Er det noen som har hørt noen historier fra Stjørdal og mot Trondheim i det siste? Noen myter, eller uforklarlige hendelser?
Er jo en myte som handler om Gjevingåsen også da. Den veien som går mot stjørdal fra Hommelvik. Men kommer an på om man kjører tunnelen, eller den gamle veien. Om du kjører den gamle veien, så kan det godt hende at du får et glimt av " Brura "
Det er forskjellige historier som går igjen om dette. Ei brur ( som kommer fra gammelt, som rett og slett betyr brud, ) Skulle gifte seg og på en eller annen måte ble hun slengt inn i fjellveggen. Har ikke hørt så mye av historien. Men det må være regn, og to biler som må møtes, så kan man se brura. Min far har sett henne, og det har til og med stått i avisen.
Men så har det seg slik at de fikk gatelys etter hvert, og etter det var det ikke mange som så henne. Når jeg tenker på det så er det litt synd. Var jo litt nifst dette.
Men noen som vet mer om dette?
Eller noen andre myter og historier?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Noen som har hørt noe?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Re: Noen som har hørt noe?
Heihei!
Du må sjekke ut Spøkeguiden på siden her, der står det en del informasjon om hvor det skal spøke i Sør-Trøndelag!
Bor selv i Trondheim, og har opplevd nærvær når jeg har vært på steder hvor det visstnok skal gå igjen, men har ikke opplevd noe særlig spesielt selv, selv om det kanskje hadde vært en fin erfaring å få med seg.
Du må sjekke ut Spøkeguiden på siden her, der står det en del informasjon om hvor det skal spøke i Sør-Trøndelag!
Bor selv i Trondheim, og har opplevd nærvær når jeg har vært på steder hvor det visstnok skal gå igjen, men har ikke opplevd noe særlig spesielt selv, selv om det kanskje hadde vært en fin erfaring å få med seg.
Antall ord: 74
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |