jorda går overhodet ikke under i løpet av 200 år, og hva som skjer om fem millioner år, er ikke av betydning for menneskets fysiske værende, da man allerede om få tusen år er transformert og gått over i mere strålefomige tilværelsestilstander.
så, dette er bare tull og fryktbasert vrøvl.
sorry mr hawkings, men dette er dommedagsprofeti, som er totalt irelevant, og uten hold.
om 200 år, eller 5. millioner år.(?)
hva med cubakrisen, som om ikke noen andre styrer systemet bedre enn et knippe maktsyke politikere. i dag er det 2010, og "so far, so good"
her er linken til vrøvleartikkelen.:
http://www.dagbladet.no/2010/08/19/nyhe ... /13032068/
Fakta, teori & skepsis ⇒ Dust
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
Dust
Antall ord: 119
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Re: Dust
Ja, vi må for all del komme oss av Jorda før den blir ødelagt.
Det å omstille seg til Jorda og slutte med rovdrift, plyndring av resurser og forurense den går jo ikke an.
Vi må fortsette vår levemåte, ødelegge Jorda, og flytte til en anen beboelig planet for å ødelegge den også
Det å omstille seg til Jorda og slutte med rovdrift, plyndring av resurser og forurense den går jo ikke an.
Vi må fortsette vår levemåte, ødelegge Jorda, og flytte til en anen beboelig planet for å ødelegge den også
Sist redigert av Moonstone på 20 Aug 2010 14:15, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Mar 2010 08:13
- 14
- Kjønn (valgfri): Sugge
Jeg gir vel f* i hva som skjer om 1000 år. tror du våre forfedre gikk rundt og brukte livet sitt på å bekymre seg for hvordan jorda skulle se ut idag i 2010? det mest normale er at man bekymrer seg for de 4 nærliggende generasjonene, ikke forb* dommedagsprofetier. Jeg vet iallefall EN ting sikkert; Når jeg dævver, ja så dævver jeg! Og det blir ikke pga en forb* profeti.
'
Et hjerte har bare et utregnet antall slag i løpet av et liv, og det kan ingen profetier forandre på.
Hvis folk er så sinnsykt redde for å dø, så sørg for å ha en gris i huset, som du kan få hjertet av når du nermer deg 85. Da har du iallefall 10 år på deg til å skaffe en donor, og kanskje leve evig.
For noe forbaska tull. Bruk livet på å leve. Vi dauer fort nok. jeg skal ikke bruke livet mitt på å vente på og frykte døden!
'
Et hjerte har bare et utregnet antall slag i løpet av et liv, og det kan ingen profetier forandre på.
Hvis folk er så sinnsykt redde for å dø, så sørg for å ha en gris i huset, som du kan få hjertet av når du nermer deg 85. Da har du iallefall 10 år på deg til å skaffe en donor, og kanskje leve evig.
For noe forbaska tull. Bruk livet på å leve. Vi dauer fort nok. jeg skal ikke bruke livet mitt på å vente på og frykte døden!
Antall ord: 166
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Ja, jeg leste denne artikkelen selv.
Og det er ikke første gang Hawking kommer med slike utspill.
Synes han taper mer og mer troverdighet ettersom han tross alt er en svært profilert person, som burde holde seg for god til slike spekulasjoner. Hva faen går det egentlig av ham?
Har han fått en solid sum med penger og blitt lobotomert?
Han burde holde seg til det han er spesialisert til. Han er jo en fysikkens mester og geni.
Iallefall utnevnt til det. Kanskje det ikke er så mye å hente av gode resultater i LHC om dagen?
Finner det nesten litt merkelig at han i det hele tatt orker å komme med slike uttalelser.
La oss håpe det bare er dårlig medievinkling. Som vanlig. Litt vridning på sitater og litt tatt ut av kontekst.
Og det er ikke første gang Hawking kommer med slike utspill.
Synes han taper mer og mer troverdighet ettersom han tross alt er en svært profilert person, som burde holde seg for god til slike spekulasjoner. Hva faen går det egentlig av ham?
Har han fått en solid sum med penger og blitt lobotomert?
Han burde holde seg til det han er spesialisert til. Han er jo en fysikkens mester og geni.
Iallefall utnevnt til det. Kanskje det ikke er så mye å hente av gode resultater i LHC om dagen?
Finner det nesten litt merkelig at han i det hele tatt orker å komme med slike uttalelser.
La oss håpe det bare er dårlig medievinkling. Som vanlig. Litt vridning på sitater og litt tatt ut av kontekst.
