Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserKan vi ha forstyrret/irritert gjenferd??

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

zolex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 12 Aug 2007 00:17
16
Lokalisering: Østfold

Kan vi ha forstyrret/irritert gjenferd??

Innlegg av zolex »

Jeg og bestekompisen min var ute å kjørte, og endte opp ved en kirke i Halden (skal komme med navn hvis jeg finner det), og han var helt sikker på at han så noe bevege seg nedenfor kirken. Oppe ved kirken hadde begge en følelse av noen så på oss hele tiden, og ved et av områdene nedenfor kirken så begge en "grav" (eller noe høyt tynt, hvitt/grå-aktig) som forsvant fort.

Da vi dro der i fra møtte vi en rev rett nedenfor kirken som ikke ville gå ut av veien med en gang, men bare sto å tittet på oss (det trenger nødvendigvis ikke ha noe med kirken å gjøre, men har lest for noen år siden av dyr blir veldig vare på ånder og personer som har vært i kontakt med gjenferd). Resten av veien (ca. 20-30) følte begge at vi hadde noe bak oss som fulgte med, og at om det var noe på kirken, så bemerket det seg oss. Jeg fikk etter hvert en følelse av at jeg hadde et lag utenpå huden som ikke ville vekk, akkurat som det var en annen utenpå meg, men ikke noe jeg kunne ta vekk heller (ja, jeg prøvde å klø osv :p).

Det meste forsvant etter vi kom inn hjemme, men kan det være at vi har forstyrret eller irritert et eller flere gjenferd? Følelsen av at jeg har noe utenpå meg er der, men langt i fra så sterk, nå virker det mer som at det bare er litt av følelsen som sitter igjen.

Edit: Ganske sikker på at det er Berg kirke!
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Kan vi ha forstyrret/irritert gjenferd??

Innlegg av Diablesse »

zolex skrev: Jeg fikk etter hvert en følelse av at jeg hadde et lag utenpå huden som ikke ville vekk, akkurat som det var en annen utenpå meg, men ikke noe jeg kunne ta vekk heller (ja, jeg prøvde å klø osv :p).

Det meste forsvant etter vi kom inn hjemme, men kan det være at vi har forstyrret eller irritert et eller flere gjenferd? Følelsen av at jeg har noe utenpå meg er der, men langt i fra så sterk, nå virker det mer som at det bare er litt av følelsen som sitter igjen.
Dette syns jeg hørtes rart ut. Må ha vært en ekkel følelse? Men du er sikker på at du ikke kom i kontakt med eller i nærheten av noe du er allergisk mot der borte ved kirken, som får huden til å reagere, og så har det evt gradvis gått bort? Gress, en spesiell tresort, blomster, dyr?
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zolex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 12 Aug 2007 00:17
16
Lokalisering: Østfold

Re: Kan vi ha forstyrret/irritert gjenferd??

Innlegg av zolex »

Det var veldig ekkelt også, for klødde ikke heller. Var bare som jeg hadde et ekstra lag med hud, eller noe, og jeg fikk det ikke vekk. Verste var når jeg begynte å merke det i ansiktet :P
Har aldri opplevd lignende med gressallergien, men det kan jo kanskje være derfor.

Noe annet jeg også reagerte på, var at bestekompisen min følte at armen som var mot mot meg var mye kaldere enn den andre i bilen hjem.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Kan vi ha forstyrret/irritert gjenferd??

Innlegg av Isan »

zolex skrev:Da vi dro der i fra møtte vi en rev rett nedenfor kirken som ikke ville gå ut av veien med en gang, men bare sto å tittet på oss ...
Akkurat det med reven kan ha sin svært så naturlige forklaring: Det hender nemlig en del ganger at dyr blir paralysert av lysene på bilen slik at det tar si tid før de kommer seg av flekken.
Antall ord: 71
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zolex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 12 Aug 2007 00:17
16
Lokalisering: Østfold

Re: Kan vi ha forstyrret/irritert gjenferd??

Innlegg av zolex »

Isan skrev:
zolex skrev:Da vi dro der i fra møtte vi en rev rett nedenfor kirken som ikke ville gå ut av veien med en gang, men bare sto å tittet på oss ...
Akkurat det med reven kan ha sin svært så naturlige forklaring: Det hender nemlig en del ganger at dyr blir paralysert av lysene på bilen slik at det tar si tid før de kommer seg av flekken.
Det er sant, men det var litt ekkelt akkurat der og da, siden begge hadde følelse av at noen fulgte med på oss :P
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links