Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserforsøk på kontakt av ånd ?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av visine »

Hei !
har en kamerat som har starta og tro mer og mer på energi og det åndelige i det siste halvåret.
og den siste perioden nå så har han blitt plaget når han skal prøve og sove, slik som att sengen rister og han merker att det stikker forskjellige steder på kroppen, blir også varmt. ett varmepunkt, som for eks og holde en hånd ett stykke over ett stearin lys. han har også sett en skikkelse i rommet.
når han ber det slutte blir det bare enda sterkere, ristinga i senga blir bare enda værre hvis han blir irritert og ber det om å slutte. han sliter med og legge seg fordi det faktisk plager han:/
så lurer på om noen har noen ide om hva som kan hjelpe? eventuelt noen bra metoder for og lukke seg hvis noen vet om noen ?!
Takk for svar =)
Antall ord: 150
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av Heksepusen »

Første som slår meg er søvnparalyse. Hvis du søker på forumet så finner du mye om det.
Antall ord: 21
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av visine »

Han opplever det også. men det her skjer når han er bevisst, og legger seg i senga, med engang han slapper av i senga så kommer det. han er ikke paralysert heller, han kan røre seg:P
både jeg å han klarer og kjenne energi og vet hva det er snakk om. han kjenner det som energi, det starter ofte og stikke (for eks i armen) også kjenner han noen ganger varme også.
så er ganske sikker på att akkurat det ikke er søvnparalyse.
Antall ord: 87
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av Atmi »

visine skrev:Han opplever det også. men det her skjer når han er bevisst, og legger seg i senga, med engang han slapper av i senga så kommer det. han er ikke paralysert heller, han kan røre seg:P
både jeg å han klarer og kjenne energi og vet hva det er snakk om. han kjenner det som energi, det starter ofte og stikke (for eks i armen) også kjenner han noen ganger varme også.
så er ganske sikker på att akkurat det ikke er søvnparalyse.

Nå kan det være jeg oppfattes som litt stygg her. Men jeg tror:
Jeg tror at dersom en person (opplever også som om dere er ganske unge ut fra måten du sier dere har øvd dere på osv) som er forholdsvis ung opplever at det er noe som stikker ham i kroppen, rister senga og nærmest brenner ham. Dersom han prøver å få det til å stanse og det blir sterkere - da tror jeg at denne personen ville vært fra seg av skrekk (ikke på grunn av alder, gjelder også om personen var 40) - jeg tror personen hadde fått store søvnproblemer og endt opp med å gå til legen eller noe - sannsynlig innlagt på psyk svært tidlig i forløpet. Jeg tror det ville vært å oppleve som svært traumatisk, som marerittaktig og jeg tror ikke at personen hadde stillt undrende spørsmål rundt det på den måten du legger frem

Altså - enten tror jeg dette er overdrevet eller så tror jeg det har andre årsaker.

Så jeg tenker at for at en person skal kunne oppleve slikt uten å få reaksjoner som nevnt ovenfor så tenker jeg at personen muligens opplever det i ruset tilstand. I ruset tilstand får ting en annen betydning og det kan til en viss grad ristes av etterpå.

Så.. ja. Beklager altså, men jeg hadde bare lyst å si det. Fordi jeg har sett flere innlegg hvor folk beskriver opplevelser som det er helt unaturlig å forholde seg rolig til. Jeg venter bare på at noen skal si de fysisk fløy over byen og lure på hva det er.

Så jeg håper det er en overdrivelse og ikke at det blir brukt rusmidler av den typen i forbindelse med åndelig arbeid - eller så håper jeg at jeg tar dundrende feil.
Antall ord: 394

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av visine »

jeg skjønner hva du mener. og er forsåvidt enig med deg, men det er jo jeg som skriver dette inlegget, ikke han. hadde ikke skrevet det innleget her hvis han ikke virkelig ville att det skulle slutte ! han har ikke lyst til og legge seg om kvelden engang fordi det er så ubehagelig !
hadde det vært han som skrev ville det nok virket mer desperat.
Mente ikke att det var like varmt som og holde hånda si rett over ett stearin lys, er bare en varme som kommer. som og få "varme hender" , kan vel oppleves forskjellig men når det blir merkbart varmt, slik varme. var litt dårlig forklaring fra min side..
Antall ord: 118
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av Atmi »

visine skrev:jeg skjønner hva du mener. og er forsåvidt enig med deg, men det er jo jeg som skriver dette inlegget, ikke han. hadde ikke skrevet det innleget her hvis han ikke virkelig ville att det skulle slutte ! han har ikke lyst til og legge seg om kvelden engang fordi det er så ubehagelig !
hadde det vært han som skrev ville det nok virket mer desperat.
Mente ikke att det var like varmt som og holde hånda si rett over ett stearin lys, er bare en varme som kommer. som og få "varme hender" , kan vel oppleves forskjellig men når det blir merkbart varmt, slik varme. var litt dårlig forklaring fra min side..

