Hei!
Jeg rammes av en uro når jeg har slukket lyset for å legge meg, og jeg klarer ikke være sikker på om det er meg selv som skaper denne eller om det faktisk er en slags energi i rommet som gjør at jeg føler meg så urolig og glodd på.
Skal prøve å forklare bedre;
Jeg er egentlig ganske mørekeredd av meg fordi man ikke har kontroll på hva som skjer rundt deg i mørket. Jeg pleier derfor å la soveromsdøren min stå litt åpen så jeg får lys inn. Det som er, er at jeg hver enetse kveld når jeg legger meg til rette for å sove får en utrolig sterk følelse av at jeg blir beglodd av noen som står i døråpningen. Det gnager liksom i ryggen om jeg ligger med ryggen mot døråpningen og må snu med uttallige ganger rundt for å se om det enten er noen i rommet eller i døråpningen. Også når jeg ligger slik at jeg har utsikt mot døren må jeg trekke dynen foran ansiktet for å ikke føle at noen ser på meg, men helt ærlig; det hjelper ikke så mye.
Jeg har tenkt tanken på at det kan være farfaren min (har vel snakket ganske mye om han her på paranormal før) som står og "passer" på eller følger med på meg når jeg skal legge meg, i og med at jeg har opplevd han i gangen utenfor soverommet mitt som en hvit dis øverst i trappen. Det eneste som ikke stemmer med denne tanken er at jeg føler meg så utrolig utrygg. Det er ikke en positiv og varm følelse jeg får, heller det motsatte. Jeg har også i det siste begynt å oppleve noe som jeg alltid har fryktet, nemlig en slags kald pust i nakken. Det er ganske svak, men såpass at jeg skvetter til. Dette har mer eller mindre gjort meg overbevist på at det jeg evt. opplever ikke kan være min farfar som aldri i livet ville skremt meg sånn. Har fått høre at han kanskje er en av mine hjelpere, og jeg vet han kun vil meg godt.
Noe jeg da lurer på er; hva er det som kan være så intressert i meg når jeg skal sove? Det er kun sent på kvelden jeg opplever denne ekle følelsen, enda med lys på og alt. Det er ikke mørket som skremmer meg, for jeg får jo masse lys inn på rommet fra lyset ut i gangen. Jeg drømmer heller ikke noe spesielt. Hva jeg mener er ikke at jeg får en slags kontakt med noen i søvne, som noen sier kan skje i og med at noen ånder tar kontakt gjennom drømmer.
Jeg ønsker sterkt noen teorier her og håper dette er noe som ikke plages av noe og som trenger hjelp, for jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal kunne hjelpe.
FFlower
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Kald pust i nakken og føler meg beglodd
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2010 16:01
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Kald pust i nakken og føler meg beglodd
Antall ord: 520
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
Re: Kald pust i nakken og føler meg beglodd
Jeg tenker at dersom det er noe åndelig så er det godt mulig at du føler en utrygghet selv om det er din bestefar. Selv om han ikke vil deg noe vondt, så kan du oppleve det skremmende - ganske enkelt fordi det er ukjent og du ikke helt forstår.
For øvrig tror jeg ikke det er åndelig kontakt du merker når du legger deg. Jeg tror det er redsel - selv om du har lys på så syns jeg det høres ut som akkurat slik mørkredsel virker. Når jeg var barn trodde jeg det var noen under senga mi, nyttet ikke om det sto noe lys på, det kunne likevel være noen under der - i mørket. Jeg var også redd for do. Det var sånn at når jeg måtte opp på do så sto jeg i senga og hoppet bort til døra - løp inn på do og fortet meg alt jeg kunne slik at jeg løp tilbake i senga mens jeg trakk ned - det var å trekke ned i do som var farlig.
Jeg trodde vel ikke at det var noe dodraug - heller ikke at det var noe farlig under senga - det bare var noe der - helt uten noe som helst grunn. Og det skal også være sagt at jeg er ikke, og har egentlig aldri vært spesielt mørkredd. Men akkurat det der hadde jeg med meg - samtidig har jeg alltid likt mørket, går gjerne i skogen alene selv om det er natt etc. Innimellom hender det likevel at jeg blir livende redd - helt uten grunn. Hadde du pratet med meg for noen år siden ville jeg sagt at nettopp derfor - fordi jeg vanligvis ikke er mørkredd, så burde det være noe de gangene jeg reagerer. Men jeg tror ikke det lenger. Jeg tror ganske enkelt at de gangene jeg reagerer med å bli mørkredd når jeg er alene i mørket - så er det fordi jeg tenker over det, lytter - hører etter, kommer på at det går an å være redd.
Når det er mørkt, stille, skygger - så er det mye mindre inntrykk enn ellers og man mister lett følelsen av kontroll - hva som helst kan liksom skje, og du er helt alene der.