Antall ord: 138
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Hva er egentlig problemet med det han sa? At menneskerasen lett kan bli utryddet er jo sant - og å beskytte seg mot en kjent trussel er rimelig.
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Kan ikke andre synsere ta seg av slikt?rhonersen skrev:Hva er egentlig problemet med det han sa? At menneskerasen lett kan bli utryddet er jo sant - og å beskytte seg mot en kjent trussel er rimelig.
For min del går det ikke an å ta seriøst at en anerkjent vitenskapsmann sier
"kanskje" og åpenlyst spekulerer om alt innen "200 år" og "iallefall om 5 milliarder".
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
Skjønner ikke helt problemet - han mener vel det han skriver. Fordi det er det han tenker og er opptatt av. Er ikke det lov da?
Sist redigert av Atmi på 20 Aug 2010 14:06, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Jeg er enig i at Stephen Hawking også skal få lov å uttale seg om sine meninger,
men når en person med så stor tiltro i sitt fag uttaler seg om ting som ikke er helt relatert til akkurat det, så blir han plutselig mer folkelig. Og det skader hans omdømme. Dessverre.
Når man er en offentlig person skal man overveie uttalelsene sine nøye.
Ikke noe annet å utsette på det enn at jeg synes han har begynt å komme mer og mer med slike uttalelser enn faglige. Men det kan, som jeg sa, også dreie seg om pressedekning og måten det legges frem på i massemediene. Ikke usannsynlig i det hele tatt.
men når en person med så stor tiltro i sitt fag uttaler seg om ting som ikke er helt relatert til akkurat det, så blir han plutselig mer folkelig. Og det skader hans omdømme. Dessverre.
Ikke noe annet å utsette på det enn at jeg synes han har begynt å komme mer og mer med slike uttalelser enn faglige. Men det kan, som jeg sa, også dreie seg om pressedekning og måten det legges frem på i massemediene. Ikke usannsynlig i det hele tatt.
Antall ord: 115
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
Nei søren ludo, nå var du for treig/kjapp.ludoburgero skrev:Jeg er enig i at Stephen Hawking også skal få lov å uttale seg om sine meninger,
Men han selv uttaler seg om jordens framtid. Og selv om vi kanskje syns 5 milliardar år er overveldende lenge til og aldeles uinteressant - så er nå han her forsker, har et helt annet bilde på tid enn vi har - og sånn sett så vil han vel mene dette er faglig?
Om det også er for å få litt oppmerksomhet og tjene litt penger - selvfølgelig er det.
Men for all del - klart at media kan ha gjort dette til noe helt annet enn det han egentlig sa. Hender ofte det
Antall ord: 218
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Kanskje han for all del også gjør det for å få innvilget mer penger til forskning på den fronten?
Det er jo tross alt hans hjertebarn denne typen forskning han driver med!
Vel, Hawking er en høyt profilert fysiker. Han sier noe som kan mistolkes helt i media.
Selv synes jeg det allerede er for mange fryktbaserte nyhetsartikler og spekulative, såkalte nyhetssaker. Det vil jeg ha vekk! Jeg driter i om "folk liker å lese det". Folk liker så mangt. Folk liker alkohol og tobakk og rusmidler og billig underholdning også - vel, det hører ikke hjemme der, og vi mangler en mer seriøs og opplysende presse. Som holder seg for god til slik.
Det er min mening om saken, selv om jeg mener at han kan få mene akkurat det han vil.
Vi må vel bare snart begynne å sette litt grenser, siden vår trang til underholdning og forenkling og naivitet og ansvarsløshet er blitt så gjeldende i vårt kjære, forfallende samfunn.
Det er jo tross alt hans hjertebarn denne typen forskning han driver med!
Vel, Hawking er en høyt profilert fysiker. Han sier noe som kan mistolkes helt i media.
Selv synes jeg det allerede er for mange fryktbaserte nyhetsartikler og spekulative, såkalte nyhetssaker. Det vil jeg ha vekk! Jeg driter i om "folk liker å lese det". Folk liker så mangt. Folk liker alkohol og tobakk og rusmidler og billig underholdning også - vel, det hører ikke hjemme der, og vi mangler en mer seriøs og opplysende presse. Som holder seg for god til slik.
Det er min mening om saken, selv om jeg mener at han kan få mene akkurat det han vil.
Vi må vel bare snart begynne å sette litt grenser, siden vår trang til underholdning og forenkling og naivitet og ansvarsløshet er blitt så gjeldende i vårt kjære, forfallende samfunn.
Antall ord: 168
Hide post links |