Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerÅ skille mellom hjelper og spøkelse?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
minask
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 12 Feb 2011 13:58
13

Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av minask »

For 15 år siden bodde jeg i et kollektiv i et gammelt hus i Lier. I huset var en bratt, bred og svingete trapp opp til 2.etg. Nederst hang det et stort speil på veggen...
I dette speilet så jeg utrolig tydelig en gammel, streng frue titte på meg( husker henne som om det skulle vært i går) Jeg var 100 % overbevist om at det var min hjelper som viste seg, men nå i ettertid undrer jeg om hun kan ha vært der av andre grunner. Jeg har ikke sett henne siden.

Så hvordan kan man skille mellom hjelper og spøkelse?
Kan jeg se min hjelper om jeg virkelig ønsker det?
Er det noen som kan anbefale et medium som kan bistå?

Hilsen Mina
Antall ord: 129
Da det ville virke brautende å bruke sykkelbjella, valgte han påkjørsel bakfra...
Tristesser i utvalg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av kristiane »

Selv om jeg personlig er spiritualist kan jeg egentlig ikke gi deg et konkret svar på dette,da man kan oppleve et "spøkelse"(altså et avtrykk av gammel energi av en avdød),på denne måten. Samtidig kan man også se sin hjelper(skytsengel,guide) slik du gjorde. Uansett kan jeg ikke gi deg noe konkret svar.

Mennesker har fortalt at de har sett "både det ene og andre",og i forskjellig form,alt fra mørke skygger til mer eller mindre klare menneskeskikkelser-og følgelig lurt på hva dette egentlig er.
Et kjent medium forklarer denne forskjellen på hvem dette kan være,ved å si det slik:"Et spøkelse vil vise seg ,men forsvinne like fort,mens en hjelper(guide,skytsengel) derimot,vil stoppe opp og se på deg". Etter min egen personlige oppfatning tror jeg dette muligens er riktig. En hjelper er jo hos deg for å passe på,støtte,se at man har det bra,i forskjellige situasjoner. Dette er en tidligere nær venn eller et tidligere kjært familiemedlem,som tross alt har bånd til den som opplever,selv om det kanskje har gått lang tid siden vedkommende gikk over til den andre siden. da konkluderer jeg med det at det i såfall ikke ville være noe underlig at din hjelper stoppet opp og kikket på deg. Så-kanskje var det et "spøkelse" eller en av dine hjelpere. Hva tror du forresten selv?

Mvh
Kristiane.
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av Asbjørn »

Forskjellen er hovedsaklig ;
De fleste blir ikke redd når en Hjelper viser seg. Forundret, ja, men redd, nei.
Hjelperene viser seg somregel ikke, om de vet du blir skremt...

Spøkelser ( ånder ) derimot oppfører seg annerledes, - og man kan også føle kulde / negativ energi fra disse.

Gjengangere - dvs avtrykk - ånden er der ikke lenger, - det er mer som et opptak :
Disse gjentar det samme hver gang, i et fast mønster. Det blir som å se samme filmen flere ganger i påvente at helten ikke skal overkjøres av toget...
( her og kan man kjenne kulde / følelser, - men dette er "gjentagelse" )

A
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av kristiane »

Glemte å fortelle trådstarter at hjelpere ikke viser seg dersom du er redd for å se,nettopp på grunn av at de ikke ønsker å skremme. Er man litt skvetten av seg,er de svært forsiktig med å gi seg til kjenne overhodet. Man må være "klar og moden" for det-og de viser seg ikke bare fordi og for hver gang noen ønsker det ;)
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av Alvejenta »

Husker du hva du følte da du så henne den gangen?
Første gang jeg så min hjelper var for mange år siden og i en periode da jeg var, tross min unge alder, svært opptatt av det paranormale. Det at han kom til meg da, uten at jeg hadde bedt om det, tror jeg var for å passe på,
- han sto ved soveromsdøren min i lang tid, som for å se til at ikke noe kunne skade meg.
Jeg skal innrømme at jeg ble redd den gangen, men i ettertid har jeg gått gjennom hendelsen i tankene mine flere ganger, og kommet frem til at det han utstrålte, var trygghet og omtanke.

Om du vil kan jeg kanskje hjelpe deg å finne ut litt om din(e) hjelper(e) :)
Antall ord: 133
Mystica Eterna

Carpe diem quam minimum credula postero

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror at hjelpere kan både være Ånder som aldri har hatt fysisk kropp, som natur Ånder, Engler og så videre, men jeg tror også at de kan være spøkelser. En av mine hjelpere er hunden jeg hadde som barn. Hans navn er Sjakko og jeg føler at han fremdeles er med meg.
Antall ord: 58
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av Alvejenta »

Tror nok ikke det er mulig at "spøkelser" kan være hjelpere. Men at avdøde som har gått gjennom lyset kan komme tilbake som hjelpere/beskyttere, ja det er helt klart :)
Antall ord: 34
Mystica Eterna

