Min onkel Borger lå for døden, Vi hadde diskutert mye om hva som ville skje etter døden.
Vi ble enige om ,at dersom det var mulig, så skulle han ta kontakt med meg etter at han var død.
Han trodde det ville være vanskelig p.g.a. at han mente jeg var for " skvetten", men han skulle prøve.
Borger døde ca. kl 0200, min kone og jeg var på besøk hos noen venner så vi fikk ikke beskje før ca. kl 0900 dagen etter. Klokken ca, 1100 ringte vår sønn oss og spurte om onkel Borger var død.
Mamma bekreftet at han var død, men spurte samtidig om grunnen til at han hadde ringt.
Jo, sier min sønn (Geir), jeg sto på kjøkkenet ( ca.10/30) og plutselig så står Onkel Borger rett utenfor vinduet (1.etg)
Geir sa til onkel Borger at han skulle komme å låse opp døra slik at han kunne komme inn, men da sier Borger at det behøvde han ikke " for du forstår det Geir, at jeg har ikke lov til å være her"
og så forsvant Borger.
Noe klarere kan det vel ikke gå an å få bekreftet at det er ett liv etter døden.
Har du / dere noen tilsvarende opplevelse?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Liv etter døden
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: Liv etter døden
Jeg har dessverre aldri opplevd noe sånt. Men hadde jeg opplevd det sønnen din opplevde, ville det vært en oppvekkelse for meg, absolutt :mozilla_smile:
Antall ord: 28
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Hvis man tenker at reinkarnasjon er mulig, så ser jeg ikke det usannsynlige i at det er et liv etter døden. Hva man legger i begrepet "liv" blir jo noe annet.
Det jeg tror er at bevissthet har evnen til å forflytte seg og forandre seg.
Bare gjennom mitt eget liv, så er jeg nå idag en helt annen person enn jeg var for ti år siden.
Hvis alt annet er under konstant forandring, så tror jeg også at bevisstheten er det.
Bevisstheten kan flytte seg utenfor kroppen, det er jeg helt sikker på.
Så hvis man tar utgangspunkt i at sjel og kropp kan la seg adskilles, så er det enda lettere å forestille seg at noe i allefall forsetter etter livet. Hvor lenge det varer er vel vanskelig å si.
Det jeg tror er at bevissthet har evnen til å forflytte seg og forandre seg.
Bare gjennom mitt eget liv, så er jeg nå idag en helt annen person enn jeg var for ti år siden.
Hvis alt annet er under konstant forandring, så tror jeg også at bevisstheten er det.
Bevisstheten kan flytte seg utenfor kroppen, det er jeg helt sikker på.
Så hvis man tar utgangspunkt i at sjel og kropp kan la seg adskilles, så er det enda lettere å forestille seg at noe i allefall forsetter etter livet. Hvor lenge det varer er vel vanskelig å si.
Antall ord: 130
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Tror på reinkarnasjon og liv etter døden jeg også. Glemmer aldri det mormor sa til meg i drømmen påfølgende natt hun døde,og heller glemmer jeg aldri min datters tårer da hun fortalte om min kjære eks svigerinne,som kom til datteren min i drømme,for liksom å trøste henne. Datteren min fortalte at "Anne" hadde sagt til henne at hun ikke skulle være trist for at hun var død,da hun hadde det godt nå,og smertene fantes ikke mer. Datteren min beskrev dessuten hva "Anne" hadde på seg i drømmen,og den morgenkåpen,materiale og farge kjente jeg igjen. Datteren min hadde ikke sett denne i det hele tatt! Så ja-det er noe etterpå,det er jeg overbevist om,og godt er det å tenke på
Antall ord: 140
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Spørsmålet om liv etter døden, - er faktisk avhengig av hvilke kriterier vi setter for liv !
Dersom vi snakker om liv som en levende kropp ( dvs blodomløp, pusting, fordøyelse ( eller omsetning av næring), osv, vil jeg si nei. Er man død så er man død, om man ikke er i nærheten av en som kan vekke døde.... ( idag ; ambulansepersonell, leger osv, )
Men dersom vi snakker om PERSONLIGHETEN - det som gjør at vi er forskjellige, både i væremåte og tankegang, ( også blant eneggede tvillinger - selv om de kan være mye like i personlighet også )
så blir bildet et annet...
