Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserDyr med paranormale evner.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Dyr med paranormale evner.

Innlegg av Skogalven »

Det heter jo at katter og hunder også har paranormale evner. Men har de det, og hvis ja, hvilken type og i hvilken grad? Jeg er oppvokst med hund(er), og fra jeg var 8 til jeg var 13 hadde vi en cocker spaniel. Jeg var ekstremt knyttet til denne hunden, pga at foreldrene mine gikk fra hverandre da jeg var 7, og mamma, som jeg bodde med, jobbet skift på et eldrehjem. Jeg var altså my alene med hunden.
Jeg har faktisk aldri hørt om dyr som har denne formen for paranormale evner før, men denne hunden hadde vardøger! Pappa brukte låne han, for å dra på fjellet, og jeg visste alltid at om mellom 15min - 1/2 time kommer Keno (hunden) hjem. Jeg kunne høre bilen hvis de brukte det, eller skrittene til pappa hvis de gikk, eller...... den glade småbjeffingen til Keno. Og, nei, det var ikke pappa som hadde vardøger. Hørte han aldri når Keno skulle hentes, og hørte Keno på samme måte hvis noen andre kom med han.
Vi bodde i rekkehus, med 2 etasjer med leiligheter. Vi bodde nede. Oppe bodde det en mann som nærmest var besatt av mamma. Han var ofte på døra, men hun klarte holde han ute. Så en dag ville ikke Keno være med ut i gangen i leiligheten vår å leke, som vi pleide. Ikke bare det, men han stilte seg mellom meg og gangen og knurret når jeg prøvde gå ut dit! Eneste gang han har knurret. Jeg så det virket mørkere i gangen, og det føltes trykkende (Jeg har "senset" paranormale ting siden jeg var 5 år, jeg var her 11). Og da jeg skulle lufte Keno seinere, måtte vi gå ut verandadøra, for han knurret fortsatt mot gangen. (Måtte finne et av tørklene til mamma å binde han med, for leiebåndet hang jo i gangen, hehe). Da vi kom et stykke fra huset ble han den samme, gamle, alltid glade hunden.
Da mamma kom hjem så hun vettaskremt ut. Hun kunne fortelle at han som bodde ovenfor oss dagen før hadde dratt opp til ekskona si, og skutt henne og begge ungene deres. Så hadde han skutt seg selv :shock:

Så at Cocker spanielen Keno uten tvil hadde paranormale evner, er jeg ikke i tvil om.... ;)
Antall ord: 402
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Dyr med paranormale evner.

Innlegg av Heksepusen »

Takk for at du deler.

Jeg tror nok at dyren senser mye mer enn det vi gjør, de fleste dyr har jo forsatt de primetive evne som de er utstyrt med fra naturens side noe vi mennsker har nesten sluttet og lytt til.
Det vil jo si at dyren er mye flinkere til og fange opp ting rundt seg.
Hvis man ser på naturkatastrofer så er det veldig mange raporter som sier at dyren gjrene har oppført seg rart før noe inntreffer.

Det samme tror jeg innreffer med parnaormale hendelser.
Jeg har selv hund i hust som værer ting som ikke er synelig for oss mennsker.
Har faktis også merket meg at rotten mine reager på noe som ikke er helt til og fange opp.
Så at alle dyr kan registrere ting vi ikke gjør tror jeg på.
Antall ord: 143
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Dyr med paranormale evner.

Innlegg av Kiara »

Hei Skogalv :P At dyr ser/senser mer enn vi, er jeg ikke i tvil om. Spennende å lese innleggene dine! Gleder meg til å høre mere... ;)

Det er en tråd under Paranormale/Uvanlige hendelser, som heter Synlige Vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller, som flere i den siste tiden har skrevet om slike opplevelser. 8)
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Dyr med paranormale evner.

