Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserHunden min oppfører seg meget merkelig

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 97
Startet: 05 Okt 2008 14:38
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Hunden min oppfører seg meget merkelig

Innlegg av vidarjak »

Hei. Dette begynte kort tid etter at jeg flyttet til min mors eiendom og leide bryggerhuset av henne. Ett relativt nytt bryggerhus som jeg ikke øyner noe negativt med, men eiendommen reagerer jeg litt på.

Dette er ca. kl. 21 00 hver eneste kveld. Min hund (forøvrig en flott Riesenschnauser) ligger på terassen min og sløver. Brått kl. 21 00- 21 10 hver eneste dag bråvåkner bikkja og begynner å pipe. Samtidig ser den standhaftig mot kjelleren under den eldste delen av huset, akkurat som at den ser noe den ikke liker/har respekt for. Etter en stund går han forsiktig bort og sniffer, piper enda mer, og løper tilbake, da er det på en måte greit og han bjeffer og skal leke...

Det jeg reagerte på med denne handlingen er jo det at grunnen dette huset og mitt bryggerhus er bygd på har tidligere huset en gammel gård. Under andre verdenskrig ble denne gården brukt som ett rehabiliterings/fristed for Gutta på skauen som løp rundt for fedrelandet i Vestfold/telemark, og 4-5 personer skal etter folkemunne ha endt sine dager på denne tomten..

Jeg selv har vel sett og hørt ett og annet men tar meg ikke nevneverdig nær av sånt, etter flere års boskap i ett hjemsøkt eldgammelt hus, men jeg stusset på: Kan hunder føle/sanse/se overnaturlig aktivitet? Og faktisk forstå at dette er noe som ikke hører hjemme i det bilde de ser til vanlig?
Det virker liksom så rart at han skal gjøre det samme hver kveld, tror neppe han er sulten, eller har lengsel mot noe, men hva vet vel jeg?!

Hadde vært gøy å fått ett svar/en teori på akkurat dette!
Antall ord: 301
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hunden min oppfører seg meget merkelig

Innlegg av camillah »

vidarjak skrev:Hei. Dette begynte kort tid etter at jeg flyttet til min mors eiendom og leide bryggerhuset av henne. Ett relativt nytt bryggerhus som jeg ikke øyner noe negativt med, men eiendommen reagerer jeg litt på.

Dette er ca. kl. 21 00 hver eneste kveld. Min hund (forøvrig en flott Riesenschnauser) ligger på terassen min og sløver. Brått kl. 21 00- 21 10 hver eneste dag bråvåkner bikkja og begynner å pipe. Samtidig ser den standhaftig mot kjelleren under den eldste delen av huset, akkurat som at den ser noe den ikke liker/har respekt for. Etter en stund går han forsiktig bort og sniffer, piper enda mer, og løper tilbake, da er det på en måte greit og han bjeffer og skal leke...

Det jeg reagerte på med denne handlingen er jo det at grunnen dette huset og mitt bryggerhus er bygd på har tidligere huset en gammel gård. Under andre verdenskrig ble denne gården brukt som ett rehabiliterings/fristed for Gutta på skauen som løp rundt for fedrelandet i Vestfold/telemark, og 4-5 personer skal etter folkemunne ha endt sine dager på denne tomten..

Jeg selv har vel sett og hørt ett og annet men tar meg ikke nevneverdig nær av sånt, etter flere års boskap i ett hjemsøkt eldgammelt hus, men jeg stusset på: Kan hunder føle/sanse/se overnaturlig aktivitet? Og faktisk forstå at dette er noe som ikke hører hjemme i det bilde de ser til vanlig?
Det virker liksom så rart at han skal gjøre det samme hver kveld, tror neppe han er sulten, eller har lengsel mot noe, men hva vet vel jeg?!

Hadde vært gøy å fått ett svar/en teori på akkurat dette!
Hei.
Jeg personlig tror hunder/dyr kan sanse mer enn vi tror og kan føle/se ting vi kanskje ikke oppfatter.
Har selv opplevd det med min hund hvertfal, plutselig knurre og ''snuse'' for å så skvette og løpe til meg igjen, og så nistirre på et bestemt punkt. en gang våknet jeg av at hunden min knurret og var veldig på vakt, så hørte jeg fotskritt i gangen til stua, da trodde jeg det var noen der, gikk ut (eller sendte bikkja først) og der var det ingen. men hunden min kikket tydelig på noe i hjørnet og hadde sånn stiv pels.. hva det var, eller om det er naturlig, aner ikke.. men en veldig merkelig oppførsel til en bikkje som gjerne sover heeeele natten og litt til :)
ganske spennende tema egentlig.
Antall ord: 443
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Hunden min oppfører seg meget merkelig