Å prate om ånder og diverse hjelper ikke akkurat heller
Men - jeg kan ikke vite, det er bare min teori. Min tro (og erfaring) er at åndelig aktivitet ikke kommer spesielt når det er mørkt, eller når man sover/skal sove - det kommer til andre tider og viser seg på andre måter. Ånder holder seg også ofte borte fra soverom, do etc - eneste private sted det ofte skjer åndelig aktivitet er i badet, fordi man at vannet gjør kontakt lettere. Men det er da ofte i form av høre og se.
Ellers pleier åndelig aktivitet ofte komme i form av ting som skjer, lukter, osv.
Atmi
For øvrig tror jeg ikke det er åndelig kontakt du merker når du legger deg. Jeg tror det er redsel - selv om du har lys på så syns jeg det høres ut som akkurat slik mørkredsel virker. Når jeg var barn trodde jeg det var noen under senga mi, nyttet ikke om det sto noe lys på, det kunne likevel være noen under der - i mørket. Jeg var også redd for do. Det var sånn at når jeg måtte opp på do så sto jeg i senga og hoppet bort til døra - løp inn på do og fortet meg alt jeg kunne slik at jeg løp tilbake i senga mens jeg trakk ned - det var å trekke ned i do som var farlig.
Jeg trodde vel ikke at det var noe dodraug - heller ikke at det var noe farlig under senga - det bare var noe der - helt uten noe som helst grunn. Og det skal også være sagt at jeg er ikke, og har egentlig aldri vært spesielt mørkredd. Men akkurat det der hadde jeg med meg - samtidig har jeg alltid likt mørket, går gjerne i skogen alene selv om det er natt etc. Innimellom hender det likevel at jeg blir livende redd - helt uten grunn. Hadde du pratet med meg for noen år siden ville jeg sagt at nettopp derfor - fordi jeg vanligvis ikke er mørkredd, så burde det være noe de gangene jeg reagerer. Men jeg tror ikke det lenger. Jeg tror ganske enkelt at de gangene jeg reagerer med å bli mørkredd når jeg er alene i mørket - så er det fordi jeg tenker over det, lytter - hører etter, kommer på at det går an å være redd.
Når det er mørkt, stille, skygger - så er det mye mindre inntrykk enn ellers og man mister lett følelsen av kontroll - hva som helst kan liksom skje, og du er helt alene der.
Å prate om ånder og diverse hjelper ikke akkurat heller
Men - jeg kan ikke vite, det er bare min teori. Min tro (og erfaring) er at åndelig aktivitet ikke kommer spesielt når det er mørkt, eller når man sover/skal sove - det kommer til andre tider og viser seg på andre måter. Ånder holder seg også ofte borte fra soverom, do etc - eneste private sted det ofte skjer åndelig aktivitet er i badet, fordi man at vannet gjør kontakt lettere. Men det er da ofte i form av høre og se.
Ellers pleier åndelig aktivitet ofte komme i form av ting som skjer, lukter, osv.
Atmi
Antall ord: 501
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2010 16:01
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Okei, takk for svar!
Jeg vet rett og slett ikke hva det er, jeg. Mye mulig at det bare er mørket som skremmer meg og får meg til å tro ditt og datt. Det som er så ekkelt er den ekstreme følelsen av at noen står ved inngangen til soverommet mitt og at jeg plutselig, helt ut av det blå får på en måte heteslag og hjertebank, men det også kan jo være kroppen min som skaper selv da. I hvertfall så kan jeg jo prøve å tenke på at det ikke er noe som vil skremme meg da om det faktisk skulle være noe
Jeg vet rett og slett ikke hva det er, jeg. Mye mulig at det bare er mørket som skremmer meg og får meg til å tro ditt og datt. Det som er så ekkelt er den ekstreme følelsen av at noen står ved inngangen til soverommet mitt og at jeg plutselig, helt ut av det blå får på en måte heteslag og hjertebank, men det også kan jo være kroppen min som skaper selv da. I hvertfall så kan jeg jo prøve å tenke på at det ikke er noe som vil skremme meg da om det faktisk skulle være noe
Antall ord: 112
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
Ja, om det er det ene eller det andre - jeg tror uansett at du kan være temmelig trygg på at dersom det er bestefaren din så prøver han ikke å skremme deg. Men det er naturlig at du blir skremt fordi det er ukjent. Så hva med å forsøke å være nysgjerrig neste gang, i stede for redd?FFlower skrev:Okei, takk for svar!
Dessuten så hadde jeg personlig sagt (enten det nå er innbilning eller det faktisk er noe der) "dette er altså soverommet mitt, dersom du vil noe så får du komme på dagtid, nå skal jeg sove". Punktum
Men kanskje noen andre kan hjelpe deg bedre, jeg kan ikke så veldig mye om ånder og sånn - tror bare at dette her mest sannsynlig er noe annet
Antall ord: 240
Hide post links |