Ja - jeg er ikke helt god ift rus og alternativt jeg. Så jeg har piggene ute :) men godt å få sagt det. Håper det går bra uansett :)

Jeg tror på hjernens evne til å "gjøre ting" - så en god utvask, etterfulgt av rensing tror jeg ville kunnet hjelpe masse, masse.

Ikke nødvendigvis fordi jeg tror han innbiller seg ting. Jeg tror ingen ting. Men jeg tror at dersom det er negative enegier så trenger man ikke nødvendigvis vite akkurat hva man skal gjøe. Jeg tror at gjennom handling (utvask) og rensing av energi så gjør man noe fysisk, man viser med kropp, sinn og sjel hva man vil - og jeg tror at det er minst like virkningsfullt som alskens oppskrifter på å få bort ånder etc. Han vet jo uansett ikke hva det er.
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av Kiara »

Hei Visine :mozilla_smile: La oss si at det ikke er innbilning el. no sånnt...

Han kan visualisere,, se for seg,, en bobble av glødende sterkt lys fyllt av godhet som omsutter hele han. Og at alle negative energier blir stoppet og ikke kommer seg inn i denne beskyttende bobblen! Han kan videre også se for seg at den omsutter sengen hans, og en for hele rommet sitt også, om han vil..

Jeg kom på å gi min sønn en rosenkvarts, som han har liggende i senga si, fordi han følte nærvær nå og da på rommet sitt. Og han plagdes mye med vonde drømmer også. Han har ikke vært plaget siden! Rosenkvarts skal visst være kjærlighets-stein, og beskytte mot dårlige energier. Pluss at han har beskyttet seg og rommet sitt mot dårlige energier.

Ellers så har jeg sett beskrevet beskyttelses-teknikker her inne på forumet. Men jeg husker ikke under vilken tråd og emne..

Få han til å prøve dette! Det skader iallefall ingen.. :P
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av visine »

Atmi: kan du definere "utvask" og "rensing"? er ikke helt kjent med de begrepene
men skjønte hva du mente med og gjøre det (handling), er enig med deg der:)


Kiara: skal be han prøve det=) tror han har prøvd det men husker ikke om han syntes det fungerte eller ikke. det med steinen visste jeg ikke, skal si han burde skaffe seg en sånn og prøve det ut !
tror jeg har sett noen sånne teknikker her inne selv, men husker ikke hvor jeg så det jeg heller..

Takk for svar, begge to =)
Antall ord: 99
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av Atmi »

[quote="visine"]Atmi: kan du definere "utvask" og "rensing"? er ikke helt kjent med de begrepene
men skjønte hva du mente med og gjøre det (handling), er enig med deg der:)



[quote]

Med utvask mener jeg rett å slett å vaske og rydde. Vaske gulv, skifte på senga, lufte - vaske vindu, tørke støv - rydde i kleskap etc.

Rensing - eks sette på en beskyttelse og se for deg lys, gjerne fiolett, som renser og brenner inni rommet - brenne vekk alle uønskede energier.
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av Heksepusen »

Det går ann og røykrense med Salvie også. Lukter litt men det går fint ann og lufte litt etter på.
Antall ord: 23
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av visine »

åja, da skjønte jeg det :mozilla_smile:
salvie ja, skal foreslå det for han så får han velge selv hva han vil gjøre:)
tusen takk for svar !
Antall ord: 30
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av Heksepusen »

Bare hyggelig hvis det kunne være til hjelp.
Antall ord: 9
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av Gaute »

Ja salvie er bra for rensning av hus og rom. Og det å se for seg at en kler på seg en beskyttende lys-boble fungerer generelt bra mot dårlige energier....både fra levende og evnt. astralvesener.

En kan også forsøke å hjelpe ånden over i lyset. Dersom det er en ånd som trenger hjelp...det kan virke sånn. Da kan en tenne et stearinlys.....og visualisere at dette stearinlyset er inngangen til selve Lyset (den andre siden). Så ber man ånden fint om å gå inn i lyset...for å gjenforenes med familie og venner. Det er viktig å være HELhjertet...å virkelig mene at en vil hjelpe denne personen (ånden). Ikke vær redd ånden....frykt gjør bare lyset i deg svakere. Det er gjennom ditt lys...din kjærlighet...at ånden passerer. Da hjelper det å holde det sterkt, og åpent. (stearinlyset er mer et symbol som ånden forstår).
Bruk god tid...og en kan godt være to..som visualiserer dette. Ofte fornemmer en det i hjertet...en varm følelse....om ånden går over. Etterpå blir det lettere og roligere i rommet.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Meridian

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av Meridian »