Innlegg av camillah »

bikkja mi har reagert på ting i den gamle leiligheten min som jeg ikke vet hva er..
kunne ligge å sove for å plutselig reise seg opp bli helt stiv og knurre og snuse i luften mot kjøkkenet, gangen eller soverommet... tenkte på en naturlig forklaring helt til jeg opplevde uforklarige ting der selv... så jeg tror hunder/dyr sanser mer enn vi tror og forstår.. :)

husker en historie mamma fortalte en gang da hun gikk på tur i skogen med den gamle labradoren vår. Han var kanskje verdens snilleste og gladeste hund og hvertfall i mennesker. Har aldri opplevd at han har vært i nærheten av å knurre eller være skeptisk til en person.
men uansett, den dagen hun gikk i skogen så ble han plutselig veldig rar, små pep og knurret og holdt seg foran mamma en lang stund. Så møtte de på en mann, og da ble bikkja kjempe sinna og flekket tenner osv mot mannen, og når han gikk forbi mamma så snudde bikkja seg sånn at han alltid sto mellom dem helt til han ble borte.. etter de hadde gått litt til så ble han plutselig normal igjen, da slappet han av og var ikke på vakt mer.. Det er den eneste hendelsen hun har med den bikkja etter 14 år som han har vært aggressiv.. så enten så var det noe meget spesielt med den mannen, eller så lurer jeg på hva som gikk av hunden.. ikke godt å si.. :mozilla_undecided:
Antall ord: 253
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Dyr med paranormale evner.

Innlegg av GJEST »

Spennende historie! Og takk for at du deler :)
(Og takk gud for at mora di aldri ble sjarmert av den sinnspsyke idiotmannen!!!)

Dyr er spesielle, ja. Pappa pleier alltid si at hundene mine vet når jeg kommer hjem, hvis han og mamma er her for å passe dem, og jeg er borte. At de blir urolige og begynner å stirre ut av vinduene og trå rastløse rundt på gulvet, en stund før jeg faktisk kommer. SÅnn at de da vet når jeg kommer, liksom. Spesielt.

Jeg vet ikke hva som gjør det, om det er paranormalt, eller ei. For oss mennesker vil det kanskje oppfattes slik, likevel.

Sanser er rare. Hunder har jo en luktesans som ikke kan beskrives engang, i forhold til vår menneskers luktesans. Samme med hørsel.
Og i ett av Asbjørns innlegg her inne, fikk det meg til å tenke veldig. Kan jo være de har andre sanser, dyrene, også, som er steeeerkt utviklet, eller som vi mennsker ikke engang har, eller vet vi har, og at de derfor er som de er.

Dyr sanser jo tsunamier o.l også. Det er vel vibrasjonene de oppfatter lenge før vi gjør, evt lyden.

Tenk, så fantastiske vesener de faktisk er. Mye mer intelligente enn oss mennesker, på mange plan, kjærlige, forståelsesfulle og trofaste. Oppvakte og smarte.
Synd de ikke skal ha rettigheter.

(og nå kom jeg på pelsindustrien igjen ... Råder alle til å sende mail til ap og sv og be om stansing av statlige tilskudd til dette... De bildene som florerer nå gjør meg syk.... :cry: )
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Dyr med paranormale evner.

Innlegg av camillah »

Alva26 skrev:Spennende historie! Og takk for at du deler
(Og takk gud for at mora di aldri ble sjarmert av den sinnspsyke idiotmannen!!!)
ja det er litt ekkelt å tenke på i ettertid hvertfall.. men kan jo for all del henne han var en hyggelig mann, men jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å føle meg særlig trygg på en person hunden min ikke liker.. kall meg gjerne rar :)
Alva26 skrev:Sanser er rare. Hunder har jo en luktesans som ikke kan beskrives engang, i forhold til vår menneskers luktesans. Samme med hørsel.
Og i ett av Asbjørns innlegg her inne, fikk det meg til å tenke veldig. Kan jo være de har andre sanser, dyrene, også, som er steeeerkt utviklet, eller som vi mennsker ikke engang har, eller vet vi har, og at de derfor er som de er.

Dyr sanser jo tsunamier o.l også. Det er vel vibrasjonene de oppfatter lenge før vi gjør, evt lyden.

