Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKontakte ånder?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TanteNegativ
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Sep 2010 18:56
14

Kontakte ånder?

Innlegg av TanteNegativ »

Heihei !
Jeg har hørt at det er mange erfarne folk her, og jeg har da lagt ett tidligere emne, og da fikk jeg tips i å spør dere ! :)
Så. Spørsmålet mitt var vell egentlig om noen vil forklare til meg om man kan kontakte ånder uten spiritisme og alt det tullet der. Så håper noen vil ta seg tid til å forklare det til meg ! :)
Da hadde jeg blitt evig takknemlig ! :notworthy:
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Kontakte ånder?

Innlegg av Lilja »

Hei.

Troen på at ånder finnes, og at disse kan kontaktes, er vel noe av selve definisjonen på spiritisme. Så det å få til noen kontakt uten, skal vel vanskelig la seg gjøres.
Antar du mente Ouija-brett og lignende "tull" som mange leker seg med? Måtte bare spikke noen fliser... ;)

Jeg har ikke den store erfaringen med åndekontakt, men har da noen synspunkter.

Det viktigste først: Meditasjon! Det er visst alfa og omega, i følge dem som har greie på slikt.
(og der det stopper for min del, jeg får ikke det helt til :roll: :lol: )
Men det er unektelig viktig med ro, både rundt deg og inni deg. Bakgrunnsstøy gjør all kommunikasjon vanskeligere.

Dessuten: Tro ikke at det bare er å bestille en samtale, da blir du mest sannsynlig skuffet. Ingen kan tvinge en ånd til å komme igjennom, det velger de selv.
Det er heller ikke sikkert at du får kontakt i den formen du i utgangspunktet har sett for deg. Ånder kan vise seg for deg fysisk, som syn eller berøring, eller med lyd, lukt, varme/kulde, som tanker, i drømmer etc. etc.
Jeg tror også at Ouija-brett kan være et hjelpemiddel, på lik linje med pendler, krystallkuler og alt annet folk velger å bruke, men at slike hjelpemidler ikke er det avgjørende når det gjelder å få kontakt.

Til slutt vil jeg be deg spørre deg selv om hvorfor du ønsker denne type kontakt, og tenke igjennom hvorvidt du virkelig ønsker dette, annet enn for spenningens skyld. Intensjonen bak er viktig!

Dette var vel ikke helt den "oppskriften" du ba om, så vi får håpe noen med mer erfaring enn meg kan tilføye noe ;) Også vil jeg presisere at dette kun er mine tanker rundt temaet. Fasiten sitter jeg ikke på!

Lykke til! Mvh Lilja.
Antall ord: 312

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2009 19:13
15
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Innlegg av Divine Spirit »

TanteNegativ skrev:Heihei !
Jeg har hørt at det er mange erfarne folk her, og jeg har da lagt ett tidligere emne, og da fikk jeg tips i å spør dere ! :)
Så. Spørsmålet mitt var vell egentlig om noen vil forklare til meg om man kan kontakte ånder uten spiritisme og alt det tullet der. Så håper noen vil ta seg tid til å forklare det til meg ! :)
Da hadde jeg blitt evig takknemlig ! :notworthy:
Begynner med dette:
Spiritisme=Læren om ånder.
Så om man mener at der er tull, så har man ikke så stor mulighet til å få kontakt med noe(n) som helst.

Det å tro at man kan ta en snarvei for å oppnå kontakt med åndelige energier faller i sin urimlighet. Det blir litt som å spørre om man kan bli forballproff i Manchester United uten å kunne spille fotball...

Når det er sagt så kan man uten noen som helst erfaring oppnå en hviss kontakt. Men det trengs som regel mer trening før man får en kontakt som gir noe. Det å leke med et Oujja-brett kan i beste fall gi en skummel opplevelse. Men anbefalles ikke til noen. Man må helst vite litt mer før man tar ibruk et slikt hjelpemiddel, og når man vet litt mer så bruker man ikke et Ouijja-brett...

Meditasjon som er nevnt over, er den enkleste og raskeste veien. Kjøp en CD-plate med guidet meditasjon. Eller finn gratis meditasjoner på nettet. Du finner gratis meditasjoner blandt annet her:

http://www.divine-spirit.no
http://www.morten-eriksen.no

Lykke til! :)
Antall ord: 268
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Innlegg av Thulr »

Hei TanteNegativ. Jeg vet ikke om kallenavnet ditt gjenspeiler din holdning generelt men om jeg skal gi et råd, så er det at du forholder deg positiv når du skal kontakte avdøde.

Spiritismen bør ikke ha noe med det negative å gjøre. Altfor ofte er det motstandere av det å kontakte diskarnerte eksistenser som prøver å forestille folk dette. At dette er noe "farlig" noe. Noe man ikke bør befatte seg med. "Man må ikke gjøre sånt"..

Så lenge man setter seg inn i ting på forhånd og vet hva man holder på med, så vil det negative holde seg borte. Det har med ens egen innstilling å gjøre. Spritisme bør ikke ha noe med tungsinn og negativitet å gjøre. Så om man vil kontakte avdøde må man forholde seg positiv og tolerant (men ikke naiv), ikke bare til åndene men også til metodene. Om man er intolerant vil det påvirke i negativ retning.
Antall ord: 164
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TanteNegativ
Nybegynner
Nybegynner
14

Kanskje jeg forklare litt feil med "spiritisme og det tuller der". Jeg har hatt spiritisme, og jeg tror fullt på det.

Kallenavnet mitt var bare noe jeg fant på i en rask tankegang. Det gjenspeiler ikke holdningen min i det hele tatt. Jeg er jo positiv når det gjelder det innenfor dette. Jeg er jo bare en såkalt "nybegynner", så jeg er ofte innpå og sjekker forumet.
Og igår fant jeg en måte jeg kunne bruke. Nemlig automatskrift. Jeg har bare lest mye om det, og igår fant jeg ut at jeg skulle prøve det, så det endte med at jeg satt å mediterte i nesten 20 min før jeg altså utførte dette. Så dette skal jeg fortsette med, og håper på at jeg får kontakt med noen ånder gjennom automatskrift ! :)

Men tusen takk for svar, ivertfall :D
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Thulr »

Høres spennende ut det der TanteNegativ. ;)
Når det gjelder spiritisme har jeg brukt flere metoder, og ouja-brettet funket på første forsøk. :)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TanteNegativ
Nybegynner
Nybegynner
14

Det er kjempespennende ! :)

Har prøvd det ett par ganger nå, men får bare ikke "kontakt" med noen.. Noen som har gjort dette en stund, og har noen tips til meg? :)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Thulr »

Jeg har ikke holdt på så mye med automatskrift. Mest andre metoder. Jeg har et visst utviklet mediumskap som gjør at jeg kan kommunisere med den andre siden. Om det er medfødt eller ikke, vet jeg ikke. Når det gjelder automatskrift kreves det en meditasjonsaktig mental prosess som er vanskelig å forklare, og som jeg helt klart må utvikle bedre.

Jeg ba en bestemt ånd om å tegne et symbol han skulle velge selv, ved hjelp av min hånd. Det gikk VELDIG langsomt, men han greide oppgaven. Og etter å ha holdt på med dette en stund følte jeg at energen min ble tappet.

Kan sikkert utvikle meg videre på dette feltet. Trening, trening og atter trening er vel det som skal til. ;)
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links