Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderAvdød oldefar?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
heN
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Aug 2010 01:26
14
Kjønn (valgfri): Jente

Avdød oldefar?

Innlegg av heN »

Det var påskeaften i år jeg og kjæresten min skulle ut og gå en tur.
Vi gikk igjennom kirkegården, og da vi nærmet oss stedet hvor min mors foreldre ligger begravd, fikk jeg en følelse av at noen gikk bak meg og holdt armen på skulderen min.
Etterhvert fikk jeg følelsen av at dette var en mann ved navn Leif Olsen, og at personen døde i 1987. Jeg synes dette var litt rart, for jeg visste jo at oldemoren min het Berit Olsen.

Da vi kom tilbake til kjæresten min sendte jeg melding til mamma, og spurte om det var noen i familien hennes som het Leif Olsen og døde i 1987. Mamma ringte meg opp etter 2 minutter og spurte hva jeg drev med. Jeg ba henne bare om og svare på spørsmålet mitt. Hun sa det var ingen Leif, men Erling Olsen, min oldefar som døde i 1987.

Jeg ble redd, sa bare "ok" og la på. Kjæresten min så på meg at det var noe, men jeg torde ikke si noe. Han hadde vel trodd jeg var helt gal...

Det tom litt tid før jeg sendte melding til mamma og forklarte henne at vi hadde gått tur igjennom kirkegården, og ved hennes foreldres gravplass følte jeg noen som tok på skulderen min. Jeg skrev også at jeg skjønte hvis hun trodde jeg var helt gal...

Jeg fikk svar tilbake, der sa mamma at oldeforeldrene mine ligger bare noen meter unna foreldrene hennes, og at hun trodde meg. "Det var sikkert han far" sa hun. Dette gjorde meg ikke akuratt mindre redd. Jeg har jo aldri møtt mannen. Han døde jo flere år før jeg ble født. Hvorfor meg? Vet han hvem jeg er? :s

I ettertid har jeg sett "oldefar" dukke opp flere steder. Han sitter også på sengekanten min når jeg skal sove på kveldene. Jeg har forklart mamma hvordan mannen ser ut, mamma har vist meg bilder, og jeg er ganske sikker på at det er Erling Olsen som er rundt meg veldig ofte.

Er det noen andre som har opplevd noe av det samme?

Noen ganger når jeg skal sove, står han og stirrer på meg. Jeg må til og med be han om å la meg være ifred, for jeg får ikke sove når han er i rommet. Når jeg sier ifra, forsvinner han, men kommer tilbake etter noen timer. Jeg synes dette er veldig ubehagelig. Vil helst være ifred, men er visst ikke så lett...
Antall ord: 442

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Avdød oldefar?

Innlegg av Moonstone »

Hmm, jeg har ikke opplevd dette selv.
Men jeg vet om 100vis av liknende saker og opplevelser.
Du er værtfall ganske åpen, siden du kan ta opp informasjon og følelser på den måten du gjør.
Det er nok oldefaren din, og han har nok noe å fortelle deg, siden han henger rundt deg hele tiden.
Prøv å ikke vær redd. Avdøde menneskers energier er ikke onde eller farlige.
Noen kan være negative, men siden energien er etter oldefaren din, er han nok bare positiv.

Jeg tror kanskje at hvis du prøver å kommunisere med han, føle på, snappe opp hva han prøver å kommunisere, kanskje han vil forsvinne etterpå.
Antall ord: 116
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

Jeg tror også som Moonstone sier at i og med at han er så innmari mye rundt deg, er det nok noe han vil si.

Skjønner godt at du syntes det er litt skremmende. Hadde selv blitt litt skjelven av å ha en som stirret på meg/satt på sengekanten når jeg sov, enda jeg hadde visst at det var et familiemedlem eller så.

Drømmer du om han? Eller våkner du om natten og ser han i rommet i og med at du sier han kommer tilbake bare noen timer etter du har bedt han om å la deg være litt i fred.
Antall ord: 106
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heN
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av heN »

Er jo litt rart at han vet hvem jeg er, siden jeg aldri har møtt han fordi han døde flere år før jeg ble født. Hvorfor vil han da si meg noe?

