Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserevner og familie

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Glør1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 23 Okt 2003 23:07
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Glør1 »

Det med at "evner" arves, tror jeg har mye med hvordan familiens syn på dette er. Om familien mor/far/onkel/bestefar har vært åpne for sine evner så blir nok barna tatt imot med en åpenhet som gjør at en ikke er redd for å ta fram sine evner igjen.

Tror også alle er født med evner, men selv om bestemor og mor er healere behøver jo ikke du å være det. Men man blir vel mer åpen for ting. Du trenger ikke å være healer, men kanskje du er kunstner eller forfatter, treskjærer musiker eller danser. Dette er evner som får ut emosjonelle ting som påvirker omverdnen like mye som healere og klarsynte vil jeg si.

At flere og flere tar fram sine evner i dag har nok med oppvåkning å gjøre. Den alternative livsstilen og tanken er noe "alle" ser ut til å søke. Og i dag er det "lov" og man blir ikke uglesett som før i tiden.
Antall ord: 170
there's no teacher who can teach anything new, he can just help us remember the things we always knew...
michael cretu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg synes det var kloke ord Irmelena siterte fra Marion D.J. At alle har evner, men ikke alle skal (eller kan) bruke dem.
Jeg mener potensialet ligger i alle familier....selv "de beste familier" :lol:
Antall ord: 35
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: evner og familie

Innlegg av Xpirit »

miljø er en mer avgjørende faktor enn gener.

jeg tror at evner har ikke godt av å nedprioriteres, om moren din har evner eller ikke.

evner har godt av å bli stimulert frem vedlikeholdt, hvis ikke hjelper det ikke om du hadde hatt tredve spåkoner i familien.


akkurat som: en aggressiv mann kan få et aggressivt barn og et rolig barn. og en rolig mann kan få både et aggressivt og et rolig barn.

men at du blir mer ømfindtelig for aggressivitet eller "evner" pga det ligger i familien går gjerne an, men det er det miljøet du er i som avgjør hvordan du forholder deg til evnene dine. tror jeg veldig. :)
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: evner og familie

Innlegg av Asbjørn »

Xpirit skrev:miljø er en mer avgjørende faktor enn gener.
men at du blir mer ømfindtelig for aggressivitet eller "evner" pga det ligger i familien går gjerne an, men det er det miljøet du er i som avgjør hvordan du forholder deg til evnene dine. tror jeg veldig. :)
Du har absolutt ett poeng her :
Hvis dine foreldre tror på evner, så er det større sjanse for at du blir oppforstret med den troen.

Dersom foreldrene ikke har troen, blir evnene avvist som fantasi, og undertrykkes.

Men dermed er det ikke sagt at ikke foreldrene kan ha "gener" som fremmer synskhet ? ;-)

Asbjørn.
pr 15 Mai 2005:
Root: open (25%)
Sacral: open (25%)
Navel: open (43%)
Heart: open (18%)
Throat: open (43%)
Third Eye:open (37%)
Crown: open (25%)
Chakra test
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Hmm. er vel ganske kjedelig her da. Siden jeg har ingen i familien som trur på sånt av det jeg veit.
Så derfor jeg syns det er fint med paranormal ^^
Nesten som en overnaturlig familie :P
Antall ord: 36
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links