Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Forskjell på hvem som kan og ikke kan se ånder?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Apr 2007 14:53
- 17
- Kjønn (valgfri): dame
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 3 ganger
Forskjell på hvem som kan og ikke kan se ånder?
Jeg så på åndenes makt en gang, og der var det to personer i et rom, kun den ene så skikkelsen, den andre personen så ingenting. Er det forskjell på hvem som kan se og ikke? Hva kjennetegner dem som kan se?
Antall ord: 42
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: Forskjell på hvem som kan og ikke kan se ånder?
Nå kan det hende jeg beveger meg på tynn is her, når det gjelder "vedtatte love og regler!" når det gjelder det paranormale. Jeg kan kun snakke ut fra de opplevelsene jeg selv har hatt, og hvilke konklusjoner jeg kan gjøre av det:Liana skrev:Jeg så på åndenes makt en gang, og der var det to personer i et rom, kun den ene så skikkelsen, den andre personen så ingenting. Er det forskjell på hvem som kan se og ikke? Hva kjennetegner dem som kan se?
Jeg tror paranormale fenomener bestemmer helt selv om de i det hele tatt vil vise seg. Det mest ekstreme spøkelset jeg har vært ute for, var på en arbeidsplass jeg jobbet på. Som oftest så, eller følte, eller luktet alle dette vesenet. Men, det var ganger da kun én, eller to av oss så han. Om det var for at spøkelset valgte å vise seg for disse, om disse hadde mer fantasi og dermed trodde at de så det, eller om enkelte var mer mottakelige enn andre, det aner jeg ikke. Jeg var en av to som alltid senset dette spøkelset, mens de andre varierte mer.
Jeg kan selvfølgelig ikke komme med noen konklusjon, men slik jeg har opplevd det, er det helt klart forskjell på hvem som kan se overnaturlige ting, selv om alle i utgangspunktet bruker å se ting. Og, jeg tror de som ser er mer mottakelige for slike fenomener enn andre. Men, jeg tror også at jeg vil kunne oppleve å ikke se et spøkelse, der andre helt klart opplever noe. Og det ble du nok klokere av ja
Antall ord: 277
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2010 16:01
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig, jeg. At et spøkelse kan vise seg for en, men ikke en annen. Det er som jeg fortalte i under et annet emne her, hvor jeg visstnok så en mann stå bak faren min, men han så absolutt ingen, og det senere viste seg at en hel familie var bosatt i underetasjen vår da vi fikk en klarsynt på besøk.
Såvidt jeg har skjønt det, må jo spøkelser hente energi for å selv kunne "vise" seg på en eller annen måte, enten ved lyd, lukt, eller ved at vi med øyet kan se dem. Så hvordan er det virkelig mulig at det kan vise seg for en samtidig som en annen ikke kan se den? Det er jo energi, og det skulle jo ikke være mulig å "bestemme" hvem du vil skal merke deg og ikke.
Syntes dette er ganske interessant selv, og beklager for at jeg ikke ga deg noe svar Men da vet du hvertfall at du ikke er alene om å undres over dette!
Såvidt jeg har skjønt det, må jo spøkelser hente energi for å selv kunne "vise" seg på en eller annen måte, enten ved lyd, lukt, eller ved at vi med øyet kan se dem. Så hvordan er det virkelig mulig at det kan vise seg for en samtidig som en annen ikke kan se den? Det er jo energi, og det skulle jo ikke være mulig å "bestemme" hvem du vil skal merke deg og ikke.
Syntes dette er ganske interessant selv, og beklager for at jeg ikke ga deg noe svar Men da vet du hvertfall at du ikke er alene om å undres over dette!
Antall ord: 181
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Vi mennesker er ulike på mange måter.
Noen er ekstremt flinke med tall, - og kan omtrent ta kvadratroten av et hvilket som helst tall i hodet, på etpar sekunder.
Andre klarer knapt å legge sammen 5 + 7 . . .
Sjekk når du er i butikken for eksempel, - jeg har opplevet at dama i kassa slo inn 1 liter melk, 1 brød, og 1 hvitost, - for så å kreve meg for over 470 kr....
- noen av dere flirer godt allerede, andre reagerer knapt...
( hu hadde glemt å slå ut forrige kunde... men vi fant utav det...)
Noen kan stemme et piano, andre hører knapt forskjell på piano og fele...
Sånn er det i det paranormale også , noen har egenskapene til å "se" mer enn andre, mens andre ikke ser det om det så slår til dem midt på nesa...
Det er bare slik det er.
Barn har ofte ikke satt opp "sperrer" for dette, men får disse sperrene når foreldre og andre som ikke "ser" - gir barnet beskjed om å slutte å tulle....
A
Noen er ekstremt flinke med tall, - og kan omtrent ta kvadratroten av et hvilket som helst tall i hodet, på etpar sekunder.
Andre klarer knapt å legge sammen 5 + 7 . . .