Jeg våkner på natten av at han setter seg på sengekanten... Drømmer ikke om han, heller.

Jeg synes det bare er veldig rart at han er rundt meg, og ikke noen andre i familien. Jeg har jo aldri møtt han før!
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

Hm, det er kanskje litt rart?

Om du plages bør du kanskje oppsøke en klarsynt? Som dere kan kommunisere gjennom så kan du spørre hva han vil og evt. få hjelp til å få han til å roe seg ned litt? Eneste jeg kan komme på.
Antall ord: 47
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heN
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av heN »

Jeg synes dette er veldig rart selv. Han er den eneste av oldeforeldrene mine jeg ikke har møtt, også prøver han og fortelle meg noe? Han døde 6 år før jeg ble født, så dette er egentlig veldig ekkelt synes jeg...
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

heN skrev:Jeg synes dette er veldig rart selv. Han er den eneste av oldeforeldrene mine jeg ikke har møtt, også prøver han og fortelle meg noe? Han døde 6 år før jeg ble født, så dette er egentlig veldig ekkelt synes jeg...
I den formløse verden finnes ikke tid og rom.
Oldefaren din er nå i den formløse/metafysiske verden, mens du er i den fysiske.
Der har dere vært mange ganger begge to, mellom de fysiske livene deres. Det vil også i teorien si at dere til og med er sammen der NÅ, siden tid ikke eksisterer der, mens du lever et fysisk liv i tid og rom.
Dere har garantert hatt med hverandre å gjøre i tidligere liv og "den andre siden"
Dette er nok noe du er nødt til å forholde deg til og akseptere, helt til du har funnet ut hva det er han vil formidle.
Be han om å forsvinne etter det, om du blir redd av det.
Senere i livet setter du nok mer pris på denne hendelsen tenker jeg :coffe2
Antall ord: 184
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heN
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av heN »

Takk for svarene! Jeg setter stor pris på at dere tar dere tid til og lese hendelsen min!

Jeg skal prøve mere på det og kommunisere, om jeg bare får det til...

Håper på flere svar! :)
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Jeg tror som Moonstone! I tillegg så er han kanskje nå rundt deg fordi du klarer å sense at han er der... Han kan sikkert være hos de andre i din familie også, bare at de ikke er sensitive nok til å oppdage han.. Og siden han har oppdaget at du ser han, prøver han da å få kontakt med deg!

Kanskje han er der for å passe ekstra på deg nå?

Håper du klarer å legge redselen bort, å se på dette som noe spesielt som ikke er alle forunt å oppleve! Han vil deg nok ikke noe vondt! ;)
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Grevinne »

Spennende :mozilla_smile:
Du kan prøve å ta kontakt med han selv, engang du har tid og mulighet for det. Men det er da viktig at du har det helt stille og fredelig rundt deg, slå av mobilen, skru av pcen og sørg for å være alene hjemme. (Selv klarer jeg iallfall ikke med forsyrrelser (eller potenesielle forstyrrelser) rundt meg.) Du kan gjerne tenne noen lys og evt ha på rolig musikk og det føles lettere da. Så setter du deg ned og slapper helt av. Når du føler deg avslappet nok, kan du be han komme. Siden du er så åpen, føler du nok sikkert når han er der. Deretter kan du prøve å kommunisere, jeg gjør det via tankene, men da er det viktig å legge tilside all objektiv tenking, og ikke være kritisk til det du får inn.

Lykke til :mozilla_smile:
Antall ord: 153
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heN
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av heN »

Idag har han faktisk prøv og snakke til meg... Han sier navnet til moren min... Ikke noe annet...
Kanskje han sier noe nå, siden jeg har prøvd å ikke bli redd når jeg merker han de siste dagene...
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

heN skrev:Idag har han faktisk prøv og snakke til meg... Han sier navnet til moren min... Ikke noe annet...
Kanskje han sier noe nå, siden jeg har prøvd å ikke bli redd når jeg merker han de siste dagene...
Bra jobba, både med å bearbeide frykten din og komunisere :salute:
Kanskje det er noe med moren din han ønsker å gjøre deg obs på da, siden det er hun som har vært hovedfokuset hans?
Spennende uansett, hold oss oppdatert :mozilla_smile:
Antall ord: 84
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links