Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMerkelig hendelse

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
sparks
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2010 08:35
14

Merkelig hendelse

Innlegg av sparks »

Satt i min bil her om dagen på vei til jobb, det var mørkt ute, men gatelys der jeg kjørte, begynte i god tid å bremse opp for en person/mørk skygge som gikk over vegen, men i det jeg nærmet meg så var det plutselig ingen der, det var opplyst gang-sti på hver side av veien så jeg måtte ha sett personen, sikkert en forklaring på dette, men det som jeg reagerte på var att det gikk iskaldt igjennom kroppen min i det jeg passerte der jeg hadde sett noe gå over veien.

Er skeptiker å har bodd på ett par steder der det påstås att det spøker uten att jeg har sett noe, å vet att det er en naturlig forklaring i det meste, men akkurat denne episoden satte ett støkk i meg.
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chronii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2008 18:27
16
Kjønn (valgfri): Mann

Re: Merkelig hendelse

Innlegg av Chronii »

Høres for meg ut som shadow people.
Shadow people (also known as shadow ghosts, shadow figures, shadow beings, shadow men, or shadow folk) are supernatural shadow-like figures of both modern folklore and paranormal popular culture that believers describe as dark humanoid forms or evasive specters that are seen mostly in peripheral vision. They are commonly regarded as malicious or evil spirits.
Shadow people may move quickly across a room, usually disappearing through the wall or closed door. Many report a feeling of extreme dread or fear accompanying the sighting. Others have reported that when the shadow moves across their physical being a feeling of extreme cold overcomes their body. This sensation of coldness disappears once the apparition is gone.

Many believe that shadow people are the ghost of someone who has passed on but is not able to leave this physical world for some reason. Others believe that shadow people are creatures of another dimension that somehow overlaps our own, causing it to be partially visible. Many have captured images of what they believe to be shadow people in photographs.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skeptiskmannen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2010 09:21
14
Blitt takket: 1 gang

Re: Merkelig hendelse

Innlegg av Skeptiskmannen »

sparks skrev:Satt i min bil her om dagen på vei til jobb, det var mørkt ute, men gatelys der jeg kjørte, begynte i god tid å bremse opp for en person/mørk skygge som gikk over vegen, men i det jeg nærmet meg så var det plutselig ingen der, det var opplyst gang-sti på hver side av veien så jeg måtte ha sett personen, sikkert en forklaring på dette, men det som jeg reagerte på var att det gikk iskaldt igjennom kroppen min i det jeg passerte der jeg hadde sett noe gå over veien.

Er skeptiker å har bodd på ett par steder der det påstås att det spøker uten att jeg har sett noe, å vet att det er en naturlig forklaring i det meste, men akkurat denne episoden satte ett støkk i meg.
Hm - det første som slår meg er at et eller annet viftet foran gatelysene (f.eks et insekt/greiner fra et tre osv) slik at en skygge ble dannet. Det ser gjerne større ut på avstand. Ettersom du kjørte bil så kan det rett og slett være at en hump i veien eller noe gav deg et slags inntrykk av at det var en skygge der. Men jeg skal ikke konkludere med noe som helst - dog vil jeg minne om at det er lett å huske feil i ettertid. At det gikk iskaldt nedover ryggen din kan være at du ble litt "sjokkert" over at det var ingen der - ettersom du på forhånd trodde at det var noen der. En annen forklaring er jo at det kanskje var en person der - som rett og slett sprang/syklet så forsvant kjappt.
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links