Innlegg av Isan »

vidarjak skrev:Dette er ca. kl. 21 00 hver eneste kveld. Min hund (forøvrig en flott Riesenschnauser) ligger på terassen min og sløver. Brått kl. 21 00- 21 10 hver eneste dag bråvåkner bikkja og begynner å pipe. Samtidig ser den standhaftig mot kjelleren under den eldste delen av huset, akkurat som at den ser noe den ikke liker/har respekt for. Etter en stund går han forsiktig bort og sniffer, piper enda mer, og løper tilbake, da er det på en måte greit og han bjeffer og skal leke...
Dyr kan ofte være vanedyr. Har du tenkt på muligheten av at det kan være noen dyr - mus, røyskatt, hva som helst - som har slått seg til i eller ved den gamle kjelleren, og at de begynner med en og samme aktivitet hver kveld ved 21-tida?

Jeg sier ikke at det ikke kan være noe overnaturlig, men det slo meg bare at kanskje kan det ha noe med dyr å gjøre. Det kunne kanskje være verdt å undersøke? :mozilla_smile:
Antall ord: 184
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 97
Startet: 05 Okt 2008 14:38
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Re: Hunden min oppfører seg meget merkelig

Innlegg av vidarjak »

Dyr kan ofte være vanedyr. Har du tenkt på muligheten av at det kan være noen dyr - mus, røyskatt, hva som helst - som har slått seg til i eller ved den gamle kjelleren, og at de begynner med en og samme aktivitet hver kveld ved 21-tida?

Jeg sier ikke at det ikke kan være noe overnaturlig, men det slo meg bare at kanskje kan det ha noe med dyr å gjøre. Det kunne kanskje være verdt å undersøke? :mozilla_smile:
Da har jeg sjekka ut dette. Og det er ingen spor etter andre dyr enn bikkja og kattene mine, og de har vokst opp i harmoni. Mus er det nok, men bare innvendig, og jeg har ikke sett de ute enda! Men ja, tanken har selvsagt slått meg! Men som sagt;

Det jeg reagerte på med denne handlingen er jo det at grunnen dette huset og mitt bryggerhus er bygd på har tidligere huset en gammel gård. Under andre verdenskrig ble denne gården brukt som ett rehabiliterings/fristed for Gutta på skauen som løp rundt for fedrelandet i Vestfold/telemark, og 4-5 personer skal etter folkemunne ha endt sine dager på denne tomten..

Men det kan jo også være spenningen over slik info som får deg til å nesten håpe/tro at det er noe overnaturlig med det! Og jeg har bodd i ett hus vi måtte ha sånn medium for å rense før, så jeg har den følelsen, bare ikke negativ! Men jeg er en delvis skeptiker enda, til tross for opplevelser. Skulle ønske jeg evnet å se ting, da hadde det vært så mye enklere! :)
Antall ord: 284
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hunden min oppfører seg meget merkelig

Innlegg av Asbjørn »

At dyr reagerer på overnaturlige hendelser, er et kjent fenomen.

Hunder, Katter, og Hester er blitt omtalt på forumet tidligere i slike saker, og mange er overbevist om at deres dyr merker noe "usynlig og rart".

Hvis dette skjer til samme klokkeslett hver dag, og ser ut til å oppføre seg likt hver dag, vil jeg tro det er "ekko" - gjengangere - dvs et "svimerke" fra en hendelse som har skjedd tidligere.
Dersom det er variabelt, og varierer med tanke på tidsrom, kan det være "spøkelser" , sjeler som ikke har kommet seg videre.

Er hunden ute på terassen hele tiden, eller er det "luftetid" for den ?

Har du merket noe utenom kl 2100-2110 ?

mvh Asbjørn
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Hunden min oppfører seg meget merkelig

Innlegg av Isan »

Vidarjak, jeg vet ikke om dette er et sprøtt forslag, men jeg kan jo lansere det:
Hvis du en kveld kunne prøve å i forkant sende bort hunden din, at foreldrene dine eller noen venner e.l. kunne passe den da, og at du kunne sette deg like før det aktuelle tidspunktet og la det stilne inni deg - og se om du følte/merket noe da? Jeg har ingen forestillinger om hvorvidt det vil funke eller ei, men tenkte jeg kunne lansere det uansett.
Antall ord: 87
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links