Hei alle sammen!
Jeg har fulgt dere lenge her inne, men nå tok jeg skrittet å registerte meg. Har en historie som dere kanskje vil ha litt glede av, og kanskje kan gi meg noen råd til gjengjeld
Jeg nå i Oslo i lag med samboeren min. Huset vi bor i består av seks leiligheter med tilhørende råkjeller med bod og hybel på loftet(er fra 1940). Vi har bodd her i 4 år nå, og alt har bare vært fryd og gammen inntil for noen måneder siden...
Han begynte å vise seg i gangen. En langlemmet, tynn mann kunne om natten bare stå og glo i min retning der jeg lå i sengen. Han stod urørlig i døråpningen, nesten sammenkrøket på grunn av den unaturlige høyden, med hendene hengende slapt ned rett foran seg. Det virket nesten som om han vurderer noe der han står, men han har så langt aldri kommet helt inn i rommet(heldigvis).
Utseendemessig har jeg ikke mye å komme med, da jeg aldri helt får tak på ansiktet hans. Men jeg får en trist, ensom og vond følelse av ham. Besøkene hans er med andre ord langt fra positive.
Har mistenkt dette for søvnparalyse, men finner ikke helt ut av det siden jeg er i full evne til å bevege meg og snakke. Jeg vekker samboeren min, og ber han se, men da er mannen vekk. Samboer har selv opplevd merkelige saker her, som for eksempel ting som velter, ting som banker etc. Vi bor i et bygg med flere andre, så lyder burde ikke være så uvanlige, men dette kommer nedenfra(ergo; kjelleren). Også hunden reagerer når han viser seg, gjerne med knurring og/eller pistring.
Når jeg er alene hjemme(og jeg er ikke husredd), slår jeg av lyset på soverommet og lar ganglyset stå på slik at det blir lett å evnt. komme seg på toalettet. Enkelte ganger ser jeg "flikking" i lyset, akkurat som om noen skulle gått raskt forbi døren og skygget. Da er det godt å ha en stor hund ved sengen.
Selvfølgelig gikk dette relativt hardt utover nattesøvnen min, og jeg har tenkt å alle i baner og fundert på hva i all verden dette kan være. Det skal sies at jeg i bunn og grunn er skeptisk, og forsøkt å se etter naturlige årsaker. Men nei, forstår ikke hva det kan være. Hvis denne mannen kommer ett skritt lengre inn i soverommet mitt kommer jeg til å omkomme av skrekk!
Noen som har tanker rundt saken og hva som kan gjøres?
Med vennlig hilsen.
PS. Har flere opplevelser som jeg skal skrive når jeg får tid
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Første innlegg: En lang mann
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Okt 2010 22:53
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Bergen
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Okt 2010 20:12
- 14
Re: Første innlegg: En lang mann
Bra historie men det mangler litt rundt den
det som jeg mener med det er følgene du nevner
1) 1940 året den er oppført ok men hva var på stedet før dette ble bygd ?
2) Har du eller din samboer merket noe som tapper dere for energi hodpine tretthet ?
3) Er det noen i familie som er godt bort før dette begynte`?
4) Er noen av dere mer trist i hverdagen ?
5) er det noe endringer i leiligheten som oppussing
MULIGENS SVAR
1) huset er kanskje bygget over eller i nærheten av energifelt (bruker ordet energi) istedenfor spøkelser gjenferd ånder o.s.v
2) hvis du eller din samboer tappes for energi blir energiens tilstedeværelse sterkere og mer merkbar
3) dette er personligt men denne energien kan ha noe uoppgjort usagt til en av dere eller vil se til at dere har det bra blir til en positiv følese hvis det siste stemmer
4) dette spørsmålet kan muligens være svaret på nr 2 men da går det på det følesesmessige du mottar energi fra det som er i huset deres
5) oppussing og endringer kan også skape uro jo mer endringer mer uroligheter
håper dette kan gi deg noe svar på ditt innlegg
det som jeg mener med det er følgene du nevner
1) 1940 året den er oppført ok men hva var på stedet før dette ble bygd ?
2) Har du eller din samboer merket noe som tapper dere for energi hodpine tretthet ?
3) Er det noen i familie som er godt bort før dette begynte`?
4) Er noen av dere mer trist i hverdagen ?
5) er det noe endringer i leiligheten som oppussing
MULIGENS SVAR
1) huset er kanskje bygget over eller i nærheten av energifelt (bruker ordet energi) istedenfor spøkelser gjenferd ånder o.s.v
2) hvis du eller din samboer tappes for energi blir energiens tilstedeværelse sterkere og mer merkbar
3) dette er personligt men denne energien kan ha noe uoppgjort usagt til en av dere eller vil se til at dere har det bra blir til en positiv følese hvis det siste stemmer
4) dette spørsmålet kan muligens være svaret på nr 2 men da går det på det følesesmessige du mottar energi fra det som er i huset deres
5) oppussing og endringer kan også skape uro jo mer endringer mer uroligheter
håper dette kan gi deg noe svar på ditt innlegg
Antall ord: 217
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |