å drømme mens man ikke sover.

Det eneste som kunne motbevise den teorien er hvis vi fant ut om noe av det vi ser faktisk fins på ordentlig. Men det er jo ikke så godt å vite.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Semilanceata
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 21 Mar 2011 21:02
13

Re: Ser plutselig klare bilder!

Innlegg av Semilanceata »

Disse (bevegelige) bildene bak øyelokkene dere forteller om er nøyaktig det samme som brukere av psykedeliske stoffer/enteogener som LSD, sopp osv opplever under påvirkning. Dette blir da kalt for CEVs (closed eye visuals).
http://en.wikipedia.org/wiki/Closed-eye_hallucination
Og ja, kan godt skjønne at trådstarter har problemer med å sove med disse bildene bak øynene! Hehe, må være litt småkjipt hvis det ikke kan kontrolleres og man er skikkelig trøtt.

Morsomt å sammenligne stoffkulturen med New Age kulturen, da det ofte egentlig er de samme fenomenene det blir snakket om, bare at de har litt forskjellig synspunkt på ting. Angående fenomenet med disse bildene bak øyelokkende vil en typisk LSD bruker omtale det som "Wow, opplevde heftige CEVs", mens en typisk New Ager vil snakke om en fullstendig åpning av "det tredje øyet" og chakraer.

Og en ting jeg har lurt på en stund, når klarsynte sier de "får inn bilder", er det da nettop disse bildene/filmsnuttene bak øyelokkene de snakker om?
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Ser plutselig klare bilder!

Innlegg av karina »

Wow, har aldri visst at folk som bruker stoff har sånne bilder... Jeg har det ikke hver gang jeg skal sove, men kanskje en gang i måneden sånn omtrent. Opplever det ikke som plagsomt, mer interessant, bortsett fra av og til når jeg ser et skummelt ansikt eller noe sånt.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Re: Ser plutselig klare bilder!

Innlegg av Arven »

Jeg ser også bilder men det er nesten som malerier hvor flatene er brutt opp i "penselstrøk". det hender jeg tegner ned det jeg ser i en skissebok hvis det kommer bilder jeg syns er spesielle. Disse kan jeg bruke til tegninger seinere. :mozilla_smile:
Antall ord: 46
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Ser plutselig klare bilder!

Innlegg av karina »

Wow det hørtes pent ut! :)

Jeg har noe lignende for det også faktisk, men det er mer hvis jeg "klemmer" på øyenlokkene mens de er lukkede. Da dukker det ofte opp mønstre som svever forbi. Det er umulig å se hva det egentlig er. Masse farger og kjempepent!
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tomb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 30 Aug 2010 11:48
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: Ser plutselig klare bilder!

Innlegg av Tomb »

Det er ihvertfall ikke noe stoff eller LSD her he he! Jeg vet ikke helt hvordan de som bruker det opplever ting.

Jeg også syns det er spennende!:) Og helt likt som Arven skriver:) Og tenkte at jeg kanskje bare kan bruke dem til å male litt bilder eller noe annet. Kanskje jeg bare er så heldig å ha en hjelper som er snill og gir meg ferdige ideer og bilder jeg kan bruke he he.. Men i natt så var det ganske tydelige bilder og jeg klarte faktisk å " zoome" inn på detaljer også. Det er første gangen!! Det skjer ikke hver natt men det kan komme i perioder. Og når jeg drømmer så har jeg også klart å styre drømmen til en viss grad.

Og har det helt likt med de ansiktene! Noen ganger er de bare skikkelig stygge og det er ikke noe artig. Andre ganger har jeg plutselig hørt ord og lignende. Slått opp nå nettet og funnet ut av at de betyr noe. En natt jeg skulle sove så hørte jeg plutselig " Greenstone usa" det er akkurat som med bildene og jeg skvetter litt. Så sto jeg opp og slo opp på nettet og så viser det seg at det er et sted som heter det. En annen gang hørte jeg et merkelig navn.. som jeg har glemt nå. Men det var vist navnet på en Afrikansk stamme i Kongo tror jeg.. Eller et av de afrikanske landene. Husker ikke helt.. for jeg tenkte at hva har jeg med dem å gjøre og tenkte ikke noe mere over det he he..

Det med at de bildene bak øyelokket er det de synske opplever vet jeg ikke helt.. Men vil tro det. En blanding av bilder,følelser,smak, fornemmelser osv. Jeg har hatt noen episoder selv med dette som har stemt. Og jeg har sanndrømt en del..
Antall ord: 317

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Ser plutselig klare bilder!

Innlegg av Nattstjerne »

jeg må bare si at jeg ble så glad når jeg fann denne tråden her! og at det er flere som har det sånn som meg!;O)

Jeg har alltid hatt dette akkurat som du trådskriver og dere andre skriver om bilder og filmsnutter.Har alltid lurt på hva dette er.Det er bilder,filmsnutter,fremmede mennesker,dyr,landskaper,stemmesurr,lyder og akkurat som om jeg kan følge noens liv hjemme i min egen stue.Dette er noe jeg ikke kan kontrollere og det hender når jeg bare slapper av.Sist var det litt merkelig for jeg såg en fyr som gikk på ski og fallt litt og så dro han hjem og jeg kunne følge bilen hans helt til huset der han gikk inn..en annen gang såg jeg at han hadde en annen bil enn sist.Merkelige greier :shock:

Går ikke på noe stoff og har skjekket meg for psykiske sykdommer.Så antar at dette er en form for klarsynthet tror jeg eller synskhet.Men desse bildene kunne jo vært litt til nytte når en først skal ha dei?skjønner ikke helt poenget med å se alt dette men spennende er det jo.Har dere merket at det blir svekket når en har feber?
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Ser plutselig klare bilder!

Innlegg av karina »

Hm det virker veldig likt det vi opplever alle sammen syns jeg. Jeg har også mye sanndrømmer og har også opplevd å høre ting i disse bildene, også har jeg også sjekket på nettet etterpå og funnet det ordet jeg har hørt. Men det er jo alltid vanskelig å vite, jeg begynner jo å tenke med en gang at jeg har hørt det et eller annet sted og bare registrert det på underbevisst nivå. Men interessant at du sier at du klarer å zoome eller styre bildene, det har aldri jeg opplevd.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Re: Ser plutselig klare bilder!

Innlegg av Arven »

Jeg tror det er i grenselandet mellom søvn og våken tilstand det åndelige og klarsynet er sterkest for da er fornuft og kontroll svakest. Jeg har hatt noen klarsyn. En tid før 11 sep i usa så jeg et bilde av en himmel full av fly. Tenkte ikke over det da men stusset etterpå da ulykken var et faktum. For en stund siden så jeg et bilde av kaninen min, liggende død på siden. Da jeg kom ut lå den slik jeg hadde sett og den var død. Jeg har også sett ansiktet på en dame jeg ikke hadde sett før men som jeg senere så i en avis da hun ble intervjuet fordi hun hadde begynt å jobbe som healer, men som oftest er det kunst og symbolikk. Mange pene og flotte syn. Mange blir værende i boka mi men noen, de som jeg føler sterkest for har jeg laget bilder av som jeg har på veggen. Artig at det er flere som har det sånn :mozilla_smile:
Antall ord: 177
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links