Vi kan idag se at hjernen "tenker" - dvs vi kan se mønstre i hjernen som samsvarer med hva personen ser på.
Vi kan også se til en viss grad hva hjernen er opptatt med ( tenker på / jobber med), da det er forskjelige deler av hjernen som aktiveres ved forskjellige oppgaver.
Men la oss komme med en "litt spesiell" sammenligning :
Med måleinstrumenter kan vi idag måle inne i en PC, og se hva som skjer, og hvordan vi får PC til å gjøre forskjellige oppgaver.
Tenk tanken :
Tastatur , Mikrofon / linjeinngang, osv : Input-utstyr, ( ører, øyne, følelse)
Skjerm , Høytaler, Skriver, osv : Output : Snakk, skriving, tegning, tegnspråk
Selve CPU (Prosessor) / lagringsenhet, osv - hjernen.
I tilfellet med en PC , må det menneskelig inngripen inn for at noe skal skje,
pc må lages, strøm må skaffes, osv. Men når den er igang kan den gjøre utrolige ting !
Dersom vi snakker om sjel og ånd, - blir menneskekroppen noe lignende,
en maskin som gjør det sjela bestemmer...
Et annet bilde er en BIL. ( som i bil = kropp )
Sålenge det ikke er noen som styrer bilen, vil den være "død".
Idet man setter seg inn, - og starter - kommer det "liv" i bilen.
Sett utenfra - så :
"puster bilen" - den trekker inn luft,
den spiser - må ha drivstoff)
beveger seg - kjører
Har hjerte - motoren - hvis motoren ikke går, står bilen.
osv,.
Hva om menneskekroppen er "åndens bil" ?
At når ånden går ut av mennesket, - stopper det - og er dødt.
(når mennesket slår av og går ut av bilen - stopper den - og er "død")
Og vi vet at mennesker ofte har flere biler igjennom livet, -
har ånden flere "mennesker" i sitt liv - reinkarnasjon ?
Bare en tanke prosess, - men tenk på det....
HVA er LIV ?
Det er det som er spørsmålet du må svare på FØR du kan spørre :
ER det liv etter døden ?
( for å svare på det opprinnelige spørsmålet ; Ja, jeg tror absolutt det )
Ha en fin og tankefylt kveld !
A
Dersom vi snakker om liv som en levende kropp ( dvs blodomløp, pusting, fordøyelse ( eller omsetning av næring), osv, vil jeg si nei. Er man død så er man død, om man ikke er i nærheten av en som kan vekke døde.... ( idag ; ambulansepersonell, leger osv, )
Men dersom vi snakker om PERSONLIGHETEN - det som gjør at vi er forskjellige, både i væremåte og tankegang, ( også blant eneggede tvillinger - selv om de kan være mye like i personlighet også )
Vi kan idag se at hjernen "tenker" - dvs vi kan se mønstre i hjernen som samsvarer med hva personen ser på.
Vi kan også se til en viss grad hva hjernen er opptatt med ( tenker på / jobber med), da det er forskjelige deler av hjernen som aktiveres ved forskjellige oppgaver.
Med måleinstrumenter kan vi idag måle inne i en PC, og se hva som skjer, og hvordan vi får PC til å gjøre forskjellige oppgaver.
Tenk tanken :
pc må lages, strøm må skaffes, osv. Men når den er igang kan den gjøre utrolige ting !
Sett utenfra - så :
beveger seg - kjører
osv,.
HVA er LIV ?
ER det liv etter døden ?
A
Antall ord: 463
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Hadde en fin kveld med mange fine tanker, takk skal du ha AsbjørnAsbjørn skrev:Spørsmålet om liv etter døden, - er faktisk avhengig av hvilke kriterier vi setter for liv !
Tenk tanken :
Sett utenfra - så :
beveger seg - kjører
osv,.
HVA er LIV ?
ER det liv etter døden ?
A
Antall ord: 480
Hide post links |
- Liv etter døden
Dette er vel det som kalles varslerer, ånder som viser seg 1-2 ganger f.eks når de dør eller for å varsle om farer.
Antall ord: 26
Hide post links |