Da man tenker på alle de rådene med brenne salvie og teknikker med bobler og omfange seg med lys osv så vil ingen ting av dette funke i det hele tatt viss du ikke tror 100% på det,enkelt og greit.
i år 2001-2007 befant jeg meg i en situasjon jeg var helt desperat da jeg ikke forsto hva åndeverden ville meg. Jeg kjøpte såkalt hellig vann fra jerusalem,jeg brukte salt,jeg brukte oliven olje , jeg hadde kors , jeg tusjet pentagram på vært ben over og under , jeg brukte vitløk , jeg prøvde ut alt, enda ble jeg terrorisert.Jeg laget symboler over alt på rommet med kors,pentagram etc ,, jeg ba til gud som jeg ikke trodde på. Jeg hadde olje og salt overalt,jeg lagde tilogmed symboler mot beskyttelse på madrassen min . Jeg kjøpte bøker på Amazon som bare Faen beklager utrykket , med det og bli kvitt det såkalte onde,amuletter,korst alt mulig man kan tenke seg.Jeg hadde bibler under madrassen.Ingen ting funka!!!! , Bare svada alt sammen. Jeg tok bønner fraSalomon bøker og fra bibelen.Ble terrorisert like forbannet vær natt i 6 år.Jeg gjikk tilogmed i kirken og sto forran alteret og ba jesus redde meg. Funka ikke det heller!!! , bare tull alt sammen.Jeg skrev symboler på kroppen min med kors der det sto jesus kristus , jeg tegnet kors i vær hand.bare tull og fanteri.Gud hvor mye jeg prøvde de 6 åra dette pågjikk og få fred.Jeg brukte kors jeg hadde kjøpt på nettet som var laget oliven treet som skal være hellig og kaste bort det onde , jeg bannlyste faenskapet i huset , jeg kastet hellig vann over rommet.
jeg bannet og svertet det som tok tak i meg.Ingen ting,absolut ingen ting funket.
Da man lever med herjing i 6 år blir man desperat skal jeg love deg.
Hva gjorde jeg for og få tilbake kontrollen, jo jeg fant ut at det fantes mediumer som kunne kontakte de døde på. Han fortalte meg at de ikke ville vondt , men de ville fortelle meg noe.
Jeg trodde de ville drepe meg og lev med dette hele tiden,hvor en jeg befant meg.
Han fortale meg beskjedene de ville gi og sa at jeg bare skulle be mine guider om og lukke meg og beskytte meg.Han sendte meg healing noen dager og plutselig ble det helt rolig.
Siden da har jeg ikke hatt noe problemer i det hele tatt.Alt var bare en misforståelse siden jeg samtidig har en energi og jeg lot frykten ta overtaket , gjorde jeg det bare værre for meg selv.
Alt det ånden ville var og fortelle meg noe og samtidig vise meg at det er noe etter døden.
han reiste på flekken etter at mediumet hadde fått gjitt den beskjeden han ville gi.
Nå er jeg medium selv og samtidig healer. Så kunnskap er makt rett og slett.
nå skjønner jeg at ånden ikke ville meg vondt , men den gangen forsto jeg ikke da jeg ble tatt på og fikk drømmer osv og matrielle ting fløy rundt om kring.Den som herjet meg viste seg og være en slekting i familien som hadde gått over og ville be om unskyldning for alt det helvette han hadde påsatt min familie som menneske og han var dypt leiseg.Etter beskjed fra medium ble alt stille.Han ville ikke vondt men han var desp etter tilgivelse og det og gi beskjed.
mine guider prøvde og hjelpe meg fikk jeg også greie på , men siden jeg var så redd var det vanskelig og hjelpe fordi jeg hadde på en måte sperret meg inne i en dør av frykt.Da jeg var så redd skapte jeg også ting for meg selv som paranoia osv i hodet mitt.Jeg anbefaler vedkommende og ta kontakt med et medium og få greie på hva denne ånden ønsker og fortelle , gi beskjed om.
etter bekjeden er gjitt er jeg sikker på at ting vil bli " normalt " igjen.
Antall ord: 697

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: forsøk på kontakt av ånd ?

Innlegg av visine »

tenkte faktisk og overnatte hos han en natt og se om ting skjer da å, og om vi finner ut noe. kunne eventuelt prøvd det med lyset.
men det du sier Meridian, det hørtes fært ut :/ men jeg tror akkurat det samme som deg.
att ingenting funker med mindre man tror 100% på det, psyken og tankene kan gjøre mye rart !
men også det du nevner med en beskjed noen kanskje vil formidle, det jeg har tenkt det kan være. sagt det til han, du må prøve og spørre om h*n har noe og fortelle og eventuellt hva !
men så er det problemet med å ta imot ett budskap da, hvordan skal man gjøre det?
fordi det blir sterkere hver gang han prøver og ignorere det etc så virker på en måte som en litt desperat oppførsel, synes jeg hvertfall. så da virker det jo logisk att det er noe som vil noe med han, og må få sagt det før det gir seg. du har ikke noe tips til hvordan å fått "snakket" med ånden eller?
vet han har eksperimentert litt med å si: rist i venstre hånda mi for nei og høyre hånda for ja.
og får faktisk svar på spørsmål han stiller. kan jo alltids være imaginært men man kjenner energien skyve/riste hånda og det svarer så det blir en "konversasjon", ikke bare att det rister tilfeldig i hendene fordi man fokuserer på de, og får motsigelser.
Antall ord: 261
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !