Har sett endel ghosthunterserier som besøker ett av USAs mest hjemsøkte steder, Gettysburg togatsjon.
Den er lokalisert i området hvor det foregikk flere voldsomme kamper under borgerkrigen, og det er utrolig mange soldater som blir sett der som igjen har ført til massevis av bl.a EVP opptak.
En av teoriene som har vært lansert er at jernbanelinjen fungerer som en gigantisk antenne for EMF, som igjen skaper den ytre energien som kreves for å drive hjemsøkingen.
Jeg synes det høres veldig interressant ut og ikke minst logisk.
Norge er jo også et land som har sine toglinjer på kryss og tvers, og man burde jo da opplevd lignende ting i Norge også.
Dvs, på åsteder for dramatiske ulykker (f.eks åstaulykken) nær/på toglinjer.
Burde ikke slike områder vært utmerket å sjekke ut, spesielt under tordenvær?
Noen som har erfaring med aktiviteter nær toglinjer?
Det eneste som jeg tenker på er at toglinjer er vel også bra jordet, og og at det muligens kan ødelegge EMF feltene....?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hjemsøking langs toglinjer
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2009 14:05
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østfold
Re: Hjemsøking langs toglinjer
Kan du forklare hva EVP og EMF er..?
Antall ord: 8
Størst av alt er kjærligheten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
EVP=Electronic Voice Phenomena.
Kort fortalt går det hovedsakelig ut på at man ved hjelp av lydopptakere, normalt diktafoner, tar opp stemmen til gjenferdene.
Noen setter bare diktafonen på opptak og ser hva den plukker opp, andre setter den på opptak og stiller spørsmål og ser om de får svar.
Kan lese mer her:
http://atransc.org/examples/examples_voice.htm
Tilsvarende finnes det også videoopptak.
EMF=Electro Magnetic Field, ElektroMagnetiske Felt.
Alt elektronisk utstyr samt ting som leder strøm, har et elektromagnetisk felt rundt seg.
Rennende vann, f.eks en elv eller bekk, tordenvær, osv kan også skape elektromagnetiske felt.
Mange, også jeg, mener at dette elektromagnetiske feltet gir drivkraft til å drive f.eks spøkelser.
Derav også at man ser en økning i paranormale fenomener/spøkelser under tordenvær.
Man påviser også et økt elektromagnetisk felt rundt spøkelset, noe som gjør at jeg og mange andre mener at spøkelser kan påvises ved å måle lokale økninger i elektromagnetiske felt.
Den voldsomme aktiviteten rundt togstasjonen i Gettysburg har vært forklart med at toglinjene fungerer som en kjempestor antenne og skaper et stort elektromagnetisk felt som mater det hjemsøkte stedene med nok energi.
Kort fortalt går det hovedsakelig ut på at man ved hjelp av lydopptakere, normalt diktafoner, tar opp stemmen til gjenferdene.
Noen setter bare diktafonen på opptak og ser hva den plukker opp, andre setter den på opptak og stiller spørsmål og ser om de får svar.
Kan lese mer her:
http://atransc.org/examples/examples_voice.htm
Tilsvarende finnes det også videoopptak.
EMF=Electro Magnetic Field, ElektroMagnetiske Felt.
Alt elektronisk utstyr samt ting som leder strøm, har et elektromagnetisk felt rundt seg.
Rennende vann, f.eks en elv eller bekk, tordenvær, osv kan også skape elektromagnetiske felt.
Mange, også jeg, mener at dette elektromagnetiske feltet gir drivkraft til å drive f.eks spøkelser.
Derav også at man ser en økning i paranormale fenomener/spøkelser under tordenvær.
Man påviser også et økt elektromagnetisk felt rundt spøkelset, noe som gjør at jeg og mange andre mener at spøkelser kan påvises ved å måle lokale økninger i elektromagnetiske felt.
Den voldsomme aktiviteten rundt togstasjonen i Gettysburg har vært forklart med at toglinjene fungerer som en kjempestor antenne og skaper et stort elektromagnetisk felt som mater det hjemsøkte stedene med nok energi.
Antall ord: 207
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2009 14:05
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østfold
Takk for info :mozilla_smile: EVP har jeg jo hørt endel om tidligere, kjente bare ikke igjen navnet på det. Har du noen erfaringer med dette selv?
Antall ord: 28
Størst av alt er kjærligheten
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Kan ikke si at jeg har hørt om fenomene her i Norge, men jeg vet at dem har en spøkelses stasjon i sverge.
Hvis jeg ikke husker feil så har alldrig stasjinen hvert i bruk men det er flere som har hørt tog på den stasjonen.
Hvis jeg ikke husker feil så har alldrig stasjinen hvert i bruk men det er flere som har hørt tog på den stasjonen.
Antall ord: 49
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Okt 2010 20:12
- 14
tror ikke det er mer aktivitet der enn andre plasser men aktivitet er der jo tenk på hvem som bygget jernbanen i norge hvor mange som omkom i såkalte arbeidsuhell ingen H.M.S den gang men du nevner det var et stort slag noe som igjen fører til stor aktivitet der det har vært store slag/kamper i england er det rappotert om skoleklasser som har vært på klassetur der mange av elevene hadde sett kampene fra tidlig middelalder noe lærerene ikke så men som barna kunne beskrive ettersom de tar inn energier på en annen måte en voksne så tror ikke at jernbanelinjer trekker til seg mer av den grunn
Antall ord: 118
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2010 16:01
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Syntes forklaringen din om de elektromagnetiske feltene hørtes veldig logisk ut, for spøkelser trenger jo energi for å "drive" seg selv. Har faktisk aldri tenkt på noe slikt før, så nå ga du meg faktisk en liten "åpenbaring" hehe.
Har derimot ingen forklaring på hvorfor man ikke hører mer om hjemsøking rundt togbaner, men det kan jo ha noe med de alvorlige hendelsene rundt den togstasjonen du fortalte om da? Og grunnen til at man ikke har lagt merke til noe særlig aktivitet ved toganer i Norge kan jo ha noe med at det ikke er blitt særlig sjekket eller tenkt over. Jeg har i hvertfall aldri hørt om noe slikt før.
Har derimot ingen forklaring på hvorfor man ikke hører mer om hjemsøking rundt togbaner, men det kan jo ha noe med de alvorlige hendelsene rundt den togstasjonen du fortalte om da? Og grunnen til at man ikke har lagt merke til noe særlig aktivitet ved toganer i Norge kan jo ha noe med at det ikke er blitt særlig sjekket eller tenkt over. Jeg har i hvertfall aldri hørt om noe slikt før.
Antall ord: 120
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Hide post links |