Tenk, så fantastiske vesener de faktisk er. Mye mer intelligente enn oss mennesker, på mange plan, kjærlige, forståelsesfulle og trofaste. Oppvakte og smarte.
Synd de ikke skal ha rettigheter.
ja, det er nok mye vi ikke vet om dem.. luktesansen og hørselen er jo helt fantastisk.. det er jo blitt bevist gang på gang.. se alle de dyrene som er blitt oppdratt til å hjelpe mennesker rundt med forskjellige ting. hunder som sier ifra før et epelepsianfall, hjelper folk med diabetes osv..
den mest fasinerende historien jeg har hørt, leste det på nettet tror jeg, var om en dame som hadde en hund som plutselig en dag la seg oppe på byrstet hennes, dyttet snuten borti brystet og pep.. holdt visst på sånn et par mnd tid tror jeg, og eieren skjønte først ikke noe, men så tenkte hun at dette var jo en merkelig oppførsel av bikkja.. Hun dro til legen siden bikkja ikke ga seg( ikke spørr meg hvorfor hun dro til legen av alle ting, aner ikke hvorfor), men der ble det konstatert til slutt at hun hadde fått brystkreft på et tidlig stadium og at hun mest sannsynlig ble frisk siden de hadde oppdaget det så tidlig.. hun sa i ettertid at hadde det ikke vært for bikkja, så hadde hun nok ikke dratt til legen, og kanskje ikke sittet her i dag..
Alva26 skrev:(og nå kom jeg på pelsindustrien igjen ... Råder alle til å sende mail til ap og sv og be om stansing av statlige tilskudd til dette... De bildene som florerer nå gjør meg syk.... )
klarer ikke så se på de jeg, blir så forbanna at jeg vet ikke hva!!!! SKAM DERE som kjøper pels når dere ser hvordan disse stakkars uskyldige dyrene lider!!!!!!!!
Antall ord: 475
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Dyr med paranormale evner.

Innlegg av Heksepusen »

Vi tar pelskometaren i pelstråden til alva: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 12&t=22091
Så slipper vi avsporinger.
Ris og ros tas på pm til meg eller adm.
Mvh
Mod Heksepusen.
Antall ord: 35
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Dyr med paranormale evner.

Innlegg av Isan »

Skogalven, ja, jeg har hørt om at dyr skal ha hatt vardøger - har noe i bakhodet om hest i hvert fall. Men jeg greier ikke å dra fram fra hukommelsen noen konkret episode.

Jeg har også hørt det sagt et sted at de som har vardøger, skal være ekstra energiske personer. Men jeg kan ikke gå god for påstanden.
Antall ord: 64
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Dyr med paranormale evner.

Innlegg av GJEST »

camillah skrev: ja det er litt ekkelt å tenke på i ettertid hvertfall.. men kan jo for all del henne han var en hyggelig mann, men jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å føle meg særlig trygg på en person hunden min ikke liker.. kall meg gjerne rar :)
Hyggelig mann?

Drepte han ikke plutselig både en kvinne (ekskona) og sine egne barn?
Høres absolutt ikke ut som en hyggelig mann, for noen.
Noen som har et så sterkt temerament, eller så ustabil psyke at de faktisk klarer å ta livet av andre mennesker er ikke mennesker man bør blande seg med. Kan de være farlig for en, kan de være farlig for flere.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Dyr med paranormale evner.

Innlegg av camillah »

Alva26 skrev:Hyggelig mann?

Drepte han ikke plutselig både en kvinne (ekskona) og sine egne barn?
Høres absolutt ikke ut som en hyggelig mann, for noen.
Noen som har et så sterkt temerament, eller så ustabil psyke at de faktisk klarer å ta livet av andre mennesker er ikke mennesker man bør blande seg med. Kan de være farlig for en, kan de være farlig for flere.
sikter du nå til han mannen moren min møtte i skogen eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Antall ord: 94
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Dyr med paranormale evner.

Innlegg av Kiara »

camillah skrev:
Alva26 skrev:Hyggelig mann?

Drepte han ikke plutselig både en kvinne (ekskona) og sine egne barn?
Høres absolutt ikke ut som en hyggelig mann, for noen.
Noen som har et så sterkt temerament, eller så ustabil psyke at de faktisk klarer å ta livet av andre mennesker er ikke mennesker man bør blande seg med. Kan de være farlig for en, kan de være farlig for flere.
sikter du nå til han mannen moren min møtte i skogen eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Det var Skogsalven som skrev i starten av tråden om en lite hyggelig nabo (mann)! Han drepte familien sin...
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Dyr med paranormale evner.

Innlegg av camillah »

Åja.. haha.. my bad :mozilla_cool:
Antall ord: 6
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links