Sjekk når du er i butikken for eksempel, - jeg har opplevet at dama i kassa slo inn 1 liter melk, 1 brød, og 1 hvitost, - for så å kreve meg for over 470 kr....
- noen av dere flirer godt allerede, andre reagerer knapt...
( hu hadde glemt å slå ut forrige kunde... men vi fant utav det...)
Sånn er det i det paranormale også , noen har egenskapene til å "se" mer enn andre, mens andre ikke ser det om det så slår til dem midt på nesa...
Det er bare slik det er.
Barn har ofte ikke satt opp "sperrer" for dette, men får disse sperrene når foreldre og andre som ikke "ser" - gir barnet beskjed om å slutte å tulle....
A
Antall ord: 173
Hide post links |
Helt enig Asbjørn. Jeg er selv utdannet lærer, og vet av mange års erfaring at det er stor forskjell på oss mennesker. Man kan dra det så langt som å si at hjernene våre nærmest er koblet forskjellig. Og, selv om mye kan læres, tror jeg det er vanskelig, men ikke umulig, å lære folk å se paranormale fenomener. Men, man må være villig til å lære / se. Som jeg har sagt i en annen tråd, kan jeg ofte "skru av" de paranormale sansene, hvis jeg f.eks. er sliten, og ikke ønsker ytterligere inntrykk. (Men, det funker dessverre ikke på negative energier).Asbjørn skrev:Vi mennesker er ulike på mange måter.
Det er bare slik det er.
A
Jeg var jo veldig ung, bare 3 år, første gang jeg opplevde noe. Og 5 første gang jeg opplevde noe jeg forstod. Jeg var så heldig å ha en oldemor, og bestefar, som begge var veldig åpne på det med paranormale fenomener. Og jeg ser det som naturlig at det er derfor jeg opplever så innmari mye.
Mannen min er samisk, og også oppvokst med at paranormale fenomener er en del av hverdagen. Derfor er han veldig mottakelig....
PS! Asbjørn har lagt inn 5555 innlegg, kult
Antall ord: 309
Hide post links |
Slik jeg tolker det så handler det mye om venstre og høyre hjernehalvdel.
Såvidt jeg vet er det høyre hjernehalvdel som er mest aktiv når det gjelder å se slike ting, mens de fleste voksne utvikler en dominant venstre hjernehalvdel etterhvert.
Hjernen siler også bort 90% av det vi ser, fordi de siste 10% er nok for å overleve og ikke skade andre.
De som jeg har møtt som ser, dvs medium, har enten vært åpne, "mottagelige", osv (dvs unnlatt å la den venstre hjernehalvdel bli dominant) eller de har "trent opp" den høyre hjernehalvdel bl.a med meditasjon.
Det er også det jeg driver med, som bl.a har resultert i denne opplevelsen:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =7&t=22008
Det finnes også massevis av tester som går på hvor observante vi er.
De mest kjente er at man får se f.eks noen personer en kort tid, og så får man spørsmål etterpå om f.eks fargen på skjorten, om de hadde briller osv.
Andre går på at man får beskjed om å fokusere på en ting (f.eks telle antall som mottar en ball) og da kan man gjøre mye rart uten at det legges merke til (f.eks skifte bakgrunn, la en gorilla kryss banen, osb).
Mener kort sagt at for å se må man trene hjernen til ikke å fjerne det man ikke trenger, kombinert med at man må vite hva man skal se etter, kombinert med at man må være villig til å SE og ikke bare se.
Såvidt jeg vet er det høyre hjernehalvdel som er mest aktiv når det gjelder å se slike ting, mens de fleste voksne utvikler en dominant venstre hjernehalvdel etterhvert.
Hjernen siler også bort 90% av det vi ser, fordi de siste 10% er nok for å overleve og ikke skade andre.
De som jeg har møtt som ser, dvs medium, har enten vært åpne, "mottagelige", osv (dvs unnlatt å la den venstre hjernehalvdel bli dominant) eller de har "trent opp" den høyre hjernehalvdel bl.a med meditasjon.
De mest kjente er at man får se f.eks noen personer en kort tid, og så får man spørsmål etterpå om f.eks fargen på skjorten, om de hadde briller osv.
Andre går på at man får beskjed om å fokusere på en ting (f.eks telle antall som mottar en ball) og da kan man gjøre mye rart uten at det legges merke til (f.eks skifte bakgrunn, la en gorilla kryss banen, osb).
Mener kort sagt at for å se må man trene hjernen til ikke å fjerne det man ikke trenger, kombinert med at man må vite hva man skal se etter, kombinert med at man må være villig til å SE og ikke bare se.
Antall ord: 266
Hide post links |
Hehe, tok den testen med å telle ballkast, og gorillaen som krysset banen. Så gorillaen med én gang, selv om jeg selvfølgelig ikke andte hva som skulle skje.Ankh skrev:Slik jeg tolker det så handler det mye om venstre og høyre hjernehalvdel.
Antall ord: 296
Hide post links |