Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserevner og familie

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

evner og familie

Innlegg av Roy A »

Selv om du kommer fra en klarsynt familie, kan det da spille inn på evnene dine?

Selv om oldefaren, bestefaren faren din er synsk behøver ikke du og være det og? Det kommer vel helt an på hva du var i ditt tidligere liv? eller?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Jeg kommer selv fra en slik familie og det gjør at mitt sinn er mye mere åpent.
Nå skal det sies at min mor kunne bibelen på rams. Den lå på nattbordet hennes og hun sa alltid at bibelen var en av de beste bøker for å søke etter trøst, selv om det var en fattig trøst.
Antall ord: 61
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Roy A »

Kramer73 skrev:Det kan hende at det spiller noe/litt inn. Og de får iallefall mye inspirasjon til å utvikle seg da når det er noen i egen familie som er dyktige klarsynte og sånt :)
Det tror jeg helt sikkert
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

older mor var en healer, bestemor var en healer å mamma er en healer å eg er i begyner stadiet....
oldermor ville ikke tru det så brukte det aldrig.
bestemor fotrengtre det
mamma bruker det.
eg prøver..
Antall ord: 36
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Min familesituasjon, kan sammenlignes med de familiene fra de dårlige såpeseriene. Altså familiebånd er på kryss og tvers. Uansett så er jeg blitt
tatt inn i familien til mine søsken, der to av tantene har evner. Hun ene vil ikke akseptere det, mens hun andre er mer godtroende. Det sies da at det potensialet som jeg har, har jeg fått p.g.a. dem. At man ikke trenger å dele blod for å være familie, men at så lenge troen er sterk så er alt mulig.
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: evner og familie

Innlegg av Eireen »

Roy A skrev:Selv om du kommer fra en klarsynt familie, kan det da spille inn på evnene dine?

Selv om oldefaren, bestefaren faren din er synsk behøver ikke du og være det og? Det kommer vel helt an på hva du var i ditt tidligere liv? eller?
Kjenner flere familier hvor evner har gått i generasjoner, men hvor ett ledd ser ut til å være uten såkalte evner. Jeg tror ikke dette har noe med tidligere liv å gjøre(uten at jeg kan være sikker på det), men snarere hva som er oppgave for dette livet, hva vi er ment å erfare... Som Marion en gan skrev; alle har evner, men ikke alle skal bruke dem!

En annen ting jeg synes er interessant å filosofere over, er at flere ser ut til å ha evner, enn tidligere. Dette kan selvfølgelig bero på at emnet ikke er så tabulagt som det en gang var og at flere derfor er "kommer ut av skapet", men er det bare det som er årsaken...?
Antall ord: 174
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Mormoren min hadde evner...
Mamma har evner...
Jeg har evner...

Tror nok det er... Hva kan jeg si? Arvelig? Ja det tror jeg :D
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Alvira skrev:Mormoren min hadde evner...
Mamma har evner...
Jeg har evner...

Tror nok det er... Hva kan jeg si? Arvelig? Ja det tror jeg :D
Det er jeg enig i, at det kan være arvelig mener jeg. Men hva med de som ikke har familie med evner, men som selv har evner? Har lurt masse på dette, og for hvert spørsmål jeg mener å ha funnet svar på, dukker det opp ti nye :?
Antall ord: 75
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Irmelena Sara Sol skrev: Har lurt masse på dette, og for hvert spørsmål jeg mener å ha funnet svar på, dukker det opp ti nye :?
Der er du absolutt ikke alene.... :D
Antall ord: 32
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Da er det bare sjebnen... Det er meningen! Da har man fått evnen for å gjøre noe fint med den, en gave! Man kan jo utvikle evner uten at noen i familien har evner.. Tror egentlig det er mest vanlig! Jeg har sett mange mennesker åpne det tredje øyet sitt, selvom foreldra og besteforeldrene mener det å være synsk bare er noe tull :wink:

Alt er mulig :D :wink:

Ja det blir gjerne flere spørsmål, det fant jeg ut nå også :? Hehe...
Hmmm.. Nå ble jeg tankefull igjen! Hihi...
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Keelan

Innlegg av Keelan »

Det er sikkert lurt for en sjel som vil erfare det å være klarsynt på jorden å inkarnere i en familie som allerede har klarsynte :) Tror ikke det er genetisk... Det er vel bare tryggere å vokse opp i en familie som har muligheten til å lære barnet å bruke/leve med evnene sine.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 23 Aug 2004 18:05
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Kristin »

Jeg har evner, men jeg vet ikke om noen i familien min som har det, jeg oppdaget evnene mine for ca 1 og 1/2 år siden, har nok ligget i dvale noen år før jeg var moden for og utvikle meg videre :wink: Jeg har ikke sagt noe til familien min enda, selv om jeg vet begge foreldrene mine og søsteren min er åpne for det alternative, så er broren min mer skeptisk :roll: Så jeg vet faktisk ikke om det er noen i familien som har evner ettersom vi aldri har snakket om det, men det skal jeg prøve og få sjekket opp :D Kristin
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Arvelig ? Ja, til en viss grad.
Andre årsaker ; Ja til en viss grad.
At evner finnes ; JA.

Arvelighet ; Det kan virke som om enkelte familier har "flere" med evner enn andre familier. Men det kan og komme av at når en i familien har akseptert at evner finnes, så er det letter for andre i familien og også innrømme det, og slippe evnene til.

Andre årsaker: Tidligere nevnt her ; Hvilke type "oppdrag / mission" er man ute på i dette livet ? ( som indirekte indikerer reinkarnasjon ;-) )

A
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Arv og miljø

Innlegg av Octopuzzy »

Den endeløse diskusjonen om arv og miljø.

JA jeg tror arv kan spille en rolle.
JA jeg tror at miljøets åpenhet spiller stor rolle.
JA jeg tror at om man øver dedikert så kan man bli bedre.

Mange veier til målet. Og man kan jo ha stor glede av sine evner uten å gå til det steget at man begynner å jobbe med dette.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 18 Apr 2005 21:01
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hønefoss

arvelige synskhet

Innlegg av kristi »

tror så absolutt det er arvelig. kjenner en familie der moren er litt synsk, kan virke som om datteren er det også, sønnen er det så absolutt, er han jeg har hørt det fra at de andre også er det.. og fetteren han er synsk, han opplevde hvertfall en sterk situasjon, som han jeg kjenner vet om, da han var liten der faren hans hadde dødd dersom han ikke hadde slått seg totalt vrang da han gjorde det... sterk historie! uten at jeg vil fortelle for mye av hensyn til han det gjaldt...
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links