Carpe diem quam minimum credula postero

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Re: Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av Arven »

kristiane skrev:. En hjelper er jo hos deg for å passe på,støtte,se at man har det bra,i forskjellige situasjoner. Dette er en tidligere nær venn eller et tidligere kjært familiemedlem,som tross alt har bånd til den som opplever,selv om det kanskje har gått lang tid siden vedkommende gikk over til den andre siden. da konkluderer jeg med det at det i såfall ikke ville være noe underlig at din hjelper stoppet opp og kikket på deg. .
Kanskje du kan finne henne på gamle familiebilder ? jeg tenker oldemor, tippoldemor ...
Antall ord: 99
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av zind »

Signer de som sier at en hjelper/guide ikke ville skremt deg ved å vise seg. Min opplevelse var slik at jeg senser nærværet sterkt i to uker før jeg ble kontaktet, og jeg er sikker på at det ble gjort slik for at jeg skulle få muligheten til å styre ting selv. Det var først når jeg snudde meg og spurte "hvem er du!!?" at jeg fikk svar, og det er til dags dato den mest kjærlighetsfulle og sterkeste opplevelsen jeg har hatt. (over 10 år siden nå - og vi har fortsatt kontakt ;) )

Jeg er kanskje litt slem nå, men jeg ser ikke på bestemødre og avdøde kjære som hjelpere. For meg virket det fullstendig ulogisk med hjelpere som ikke er flere hakk foran i utviklingen, eller har høyere frekvens om du vil. Da mener jeg ikke å avfeie bestemødrene altså, men de tror jeg er der på "besøk" og gjerne for å gi bekreftelse og si "her er jeg". hjelpere skal kunne testes og stilles krav til, de skal uten tvil handle etter det høyeste og beste for deg, og det meste av slik veiledning skjer nok telepatisk uten at vi som regel merker det. Den gode ideen som plutselig dukket opp, intuisjonen som fortalte deg noe..

Synes du oppriktig skal spørre om svar jeg trådstarter, og stol kun på deg selv "ask and ye shall receive". Jeg tror de som er der for å hjelpe kan variere etter hvor du er i livet, så det er ikke usannsynlig at det kan ha vært en hjelper (i allefall en som ville hjelpe? Eller ha hjelp?) og selv om du ikke opplever at vedkommende er rundt deg lenger
Antall ord: 290
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Re: Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av Arven »

Veldig spennende å lese dine svar Zind :mozilla_smile: .Hva mener du med å teste en hjelper ?
Antall ord: 15
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av zind »

Arven skrev:Veldig spennende å lese dine svar Zind :mozilla_smile: .Hva mener du med å teste en hjelper ?
Oi, hadde visst helt glemt bort denne tråden, sorry!

Jeg mener at en hver som skal veilede deg åndelig, enten det er en fysisk person eller en hjelper, bør det stilles krav til - en som ønsker deg godt og opererer på en høy frekvens vil forstå og sette pris på at man stiller spørsmål. Alle svarene ligger jo til syvende og sist i deg selv, og det vil en åndelig veileder forstå. Man skal ha respekt og en dose ydmykhet er ikke å forakte, men min erfaring tilsier at det er mye humor i kommunikasjon fra andre dimensjoner og at man kommer lengre med å ikke ta alt dødens seriøst :) Spør og grav, be om "bevis" og tegn, en som virkelig kan hjelpe vil være i stand til å gi deg dette, mener nå jeg
Antall ord: 158
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av Arven »

Tusen takk for svar ! Veldig bedre sent enn aldri :mozilla_wink:
Antall ord: 11
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Å skille mellom hjelper og spøkelse?

Innlegg av Nephandi »

Tror nok ikke det er mulig at "spøkelser" kan være hjelpere. Men at avdøde som har gått gjennom lyset kan komme tilbake som hjelpere/beskyttere, ja det er helt klart :)
Semantikk, jeg vil vel kalle alle avdøde Ånder for spøkelser samme hvor de har vert eller ikke vert. For meg er et spøkelse en menneskelig sjel eller energiavtrykk, mens en Ånd generelt aldri har vert et menneske, så enten Ånden har vert i etterlivet eller ikke så er det fremdeles et spøkelse, spøkelse betyr å gå igjen eller å bedrive trolldom, hvis vi bruker det Engelske ordet Ghost så kommer det fra det eldere ordet gast som videre kommer fra det Tyske ordet gaistaz som via diverse andre ord som det stammer fra betyr han som er rasende, men det utviklet seg ettervert til å bety det som animerer eller kort og greit Ånd. Egentlig betyr Ghost en hver form for Ånd men via vanelig bruk så betyr det en menneskelig Ånd. Men sigjen semantikk. Jeg tror også at ikke alle spøkelser skall inn i lyset, jeg tror mange faktisk er lykkeligere og kan utrette mer når de er jordbundende.
Glemte å fortelle trådstarter at hjelpere ikke viser seg dersom du er redd for å se,nettopp på grunn av at de ikke ønsker å skremme. Er man litt skvetten av seg,er de svært forsiktig med å gi seg til kjenne overhodet. Man må være "klar og moden" for det-og de viser seg ikke bare fordi og for hver gang noen ønsker det ;)
Med mindre det du trenger er et skikkelig kvepp for å komme deg på rett vei. Det er ikke alle hjelpere som går så stille i dørene. :)
Antall ord: 290
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links